• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Tiger grr

Fin ökning. :D understa från idag eftermiddag och inom 3 minuter. Översta i förrgår eftermiddag.

• Anonym (Vega)
    Tiger grr skrev 2016-08-24 14:31:52 följande:

Fin ökning. :D understa från idag eftermiddag och inom 3 minuter. Översta i förrgår eftermiddag.

Ser bra ut!!
  • Tiger grr

Eller hur! :D

När man inte har så mkt symptom så är ju stickorna lugnande såhär i början. hehe

Anonym (Vega) skrev 2016-08-24 14:35:35 följande:

Ser bra ut!!

• ohhello

Ammar också min 1-åring och inatt tog det så ont så jag sa åt mannen att ta henne så jag slipper amma en stund (tycker hon ammar ovanligt mycket precis just nu).

Är på ÄL+7.

Milie skrev 2016-08-24 10:54:17 följande:

Ont i brösten. Jag ammar min 1-åring och har inte haft ont sen i typ höstas. Jag är bara på ÄL+5, haha. Helt omöjligt känna, men ni vet hur det är!

• Anonym (Vill så gärna)

Jag har läst mycket bidrottninggele och alla positiva lycko historier där kvinnor blivit gravida direkt efter flera månader/års misslyckande. Kanske är ett desperat försök, men just nu gör jag allt jag kan för att få ett plus. Är det ngn som vet när i cykeln man ska börja med dom för det har jag inte riktigt fått grepp om.

• Lillstrumpa84

Mens värk i flera dagar men ingen mens, inte en enda aning om att mensen ska komma, ändå testade jag negativt igår. Ska nog testa imorgon bitti igen. Eller vad tycker ni? Så skönt att få yttra sig här o då kommentarer. Vi blev båda lite besvikna igår när det visade negativt men vi båda tror ändå att där är något pågång :)

• Milie
    ohhello skrev 2016-08-24 14:52:24 följande:

Ammar också min 1-åring och inatt tog det så ont så jag sa åt mannen att ta henne så jag slipper amma en stund (tycker hon ammar ovanligt mycket precis just nu).

Är på ÄL+7.

Aha. För mig går det fint att amma men det värker i brösten ibland på dagen. Vi slutade dagsamma för typ 4 månader sen så det kan inte bero på det.
  • Rosenblad

BIM imorgon, typ... Haft från 26-30 dagars och imorgon är det 28 så det är snittet men tror inget förens jag står på Söndag utan mens. DÅ tror jag att de kanske skett något. Är på 11e försöket så har tyvär tappat hoppet så har inga stora förväntningar och är relativt lugn. Även om jag kommer ligga och gråta om mensen kommer.. Hade iallafall stark mensvärk iförrgår, kändes som att mensen skulle komma vilken sekund som helst. Igår var det lugnare och sen idag har det ökat under hela dagen och nu lugnat ner sig, mer kittlande och små värk nu. Har haft torrt flera dagar men nu rinner flytningarna till. Tror jag hade så förra månaden med. Däremot har inte bröstsmärtorna kommit än. Allt som är annerlunda är bra känner jag. Men jag tror att mensen kommer komma imorgon eller dagen efter. Att värken bara varit en varning och att monstervärkarna kommer snart med blodbad. Har tagit 2 tester som varit negativa men samtidigt vet jag inte exakt när BIM är. Åh om mensen ska komma, kom direkt så jag bara kan få gråta ut och skita i detta.