• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-29 07:32:34 följande:

Usch jag lider med dig, måste vara jobbigt:(((

Ja börjar tyvär tappa hoppet nu när jag börjar närma mig ett års försök..Känns som en klump i magen :(
  • stellanocte

Alla mina symptom från tidigare i veckan har nu försvunnit, så troligtvis var det bara vanliga ÄL-hormoner, sjukdom eller liknade. Tänker från och med nu sluta analysera symptom för de kan bero på allt och inget har jag insett. 

Tänker också sluta ta tester innan BIM. Orkar inte med förväntan och tveksamheten och besvikelsen och hoppet att jag kanske, förmodligen, tog testet för tidigt ändå, bara för att sedan bli dubbelt besviken när mensen kommer ändå. 

Ledsen för ett litet negativt inlägg. Hoppas att det går bättre för er andra

• LadySatisfied
    stellanocte skrev 2016-07-31 11:00:01 följande:

Alla mina symptom från tidigare i veckan har nu försvunnit, så troligtvis var det bara vanliga ÄL-hormoner, sjukdom eller liknade. Tänker från och med nu sluta analysera symptom för de kan bero på allt och inget har jag insett. 

Tänker också sluta ta tester innan BIM. Orkar inte med förväntan och tveksamheten och besvikelsen och hoppet att jag kanske, förmodligen, tog testet för tidigt ändå, bara för att sedan bli dubbelt besviken när mensen kommer ändå. 

Äsch, man får vara lite negativ ibland! När ingenting känns kul eller som att det inte går ens väg så är de oundvikligt. Jag hoppas att du snart får ett plus och att du blir jätteglad då!

Jag hade själv inte tänkt testa innan BIM, men flera saker gör att jag vill försöka veta så tidigt som möjligt (främst värktabletter pga ond rygg). Kommer nog precis som du tänka att det var för tidigt om det visar negativt. Hoppas du blir på bättre humör snart!
  • MeAndMyself

Kunde inte heller hålla mig och tog test igår trots -5 till beräknad BIM, helt blankt resultat såklart..

Hade (förhoppningsvis) en nidblödning för några dagar sen som pågick i 24 tim, kände av mensvärk i tre dagar men nu känner jag ingenting. Kanske var det bara en himla mellanblödning.. :(

Har någon haft ont i "tjejmagen" som sen försvunnit men ändå visat sig att de är gravida sen? Eller borde känslan sitta kvar hela vägen tills plusset?

• Deni81

Är på BIM-6. Känner INGENTING. Haha! Ingen molvärk, inget illamående, inga svullna bröst. Inte ens pms Jag tror inte det tog sig denna gång men kommer bli lika besviken ändå på lördag när mensen kommer. Ska försöka att inte testa men har en veckas semester framför mig med alkohol varje dag (släktträff varje dag). Så jag vet inte hur jag ska göra... För tidigt för att testa nu, men ändå vill jag inte dricka bort ifall det ligger nåt där inne och pyr...

Det ENDA som är lite märkligt är att min mage putar så

• Rosenblad

Inget mer blod nu..det sista röda blodet kom igår och bara brunt nu. Vi går emot 11e försöket nu och har laddat upp med en hög med äl tester, kommer försöka lite tidigare än jag tror så vi inte missar. Börjar tro att min äl är väldigt tidig eller väldigt sen. Samtidigt är det ALlTID höger äggstock som gör ont, har alltid ont i höger sida och det borde ju va vänster äggstock som släpper ägg ibland också. Tankarna går ju att något inte stämmer..Väntar nu iaf på en kallelse för att kolla upp oss. Så vi inte går varenda månad och försöker förgäves. Lägger till mig igen på BIM listan i andra tråden, har ju BIM en gång till i Augusti. Vill INTE försöka ett år så 11e gången kan vell va vår tur :( Samtidigt kan jag inte släppa att jag inte är gravid, aldrig haft sånna symptom som då. Men mensen var mycket så det finns ingen chans att någon liten kunnat stanna kvar :(

• Sobika

Äääntligen har jag haft äl! Skulle ha haft i tisdags men enligt stickorna så borde den ha varit igår kväll. Utan ältesterna hade jag troligtvis missat äl. Har sexat varje dag i över en vecka nu för att jag trot att äl ska va den dan haha. Blir en sista idag och sen lite vila i nån dag haha.

• misslina
    Deni81 skrev 2016-07-31 11:11:22 följande:

Är på BIM-6. Känner INGENTING. Haha! Ingen molvärk, inget illamående, inga svullna bröst. Inte ens pms Jag tror inte det tog sig denna gång men kommer bli lika besviken ändå på lördag när mensen kommer. Ska försöka att inte testa men har en veckas semester framför mig med alkohol varje dag (släktträff varje dag). Så jag vet inte hur jag ska göra... För tidigt för att testa nu, men ändå vill jag inte dricka bort ifall det ligger nåt där inne och pyr...

Det ENDA som är lite märkligt är att min mage putar så

Fortfarande tidigt! Och man behöver heller inte känna något innan ett plus heller.
    Det är väldigt olika. Samt att känner man något innan så betyder det inte att det är nåt.
    Så tappa inte hoppet än:)

Med vår första hade jag inga symtom förrän två veckor efter plusset :)
  • mosterJenny
    stellanocte skrev 2016-07-31 11:00:01 följande:

Vad tråkigt att höra, har din mens kommit eller testade du tidigt? När är isf BIM? Har lite lika scenario, har varit helt uppkörd i magen sedan i onsdags och magen har varit så svullen. Fick dessutom en explosion av finnar igår i ansiktet och normalt brukar jag få någon vid pms. Så idag mår jag helt som vanligt så tänker att det heller inte blev något... Har BIM på torsdag men har inte mensen kommit så ska vi testa på fredag har vi bestämt. Bara att fortsätta hålla tummarna men dessvärre prickade vi inte ÄL så bra den här månaden (första försöket).
  • 1315
    MeAndMyself skrev 2016-07-31 11:10:45 följande:

Kunde inte heller hålla mig och tog test igår trots -5 till beräknad BIM, helt blankt resultat såklart..

Hade (förhoppningsvis) en nidblödning för några dagar sen som pågick i 24 tim, kände av mensvärk i tre dagar men nu känner jag ingenting. Kanske var det bara en himla mellanblödning.. :(

Har någon haft ont i "tjejmagen" som sen försvunnit men ändå visat sig att de är gravida sen? Eller borde känslan sitta kvar hela vägen tills plusset?

Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !
Svar på tråden Bim aug 2016