• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • miilap

BIM-5 idag och fick ett svagt rosa streck imorse, testade även nyss på kvällen och även nu kom det upp ett svagt streck. Igår och förrigår va testen helt blanka så kaaanske kanske detta betyder att jag kommer plussa :)

Har en otrolig mensvärk/molande värk + stick som suttit i sedan äl dagen. Har även fått ett sånt sug efter oliver, ätit det varje kväll (brukar annars inte vara så förtjust i oliver)

• Rosenblad
    GrönaDruvan skrev 2016-08-24 12:44:23 följande:

Mensj*veln på g här... Blir så ledsen. Känner mig så deppig så jag vet inte vad.

Hur länge ska man orka?

Jag hoppar inte vidare till september tråden iaf, utan raderar familjeliv appen och tänker inte läsa nåt här inne fram till nästa försök. Skulle det ta sig då så hänger jag nog med i en tråd, annars tror jag det blir privat IVF för oss..

Grattis alla som plussat denna månad och ni andra önskar jag ett stort lycka till!

Jag förstår dig, och jag beklagar mensen. Hatar känslan när man ser blodet. Känns som något dör inom en och det är ju lite så.. Vet faktiskt inte hur länge man ska orka, jag har börjat ge upp psykiskt men inte fysiskt. Fortsätter ha schemalagt sex runt äl men har inga förhoppningar att det ska bli något. Inte som första månaderna. Letar inte symptom utan bara tar de som de kommer. Kommer också lämna FL tills nästa BIM om min mens kommer nu i dagarna, det har jag gjort de senaste månaderna för jag orkar tyvär inte läsa om alla pluss. Blir jätte avundsjuk och tänker att jag kommer va barnlös för alltid. Så hänger här tiden innan BIM sen är det tack och hej. Vi kanske ses i September tråden!
  • kohler12
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-24 19:44:33 följande:
    Spännande!
    skrev fel BIM är idag :) så snart 1 dag över tiden
  • Steffii

Åh! Får man kanske hoppa in här med?!

Enligt min app är jag på bim +2 ingen mens så långt ögat kan nå men heller inget + :( Ska försöka hålla mig och testa igen på fredag! :)

Grattis till alla som plussat! :) Och en lyckospark till alla som jobbar på de!

• FyrAAAA
    miilap skrev 2016-08-24 19:59:19 följande:

BIM-5 idag och fick ett svagt rosa streck imorse, testade även nyss på kvällen och även nu kom det upp ett svagt streck. Igår och förrigår va testen helt blanka så kaaanske kanske detta betyder att jag kommer plussa :)

Har en otrolig mensvärk/molande värk + stick som suttit i sedan äl dagen. Har även fått ett sånt sug efter oliver, ätit det varje kväll (brukar annars inte vara så förtjust i oliver)

Vågar mig på ett grattis då!!! Hur många dagar efter äl är det bu när du plussat?
  • Lillstrumpa84
    Steffii skrev 2016-08-24 20:45:12 följande:

Åh! Får man kanske hoppa in här med?!

Enligt min app är jag på bim +2 ingen mens så långt ögat kan nå men heller inget + :( Ska försöka hålla mig och testa igen på fredag! :)

Grattis till alla som plussat! :) Och en lyckospark till alla som jobbar på de!

Då sitter vi i samma sits. Ingen mens så långt ögat kan nå här heller och heller inget plus än. Men tänker testa imorgon bitti igen
  • Steffii
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-24 21:11:55 följande:

Då sitter vi i samma sits. Ingen mens så långt ögat kan nå här heller och heller inget plus än. Men tänker testa imorgon bitti igen

Åh! Hoppas du får ett plus imån och jag på fredag då :) Hade vart så kul å överraska min sambo på våran date night på fredag ;)
  • Smlan
    Loncelot skrev 2016-08-24 08:02:17 följande:
    Bim idag, gjorde test igår men nada, känns skit då det ändå gått 8månader och vet 100% att vi prickat äl, men har kommit till stadiet nu att jag skiter it...orkar inte bry mig... Skitt va negativt men shitt happens and shitt happens not... Så är väl bara att hoppa över till september tråden..
    Det är som att jag själv hade skrivit den kommentaren. Dock "bara" 5 försök men jag vet att vi har prickat ÄL exakt varje gång. Man blir så trött! Mensen har inte kommit för min del men jag känner i hela kroppen att den kommer när den ska på fredag. Suck och stön!
  • Julm

Mens på g imorgon. Suck. Hade verkligen hoppats på ett plus denna månaden men nu blir det 5 försöket...

• Ang82
    Milie skrev 2016-08-24 13:19:04 följande:

Jag är ganska säker på att det var ÄL+8. Då hade jag en lutealfas på 12 dagar. Det var bara lite blod då jag torkade mig vid ett tillfälle. Men jag har hört att det kan hålla på någon dag, men ändå vara förhållandevis sparsamt.

Okej, hade det på äl +9. Får se till helgen om det blir plus eller inte. Men när något blir annorlunda efter flera månaders försök så ökar förhoppningarna.