• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (Man)

Jag vaxar frugan i armhålorna, fittan & röven, hon vaxar själv sina ben.
    Jag ansar (mycket) håret runt kuk å pung.

• redwine
    Anonym (Blä) skrev 2016-07-23 19:37:22 följande:
    Jag sa inte att det var fel. Jag sa att din attityd var patetisk/fel. Det bästa är väl att ha ett öppet sinne och låta alla göra som de vill med sina kroppar utan att döma?
    Jag instämmer den dagen en kvinna kommer fram o berättar
    Hej jag heter xxxxxx    jag är rakad.......

Varför skall jag som man behöva köpa grisen i säcken....?

En kvinna är inte rakad.......
  • Anonym (Man34)

Rakar pungen, kortklippt ovanför.

• Anonym (Rakad)

Både jag och min fru är helrakade och trivs med det särskilt då man slipper allt hår vid oralsex och även när andra är med så slipper dom få det i munnen.

• redwine
    redwine skrev 2016-07-18 23:05:11 följande:
    Intimrakning efter 30?......    Intimrakning = Patetiskt....
    Helt fel
    Det är betydligt mer hygieniskt att ha hår kvar.

Man har ju håret av en anledning....... eller hur....?
  • Anonym (Hanna)
    redwine skrev 2016-08-08 19:04:54 följande:

Jag instämmer den dagen en kvinna kommer fram o berättar

Hej jag heter xxxxxx    jag är rakad.......

Varför skall jag som man behöva köpa grisen i säcken....?

En kvinna är inte rakad.......

Va? Kan du anstränga dig och skriva om det där så att man förstår?
  • Anonym (slät)
    Anonym (Rakad) skrev 2016-08-08 19:10:26 följande:

Både jag och min fru är helrakade och trivs med det särskilt då man slipper allt hår vid oralsex och även när andra är med så slipper dom få det i munnen.

Håller med dig, så mycket härligare sex utan hår, tycker dessutom att fittläpparna blir mer i fokus och därmed mer upphetsande att se på då fittan är rakad.
  • Håkan01

Både jag och frun är orakade där nere och trivs med det. Vi är båda över 40 år.

• Youker

Jag har varit mer eller mindre hårlös runt könet i mer än 15 år och tycker om det väldigt mycket. Jag har använt lite olika metoder, mestadels epilering och rakning. Jag vet inte riktigt varför jag gillar att vara hårlös men känslan av att vara helt slät runt kuken och pungen är nåt jag verkligen tycker om. Till min glädje vill nu min tjej att jag ska raka hennes kön! Jag har hyfsad koll på hur man ska raka sig för att undvika tråkigheter men lite orolig är jag nog för att det ska bli rödprickigt och irriterat och att hon inte vill fortsätta att raka sig... Hon har testat för många år sen med rakning och blev lite avskräckt då! Hon har ansat sig och även fått ett infall och testade hårborttagningsmedel Jag blev förskräckt när hon hade använt hårborttagningsmedel och avrådde direkt från fler försök! Det gick dock bra men det blev konstigt nog rätt stubbigt och inte helt slätt. Ser nu fram mot rakningen av min tjej och misstänker att det kommer tända mej enormt när rakhyveln tas fram

• Anders 386

Både jag o frun är rakade där nere med undantag av ett välansat hår på blygden. Dessutom håller jag efter håret på överkroppen också, spretiga grå hårstrån är inte snyggt. Och rygghår är definitivt inte snyggt i någons ögon.  Helt vildvuxet tycker jag inte om. Allt hår är snyggast om det ansas och sköts om - både huvud, under armar o könsorganen. Men det är ingen stor grej, jag tar liksom med på köpet det som innehavaren trivs bäst med.

Jag är 60 år o min fru några år yngre.

Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?