• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Periksson90
    SamsonS skrev 2016-07-30 16:32:05 följande:

Starkare än såhär blir det inte...dessa är båda från igår, den övre vid lunchtid och den undre från sent på kvällen. Hållt mig över 4 timmar utan att dricka båda gångerna. Idag är det svagare igen... Vi fick iaf till det i onsdags och igår, kör imorgon också.

Finns det ens den minsta chans att jag har äl? Känner att jag börjat ge upp nu....

Kan de vara så att du hade ägglossning tidigare än vad du började testa? Vilken cykeldag är du på nu?

Här har du ett exempel på hur mina ägglossningstest visade i maj. Den 12e är positivt.
  • SamsonS
    Periksson90 skrev 2016-07-30 16:50:12 följande:
    Kan de vara så att du hade ägglossning tidigare än vad du började testa? Vilken cykeldag är du på nu?

Här har du ett exempel på hur mina ägglossningstest visade i maj. Den 12e är positivt.
    Cd 18 idag, började testa på cd 10. Hade äl flytningar i början på veckan, ordentliga äl känningar sen i torsdags. Har en cykel på allt ifrån 26-42 dagar, oftast 31-32 dagar så har väldigt svårt att tro att jag redan har haft äl :/
  • Periksson90
    SamsonS skrev 2016-07-30 17:19:43 följande:
    Cd 18 idag, började testa på cd 10. Hade äl flytningar i början på veckan, ordentliga äl känningar sen i torsdags. Har en cykel på allt ifrån 26-42 dagar, oftast 31-32 dagar så har väldigt svårt att tro att jag redan har haft äl :/
    Aa, då är det svårt att haft ägglossning tidigare :/ du började ju i tid att testa och hade ägglossningssymtom. Kör du bara med tester? Att ta tempen brukar rekommenderas då man får mer svart på vitt att ägglossning har skett. För man kan tydligen för positiva ägglossningstest utan att ägglossningen sker.
  • Cfmilla

Tänk va olika det kan vara, vissa här inne är rädda för att missa att sexa när de har äl, jag och min man ligger nästan varje dag oavsett även vid mens, oftast två ggr om dagen. Jag funderar på om vi ligger för mycket? Vi har alltid sexat mycket... Snart har det gått 12 mån... :-/

• Ememem
    Cfmilla skrev 2016-07-30 21:30:47 följande:

Tänk va olika det kan vara, vissa här inne är rädda för att missa att sexa när de har äl, jag och min man ligger nästan varje dag oavsett även vid mens, oftast två ggr om dagen. Jag funderar på om vi ligger för mycket? Vi har alltid sexat mycket... Snart har det gått 12 mån... :-/

Jag har förstått det så att om båda är friska och mannen har bra spermiemängd/kvalité så är det fritt fram att ligga på men annars tror jag det rekommenderas att man inte har sex några dagar före äl eller så.
  • sweetcandy

Hej! Får jag hoppa in här?

Vi har precis börjat smygstarta på syskonförsök.. Egentligen skulle vi invänta ett möte ang PGD/IVF som vi ska på i augusti. Men eftersom vi har haft lite svårt att bli gravida innan så kör vi på lite på egen hand..

Blir barn nr 3 för oss såfall.
    Vi har James som blir 3år om en månad och sen har vi Oliver som skulle fylla 1år i oktober. Men somna in i februari efter en kamp mot en allvarlig genetisk blodsjukdom..
    Därför ska vi på möte ang PGD/IVF, men vi vill ändå prova naturliga vägen med (såfall gör vi moderkaksprov runt v10+ eftersom sjukdomen är genetisk)

Jag har bim den 4/8 vi har dock inte kört på helhjärtat utan haft sex när vi har haft lust bara! Men ändå känns de så spännande och nervöst!

Känner inte mer symptom än att jag är på riktigt dåligt humör! Inbillar mig att jag är ovanligt kissnödig, men jag tror ändå inte det tog sig denna gång

Kram

• Emmissara
    sweetcandy skrev 2016-07-30 23:49:58 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?

Vi har precis börjat smygstarta på syskonförsök.. Egentligen skulle vi invänta ett möte ang PGD/IVF som vi ska på i augusti. Men eftersom vi har haft lite svårt att bli gravida innan så kör vi på lite på egen hand..

Blir barn nr 3 för oss såfall.
    Vi har James som blir 3år om en månad och sen har vi Oliver som skulle fylla 1år i oktober. Men somna in i februari efter en kamp mot en allvarlig genetisk blodsjukdom..
    Därför ska vi på möte ang PGD/IVF, men vi vill ändå prova naturliga vägen med (såfall gör vi moderkaksprov runt v10+ eftersom sjukdomen är genetisk)

Jag har bim den 4/8 vi har dock inte kört på helhjärtat utan haft sex när vi har haft lust bara! Men ändå känns de så spännande och nervöst!

Känner inte mer symptom än att jag är på riktigt dåligt humör! Inbillar mig att jag är ovanligt kissnödig, men jag tror ändå inte det tog sig denna gång

Kram

Självklart får du hoppa in här, och jag beklagar så hemskt för er förlust :( 

Håller tummarna att ni klarar det på egen hand, men skönt att ni ska på möte angående PGD/IVF snart. 

Kram

• sweetcandy
    Emmissara skrev 2016-07-31 00:22:40 följande:

Självklart får du hoppa in här, och jag beklagar så hemskt för er förlust :( 

Håller tummarna att ni klarar det på egen hand, men skönt att ni ska på möte angående PGD/IVF snart. 

Kram

Tack <3

Ja jag är eg inte alls sugen på en IVF resa :/
    Så hoppas vi klarar de på egen hand och att bebisen är frisk.
    Skulle den va sjuk i denna sjukdom kommer vi välja att avbryta graviditeten:(
    Är jätte hög dödlighet på den och enda botet är en stamcellstransplantation, men inte ens det är en garanti för överlevnad.
    Oliver var 3veckor gammal när han fick sina första cellgifter, sen har han fått de flera ggr/v fram till transplantationen. Då var han 3,5månad.
    På 1mån dagen för nya stamcellerna så gav hans kropp upp.
    En hemsk resa vi inte vill uppleva igen! Även om de tar emot att behöva avbryta en graviditet
  • LadySatisfied

Just nu ligger jag på BIM-5. Men eftersom ja tv drabbats av världens ryggvärk ungefär mitt på ryggen så kan jag inte känna av några eventuella tecken på graviditet. Jag vaknade runt tio gånger i natt eftersom det gör så sablans ont varje gång jag rör på mig. Knaprar så mycket panodil som jag får, men känns inte som att det hjälper avsevärt. Imorgon ska vi i alla fall testa tidigt första gången. Ska bli himla spännande, men vet inte om jag vill ha en graviditet med den här ryggvärken.

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-28 22:38:04 följande:

Åh lider så med dig!!! Så jäkla tråkigt :( Ta din tid nu och var besviken, ledsen och arg. Och ta sen nya tag när det känns okej! Kramar till dig <3

Jag har ryckt upp mig lite nu, kan inte påverka något nu men trodde verkligen det skulle bli en bebis i April.. :( Men att börja närma sig ett års försök ger verkligen en klump i magen.. Kram!
Svar på tråden Bim aug 2016