• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • copycat

Nu kom mensen, känns faktiskt skönt. Slippa fundera. Nya tag! Hoppar till september :)

Tiger grr skrev 2016-08-24 09:41:20 följande:

Ser ngt men det är fortfarande grått i mina ögon. Du kan inte köpa nån sticka som mäter från 10u/ml då?

• Tiger grr

Ah så skönt! :) lycka till nästa gång!

copycat skrev 2016-08-24 09:52:45 följande:

Nu kom mensen, känns faktiskt skönt. Slippa fundera. Nya tag! Hoppar till september :)

• Anonym (Vega)
    copycat skrev 2016-08-24 09:52:45 följande:

Det är faktiskt skönt att få besked. Önskar dig all lycka nästa månad!
  • Milie

Ont i brösten. Jag ammar min 1-åring och har inte haft ont sen i typ höstas. Jag är bara på ÄL+5, haha. Helt omöjligt känna, men ni vet hur det är!

• Anonym (Maria)

Jag har tittat in här men inte vågat skriva! Hade BIM i lör-sön och detta är vårat första försöka på andra barnet. Har en 1,5åring.

Vi hade tänkt vänta någon månad till och jag hade sett det optimalt att ha ca 2,5år mellan barnen. Av olika anledningar i familjen och tanken att det faktisk kan ta tid sa vi att vi börjar försöka denna månaden... Barn är ju en fantastisk gåva!

Jag har känt att mensen varit påväg och letar tecken på att jag kan vara gravid. Med första fick jag sjukt ont i brösten bland annat. Jag har inte känt något alls mer än lite mensvärk plus att jag fått massa finnar!

Så idag för en stund sedan kunde jag inte hålla mig utan gick och köpte ett test! Det visade gravid 2-3 och jag är helt chockad!!!

Hoppas nu allt går vägen och att vi klarar två barn så tätt... Om nu allt går bra blir det ca 26 månader imellan...

• Anonym (Vega)
    Anonym (Maria) skrev 2016-08-24 10:56:04 följande:

Jag har tittat in här men inte vågat skriva! Hade BIM i lör-sön och detta är vårat första försöka på andra barnet. Har en 1,5åring.

Vi hade tänkt vänta någon månad till och jag hade sett det optimalt att ha ca 2,5år mellan barnen. Av olika anledningar i familjen och tanken att det faktisk kan ta tid sa vi att vi börjar försöka denna månaden... Barn är ju en fantastisk gåva!

Jag har känt att mensen varit påväg och letar tecken på att jag kan vara gravid. Med första fick jag sjukt ont i brösten bland annat. Jag har inte känt något alls mer än lite mensvärk plus att jag fått massa finnar!

Så idag för en stund sedan kunde jag inte hålla mig utan gick och köpte ett test! Det visade gravid 2-3 och jag är helt chockad!!!

Hoppas nu allt går vägen och att vi klarar två barn så tätt... Om nu allt går bra blir det ca 26 månader imellan...

Grattis!!
  • Ang82
    Milie skrev 2016-08-23 23:36:57 följande:

Jag hade det med dottern som nu är 1 år.

Vilken dag hade du det på och varade de länge?
  • GrönaDruvan

Mensj*veln på g här... Blir så ledsen. Känner mig så deppig så jag vet inte vad.
    Hur länge ska man orka?
    Jag hoppar inte vidare till september tråden iaf, utan raderar familjeliv appen och tänker inte läsa nåt här inne fram till nästa försök. Skulle det ta sig då så hänger jag nog med i en tråd, annars tror jag det blir privat IVF för oss..

Grattis alla som plussat denna månad och ni andra önskar jag ett stort lycka till!

• Milie
    Ang82 skrev 2016-08-24 12:17:28 följande:

Vilken dag hade du det på och varade de länge?

Jag är ganska säker på att det var ÄL+8. Då hade jag en lutealfas på 12 dagar. Det var bara lite blod då jag torkade mig vid ett tillfälle. Men jag har hört att det kan hålla på någon dag, men ändå vara förhållandevis sparsamt.
  • Rockandroll

BIM-4 och vet inte alls hur jag ska tolka de! Svårt att få en bild så de blir rättvist. Men här är bästa bilden ett sträck kan skymtas, syns mer irl..

Får helt enkelt vänta ett par dagar till innan jag testar.

(Är ny här.) :)