• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (Rakar)

Vi renrakar oss båda två. Och vi har fyllt 60.

• Anonym (Len)

Vi är över 45-år och båda rakar bort allt.

• Anonym (My)

Vi är runt 40 år och ansar båda när det blir lite för långt, men rakar inte. Tycker både det är obekvämt och oattraktivt med rakat.

I helgen deltog jag i en tävling och duschade efteråt tillsammans med en stor mängd kvinnor i alla åldrar. När jag stod framför raden med duschar och väntade på min tur kunde jag inte undgå att se att det varierade kraftigt. De var nog lika många rakade som inte rakade och det var inte beroende av ålder.

• Anonym (slät)

Vi är dryga 50, vi rakar oss båda, vi tycker om den lena känslan och att könet kommer mer i fokus utan hår.

• Frökenfrykena
    Anonym (My) skrev 2016-07-11 07:00:29 följande:

Vi är runt 40 år och ansar båda när det blir lite för långt, men rakar inte. Tycker både det är obekvämt och oattraktivt med rakat.

I helgen deltog jag i en tävling och duschade efteråt tillsammans med en stor mängd kvinnor i alla åldrar. När jag stod framför raden med duschar och väntade på min tur kunde jag inte undgå att se att det varierade kraftigt. De var nog lika många rakade som inte rakade och det var inte beroende av ålder.

Har samma erfarenhet. Har sett stor varation på diverse badhus, gymduschar och nudiststränder. Skulle spontant säga att jag har sett fler helrakade kvinnor över 40 år än under senaste halvåret.
  • Aikido

Rakar mig inte. Har till och med löshår på skinkorna då jag tycker kala skinkor är omanligt.

• Anonym (Blink)
    Anonym (My) skrev 2016-07-11 07:00:29 följande:

Är nog mer beroende på sexuellt umgänge. Eller till viss del ålder. Jag är 21 år och de flesta killar jag varit med vill inte ha rakat. Absolut inte helrakat men vissa vill inte ha rakat alls. Så det kanske är en generationsfråga eller en trendfråga?
  • Tretumsnyckel

Jag föredrar orakat och jag är 23 år. Alla tjejer jag varit med i min egen ålder har varit orakade utom en men jag har även testat på lite milfs och där har det varit rakat men jag tycker det känns lite perverst. Det ska vara hår på en mogen kvinna det är bara småflickor som är hårlösa och det gör det hela lite vidrigt. Mogna kvinnor ska ha hår punkt!

• Anonym (35)

Kvinna 35 och jag ansar bara. Gjorde samma när jag var 25 och dessförrinnan också.

• Anonym (Uty)

35+. Rakar inte men ansar. Mannen låter det växa fritt. Han har dock väldigt lite hår så det funkar bra.

Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?