• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (Man 33)
    Youker skrev 2016-08-09 08:46:59 följande:

Till min glädje vill nu min tjej att jag ska raka hennes kön! ....

Ser nu fram mot rakningen av min tjej och misstänker att det kommer tända mej enormt när rakhyveln tas fram

Vi har gjort det några gånger. Börjar med att duscha och tvåla in varandra, kysser varandra lite överallt, därefter rakar jag henne... när vi är färdiga fortsätter vi till sängen, där en nogrann kontroll sker...

Det blir som en spännande del i förspelet för oss i alla fall, riktigt trevligt varje gång.
  • Anonym (slät)
    Anders 386 skrev 2016-08-09 08:52:45 följande:

Både jag o frun är rakade där nere med undantag av ett välansat hår på blygden. 

Jag är 60 år o min fru några år yngre.

Varför spara hår på blygdläpparna, så härligt att slicka och smeka när de är nyrakade och lena.
  • Påven Johanna
    Anonym (slät) skrev 2016-08-09 10:49:21 följande:
    Varför spara hår på blygdläpparna, så härligt att slicka och smeka när de är nyrakade och lena.
    Han menar nog venusberget ska du se. 
    Anders 386 skrev 2016-08-09 08:52:45 följande:

Både jag o frun är rakade där nere med undantag av ett välansat hår på blygden. Dessutom håller jag efter håret på överkroppen också, spretiga grå hårstrån är inte snyggt. Och rygghår är definitivt inte snyggt i någons ögon.  Helt vildvuxet tycker jag inte om. Allt hår är snyggast om det ansas och sköts om - både huvud, under armar o könsorganen. Men det är ingen stor grej, jag tar liksom med på köpet det som innehavaren trivs bäst med.

Jag är 60 år o min fru några år yngre.

Jag gillar håriga ryggar. Jag gillar hår över huvud taget. 
  • vargveum

Tror det är blygdbenet som avses
  • Anonym (Päls)

Jag gillar naturliga kön, men man måste trivas själv.

När jag varit singel och osäker har jag rakat mig, likadant i dåliga förhållanden.

Men sedan slutade jag, och har aldrig fått klagomål.

Jag tycker att hårlösa kön är ganska obehagliga, men är villig att justera mitt eget efter min partners önskemål. Men inga jäkla rakblad, det är vidrigt. Han hade fått betala vaxning.

Jag skulle heller aldrig vilja tvinga min partner att vara orakad om han inte var bekväm med det. Man vänjer sig vid kalheten, även om det ser jäkligt lustigt ut :)

Kan tillägga att jag epilerar armhålor och ben.

• Anonym (Man 33)
    Anonym (Päls) skrev 2016-08-09 15:33:51 följande:

Jag gillar naturliga kön, men man måste trivas själv.

När jag varit singel och osäker har jag rakat mig, likadant i dåliga förhållanden.

Men sedan slutade jag, och har aldrig fått klagomål.

Jag tycker att hårlösa kön är ganska obehagliga, men är villig att justera mitt eget efter min partners önskemål. Men inga jäkla rakblad, det är vidrigt. Han hade fått betala vaxning.

Jag skulle heller aldrig vilja tvinga min partner att vara orakad om han inte var bekväm med det. Man vänjer sig vid kalheten, även om det ser jäkligt lustigt ut :)

Kan tillägga att jag epilerar armhålor och ben.

Är det inte ganska smärtsamt med både epilator och vaxning? Vad är nackdelen med rakning som gör att du föredrar vaxning?
  • Anonym (Rakad-pung)
    Skulle aldrig gå ner och slicka en tjej som inte är rakad....

Hår i maten, nej tack...
  • Anonym (Päls)
    Anonym (Man 33) skrev 2016-08-09 15:52:01 följande:

Är det inte ganska smärtsamt med både epilator och vaxning? Vad är nackdelen med rakning som gör att du föredrar vaxning?

Raka är något vissa killar gör i ansiktet. Jag tycker att det är äckligt.

Smärtsamt... Vill man vara fin får man lida pin. Man vänjer sig. Resultatet blir bättre och långvarigare. Det enda som är läskigare än slätrakad hud är hud med stubb.
  • vargveum
    Anonym (Rakad-pung) skrev 2016-08-09 19:13:14 följande:

Skulle aldrig gå ner och slicka en tjej som inte är rakad....

Hår i maten, nej tack...

Vi pratar inte om mat
  • Anonym (Rakad-pung)
    vargveum skrev 2016-08-09 22:29:23 följande:
    Vi pratar inte om mat
    men asså, måste bara bart och lent där nere...
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?