• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Tom Araya
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 13:39:33 följande:
    Som jag skrev innan trodde jag inte jag behövde vara så specifick att nämna jag pratade om könsorgan men tydligen är det lätt att missa. Ett rakat kön ger iaf mig signaler det är ett barn även fast det är en vuxen man eller kvinna. Därför ger det märkliga signaler och det är avtändande.
    Barn är naturligt hårlösa runt könet vid lägre ålder (således inte rakade), men får i regel den hårväxten innan de slutat vara barn. Barn har inte en vuxen mans eller kvinnas kön eller kropp.
    Det finns mängder av faktorer som skiljer en vuxen person från ett barn och du fokuserar på behåringen av ett litet område på kroppen. Jag kan inte annat än att tycka det är en aning märkligt och ologiskt. Har du svårt att skilja barn från vuxna om du ser alla med kläder på?
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 13:39:33 följande:
    Så fungerar jag iaf. Man kan inte styra det man tänder på. Jag blir direkt avtänd av rakat.
    Ja, du fungerar så, det är okej men försök inte motivera det med någon slags logik för andra för den finns inte.

• Anonym (ida)
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 20:34:21 följande:
    Det är inga sjuka tankar, det är ett faktum. Ett barn har inga könshår - de är barn. En vuxen man eller kvinna har naturligt könshår vilket jag anser är manligt och kvinnligt. Eftersom åsikter efterfrågades i frågan gav jag min åsikt. Jag föredrar och tänder på män som har hår. Hår runt kuken och på hela kroppen, dock kan han vara kal på huvudet. Det signalerar manlighet för mig och gör att jag tänder.
    Om du skulle tycka att en rakad kille ser ut som en liten pojke så är det nog dig det är fel på. :) Så en kvinna utan bröst ser ut som en barn? Man kan inte se att hon är en vuxen kvinna på resten av kroppen? 
  • Anonym (ida)

Jag rakar mig jämt. tycker det är skönt. Min kille rakar sig typ 1 gång om året. Men häromdagen sade jag att det är dags att raka för jag fick hår i munnen när jag försökte slicka hans pung och det är inte sexigt för varken honom eller mig om jag ska stanna upp och börja ta ut hårstrån från min mun. Skrattande

• Anonym (Len)

Jag killen 46-år ren rakad hon 54-år och är ren rakad,fräschare vid oral sex.

• redwine
    Anonym (Thinker) skrev 2016-07-11 01:25:57 följande:

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

Intimrakning efter 30?......    Intimrakning = Patetiskt....
  • Anonym (Blä)
    redwine skrev 2016-07-18 23:05:11 följande:

Intimrakning efter 30?......    Intimrakning = Patetiskt....

Din attityd = patetisk
  • SteffK

Man, 51. Rakad. Sedan skilsmässan för drygt sex år sedan haft trettio sexpartners, alla kvinnor över 30 år. Alla utom en var rakade. I ett par, tre fall en liten tofs men rakade i övrigt.

Jag har en stark preferens för rakat kön. Tycker det är mycket trevligt. Men jag vet också att det är min personliga preferens. Andra får tycka som de vill.

Att kalla en preferens för rakat för pedofili är substanslös polemik. Kanske kul med polarna/väninnorna över en öl, där omgivningen förstår att man skämtar. Men en vuxen kvinna eller man ser inte ut som ett barn. Inte ens när de rakat bort håren mellan benen.

• redwine
    vargveum skrev 2016-07-12 22:50:32 följande:

Har endast träffat kvinnor äldre än 30 på senare tid (35-51 år). I princip alla är helrakade eller nästan. Hur det ser ut i yngre åldrar har jag ingen aning om.

Du har tydligen träffat 1 eller 2 då?

Att raka könet  hör till 90 talet och dem tidiga 00 åren
    Det modet tillhör en svunnen tid,    och tack gud för det....
  • redwine
    Anonym (Blä) skrev 2016-07-18 23:19:03 följande:
    Din attityd = patetisk
    Konstigt att det är patetiskt
    när man gillar det naturliga......

Vad är det för fel på att vara naturlig?
  • Anonym (Blä)
    redwine skrev 2016-07-23 18:08:57 följande:

Konstigt att det är patetiskt

när man gillar det naturliga......

Vad är det för fel på att vara naturlig?

Jag sa inte att det var fel. Jag sa att din attityd var patetisk/fel. Det bästa är väl att ha ett öppet sinne och låta alla göra som de vill med sina kroppar utan att döma?
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?