• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (35 och 45)

Vi är 35 och 45 båda rakar sig men det varierar hur mkt. Ibland helrakat , ibland bara lite ans, ibland mer stylad frilla. Beror på ork, sexuell period osv.. :)

• Anonym (Enarmad bandit)
    Anonym (kanske mer erfaren?) skrev 2017-04-22 20:55:39 följande:
    jag är en man på 50+
    som började slicka fitta och uppskatta detta vid 13 års ålder
    det gör över 35 års erfarenhet av att slicka fitta
    och om du vill kan jag lära dig hur du skall göra
    för under över dessa 35 år så har då inget hårstrå besvärat mig.....

Tvärt om
    att slicka en rakad ohygienisk okvinnlig
    osexig osensuell fitta är ju tråkigt

jag vill ha kvinnlighet, hygien, sensualitet, sexighet
    med dofter och aromer.

När vill du att kursen startar?............
    Hej! Jag saknar en arm+hand. Den jag har använder jag till att ge henne g-punktsstimulans medan jag slickar henne. Har du kunskaper som hjälper mig också?
  • New  Dawn
    Anonym (Enarmad bandit) skrev 2017-04-23 20:32:02 följande:

Hej! Jag saknar en arm+hand. Den jag har använder jag till att ge henne g-punktsstimulans medan jag slickar henne. Har du kunskaper som hjälper mig också?

Jag kan förstå att det kan vara lättare för dig utan hår. Många män håller ju faktiskt undan hår med händerna när de slickar. Det är ju faktiskt en speciell situation du har.

Nu var ju inte frågan ställd till mig men ändå.

Min karl brukar be mig hålla i sär blygdläpparna. Inte för att det behövs på något sätt, men han tänder på att jag håller så.(synen av mig, mina händer, fitta osv) Det skulle ju kunna vara något, om nu kvinnan absolut vill ha håret kvar av någon anledning.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Abegayle70

Både jag och min partner är rakade trots att vi passerat 30.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anders 386

Vi är delvis rakade och lagom ansade bägge två. Vi är i sextioårsåldern. Min fru började raka sig i fyrtiårsåldern eller nåt. Men det är inge stor grej för mig, Alla gör som dom själva vill. 

• Anonym (Enarmad bandit)
    New Dawn skrev 2017-04-23 22:24:33 följande:
    Jag kan förstå att det kan vara lättare för dig utan hår. Många män håller ju faktiskt undan hår med händerna när de slickar. Det är ju faktiskt en speciell situation du har.

Nu var ju inte frågan ställd till mig men ändå.

Min karl brukar be mig hålla i sär blygdläpparna. Inte för att det behövs på något sätt, men han tänder på att jag håller så.(synen av mig, mina händer, fitta osv) Det skulle ju kunna vara något, om nu kvinnan absolut vill ha håret kvar av någon anledning.
    Hon föredrar att använda händerna på sina bröst.
    Eftersom det mesta av håret sitter ovanför så går det bättre bakifrån eller i en 69'a.
  • Anonym (Oscars)

Vi är 40+ båda och vi är rakade men inte helt, men vi sköter om det =)

• ljpgo

Nyss fyllda 40 och jag håller rent runt påsen samt ansar upptill. Frun har en tofs kvar. Testat helt rent nån gång då och då men...nja, lite rufs kan det allt vara. :)

• Anonym (Kille)
    Tom Araya skrev 2017-04-15 15:43:16 följande:

Jag är 44 och har mestadels dejtat jämnåriga +/- 5 år. De allra flesta har varit hel- eller delrakade.

Provade nyligen att slicka en tjej som fått för sig att prova att låta håret växa ut från att tidigare rakat sig och det var mindre angenämnt om man så säger.

Att man inte skulle få hår i munnen vid oralsex för att håren inte växer i eller på själva fittan är skitsnack från folk som antagligen själv inte har provat. Jag får även mina egna skäggstrån i munnen om de växer sig för långa.

Så jag föredrar att slippa busken, men det behöver inte vara helt slätrakat för det.

Hur andra gör som jag inte har intimt umgänge med bryr jag mig inte alls.

Håller med! Jag slipper gärna busken och hår i munnen vid oralsex. Jag tycker även det ser bättre ut med en rakad fitta eller en fitta med en liten tofs ovan. Den är även skönare att smeka med handen än en med hår som blivit lite blött av fittsafter.
  • silver33

Självklart helrakat på mig och min partner. 40 plus.

Finns inget bättre, skönare och sexigare!

• Anonym (Linda)

Jag har precis fyllt 30 och jag är helrakad  för att jag trivs bäst med det

• Anonym (Len)

47-årig kille trivs bäst att vara helt rakad.

• Anonym (HG)

Är 45 år brukar bli helrakad (Buske, pung och mellan benen). Det min fru som utför rakningen. Skön stund för mig. Hon tycker om det, både själva stunden när hon gör det, samt gillar hon den hår rena könet. Däremot vill hon inte vara rakad själv. Helt ok för mig. Ser många män äldre än mig som både rakar och ansar. Idag är allt ok, har aldrig fått höra något negativt i ett omklädningsrum någon gång. Jag gör inget för att dölja det det heller, och ofta inte de andra heller.

• Anonym (HannaSophia)

Helvaxar fitta och stjärt på salong varje månad.

Skön ompyssling för mig och mums för oss båda i sängen.

Är gott och väl fyllda 30

• Anonym (frida)

Nej, sånt sysslar jag inte med nu när jag fyllt 30. Inte heller innan. Sånt är för 40plusare som lever kvar i 90-talet.

• Veloman

43 och rakar det mesta. Lika med min fru. Ger skönare sex och är skönt att känna på, lite extra intimt. Var lika skönt innan 30 som efter!

Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?