• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Milie
    Ang82 skrev 2016-08-23 20:37:51 följande:

Någon som har haft nidblödning någon gång?

Jag hade det med dottern som nu är 1 år.
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 21:14:44 följande:

Vet att jag frågade för några dagar sedan men nu är ni ju fler som hunnit plussa så frågar igen! Hur var ers flytningar från äl tills bi plussade? Jag hade redigt med molvärk några dagar efter äl men nu (äl+6/7) är allt borta, inga flytningar o inget annat så förmodligen blev det inget denna månad, men fortsätter hoppas lite till! Tänker att man väl ska ha rikliga o vita flytningar om man är gravid redan innan plus o jag har inga alls nu, så chansen är nog minimal men men

Jag vet att min syster hade det, men frågade en kompis idag. Hon märkte ingenting före vecka 7, då kom illamåendet. Så visst kan man ha noll symtom också!
  • Milli_1

Vet att jag frågade för några dagar sedan men nu är ni ju fler som hunnit plussa så frågar igen! Hur var ers flytningar från äl tills bi plussade? Jag hade redigt med molvärk några dagar efter äl men nu (äl+6/7) är allt borta, inga flytningar o inget annat så förmodligen blev det inget denna månad, men fortsätter hoppas lite till! Tänker att man väl ska ha rikliga o vita flytningar om man är gravid redan innan plus o jag har inga alls nu, så chansen är nog minimal men men

Inga flytningar efter äl+7

Finns hopp
  • copycat

Så deppigt! Tror att jag för första gången med billiga tester upplever spökstreck. Aldrig gjort det tidigare. Ser ju att det är nåt där men det är ju hela tiden galet svagt. Borde vara på ÄL+13 alternativt ÄL+12 (hade positivt ägglossningstest 2 dagar) och skulle fått min mens på ÄL+11, inget ännu. Suck! Då kan väl mensen bara komma så jag slipper leva på minihoppet som finns inom mig! Har alltidbara haft bra upplevelser av billiga tester. Borde kanske gå på Apoteket och köpa nåt annat för att få ett helt BLANKT test. Vad tror ni tjejer?

• copycat

Drog i bilden nu. Är ju ett satans sträck där. Fan vad irriterad jag bliiiir! :(

• Loncelot
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-20 18:14:06 följande:

Tagit något test? BIM måndag men känsla av att de inte är något. Första försöket efter att ha slutat med p-piller så

Bim idag, gjorde test igår men nada, känns skit då det ändå gått 8månader och vet 100% att vi prickat äl, men har kommit till stadiet nu att jag skiter it...orkar inte bry mig... Skitt va negativt men shitt happens and shitt happens not... Så är väl bara att hoppa över till september tråden..
  • Lillstrumpa84
    Loncelot skrev 2016-08-24 08:02:17 följande:
    Bim idag, gjorde test igår men nada, känns skit då det ändå gått 8månader och vet 100% att vi prickat äl, men har kommit till stadiet nu att jag skiter it...orkar inte bry mig... Skitt va negativt men shitt happens and shitt happens not... Så är väl bara att hoppa över till september tråden..
    Jag hade BIM i måndags och igår(kväll) visade det negativt. Men något är riktigt tokigt med kroppen så mitt hopp finns kvar och jag tänker testa på fredag igen, om mensen inte hinner komma vill säga
  • Anonym (Vega)
    Teresiat skrev 2016-08-23 20:20:06 följande:

Tänkte uppdatera här. Igår visade jag en bild på ett svaaagt sträck, BIM -4. Idag tog jag ett digitalt som konstaterade gravid vecka 1-2.. Det svaga sträcket var ett plus alltså :)

Precis som för mig! Grattis!!!
  • Anonym (Vega)

Jag hade inga flytningar alls mellan ÄL och tills igår faktiskt.
    Skitjobbigt för det känns ju ungefär som att man har fått mens och blöder så jag skulle vilja springa på toa en gång i halvtimmen för att kolla och vara säker.
  • Tiger grr

Ser ngt men det är fortfarande grått i mina ögon. Du kan inte köpa nån sticka som mäter från 10u/ml då?

copycat skrev 2016-08-24 06:40:51 följande:

Så deppigt! Tror att jag för första gången med billiga tester upplever spökstreck. Aldrig gjort det tidigare. Ser ju att det är nåt där men det är ju hela tiden galet svagt. Borde vara på ÄL+13 alternativt ÄL+12 (hade positivt ägglossningstest 2 dagar) och skulle fått min mens på ÄL+11, inget ännu. Suck! Då kan väl mensen bara komma så jag slipper leva på minihoppet som finns inom mig! Har alltidbara haft bra upplevelser av billiga tester. Borde kanske gå på Apoteket och köpa nåt annat för att få ett helt BLANKT test. Vad tror ni tjejer?