• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (Blink)

Innebär att ansa, att klippa ner det med sax? Eller innebär det raka vid bikinilinje och blygdläppar?

• Anonym (D'archangel)

Jag är lite över 40 och det är min tjej också. Vi rakar oss inte. Hon rakar bikinilinje ibland. Jag ansar lite eftersom jag inte vill ha "buske" ovanför kuken.
    Mitt ex rakade sig helt och när jag var henne rakade jag skaftet och pungen. Min nuvarande älskar kroppshår och vill inte att jag rakar någonstans. 

• Meriall

Kvinna ~35. Ansar och klipper men rakar inget. Tycker det är snyggare och fräschare så. Föredrar att partnern gör på samma sätt men det är inte så viktigt, oavsett om det är fast/ons.

• 100kgpappa

Vi är strax under 40, och helrakat oss båda. Vi tycker det är sexigast och skönast.

Blir faktiskt ganska avtänd av könshår i samband med sex.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Blink) skrev 2016-07-11 09:30:11 följande:

Är nog mer beroende på sexuellt umgänge. Eller till viss del ålder. Jag är 21 år och de flesta killar jag varit med vill inte ha rakat. Absolut inte helrakat men vissa vill inte ha rakat alls. Så det kanske är en generationsfråga eller en trendfråga?

Tretumsnyckel skrev 2016-07-11 09:35:05 följande:

Jag föredrar orakat och jag är 23 år. Alla tjejer jag varit med i min egen ålder har varit orakade utom en men jag har även testat på lite milfs och där har det varit rakat men jag tycker det känns lite perverst. Det ska vara hår på en mogen kvinna det är bara småflickor som är hårlösa och det gör det hela lite vidrigt. Mogna kvinnor ska ha hår punkt!

Tror det är mer trendigt nuförtiden att ha hår :) jag är 24 och ansar bara. De flesta av mina partners har haft hår men direkt när jag varit med någon äldre har de varit helrakade!

Känns som att gamla ibland rakar sig för att de försöker "hänga med" och vara ungdomliga typ.
  • Pentra
    Tretumsnyckel skrev 2016-07-11 09:35:05 följande:
    Jag föredrar orakat och jag är 23 år. Alla tjejer jag varit med i min egen ålder har varit orakade utom en men jag har även testat på lite milfs och där har det varit rakat men jag tycker det känns lite perverst. Det ska vara hår på en mogen kvinna det är bara småflickor som är hårlösa och det gör det hela lite vidrigt. Mogna kvinnor ska ha hår punkt!

Nej, det är inte bara småflickor och småbarn som saknar könsbehåring. Det finns människor och människogrupper där man som vuxen är utan könsbehåring pga. den mänskliga evolutionen. Menar du då att dessa naturligt könshårslösa skall införskaffa könsperuker för att just du skall vara nöjd? ... Hälsningar, Pentra
  • Frökenfrykena
    Anonym (Hanna) skrev 2016-07-11 13:18:50 följande:

Tror det är mer trendigt nuförtiden att ha hår :) jag är 24 och ansar bara. De flesta av mina partners har haft hår men direkt när jag varit med någon äldre har de varit helrakade!

Känns som att gamla ibland rakar sig för att de försöker "hänga med" och vara ungdomliga typ.

Syftar du på manliga eller kvinnliga partners både bland de yngre och de äldre? Om jag var "tvungen" att dela in det bland yngre kvinnor, äldre kvinnor, yngre män och äldre män skulle jag ur egen erfarenhet säga att "äldre" män har störst tendens att vara helrakade.
  • Anonym (Hanna)
    Frökenfrykena skrev 2016-07-11 15:19:48 följande:

Syftar du på manliga eller kvinnliga partners både bland de yngre och de äldre? Om jag var "tvungen" att dela in det bland yngre kvinnor, äldre kvinnor, yngre män och äldre män skulle jag ur egen erfarenhet säga att "äldre" män har störst tendens att vara helrakade.

Både och! Ja jag håller med dig om det.
  • Dresscode

Intressant teori att intimrakning skulle vara något som är förbehållet ungdomar...
    Jag rakade kuken långt innan dagens ungdomar ens visste vad dom skulle ha sina könsorgan till...

Liknande jämförelser med det mesta i samhället verkar det som.. helt plötsligt så är det ungdomar som ska hålla till på facebook... det uppfanns innan Ni ens var födda.. så tagga ner med ålderssnacket...

• Anonym (Hanna)
    Dresscode skrev 2016-07-11 15:37:31 följande:

Intressant teori att intimrakning skulle vara något som är förbehållet ungdomar...
    Jag rakade kuken långt innan dagens ungdomar ens visste vad dom skulle ha sina könsorgan till...

Liknande jämförelser med det mesta i samhället verkar det som.. helt plötsligt så är det ungdomar som ska hålla till på facebook... det uppfanns innan Ni ens var födda.. så tagga ner med ålderssnacket...

Skrev ju tvärtom.. Att det är ni gamlingar som rakar er, inte vi unga. 
    Och nej, Facebook uppfanns inte innan jag föddes ;)
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?