• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Tom Araya
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:06:53 följande:

Nej jag tycker det ser för hemskt ut både på män och kvinnor med helrakat. Jag vill vara en kvinna inte någon liten tjej. Samma vill jag ha en man inte en liten kille som inte blivit vuxen ännu och är hårlös. Jag tvättar mig varje dag så jag känner mig inte alls ofräsch. Jag brukar dock ansa mig ibland då håret blir för långt men en gång tog jag för mycket om min man var besviken för han vill också att det ska synas där nere att jag är en kvinna och inget barn. Inga buskar, men inte helrakat heller.

En kvinna kan inte vara mycket till kvinna om hennes kvinlighet sitter i håret mellan benen.
  • Anonym (ansar)
    Tom Araya skrev 2016-07-12 11:37:36 följande:
    En kvinna kan inte vara mycket till kvinna om hennes kvinlighet sitter i håret mellan benen.
    Som jag skrev innan trodde jag inte jag behövde vara så specifick att nämna jag pratade om könsorgan men tydligen är det lätt att missa. Ett rakat kön ger iaf mig signaler det är ett barn även fast det är en vuxen man eller kvinna. Därför ger det märkliga signaler och det är avtändande. Så fungerar jag iaf. Man kan inte styra det man tänder på. Jag blir direkt avtänd av rakat.
  • Anonym (downunder)

Nej jag intimrakar mig inte. Gjorde det ett par gånger tidigare när jag var yngre och dummare, men nu har jag mer vett i skallen. Man vill ju vara fräsch därnere och det blir man ju inte om man rakar sig. Min partner är också mån om att jag ska vara fin och fräsch, så han vill inte heller att jag intimrakar mig.

• Anonym (XJ)
    Anonym (Blä) skrev 2016-07-11 23:58:00 följande:
    Har du hår på kuken? :D
    Du kanske inte har så mkt erfarenhet av kukar, men de allra flesta har hår längst upp på kukskaftet.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:58:41 följande:

Jag tog för givet att det skulle förstås att jag syftade på själva könsorganen och inte behövde förtydligas desto mer. Renrakade kukar är mig avtände eftersom det signalerar barn i mina ögon. Och ser jag för övrigt en manlig kropp med renrakad kuk ger det mig äckelkänslor eftersom det ger fel vibbar och konstiga signaler. Liksom min man blir avtänd av rakat kvinnligt kön av samma orsak.

Men det är ju just det som är sjukt. Att dy tycker att det "signalerar barn"!? Vad har du för sjuka tankar? Även om jag inte rent estetiskt föredrar ett helrakat kön på varken kvinna eller man, så tänker ju inte jag på barn om jag ser ett? Usch..
  • 100kgpappa
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:58:41 följande:

Jag tog för givet att det skulle förstås att jag syftade på själva könsorganen och inte behövde förtydligas desto mer. Renrakade kukar är mig avtände eftersom det signalerar barn i mina ögon. Och ser jag för övrigt en manlig kropp med renrakad kuk ger det mig äckelkänslor eftersom det ger fel vibbar och konstiga signaler. Liksom min man blir avtänd av rakat kvinnligt kön av samma orsak.

Signalerar ett renrakat mansansikte också att han är ett barn? Skägg är ju lite mer naturligt på vuxna män, eller hur...
  • Anonym (Niklas)
    Anonym (Blä) skrev 2016-07-12 15:41:20 följande:
    Men det är ju just det som är sjukt. Att dy tycker att det "signalerar barn"!? Vad har du för sjuka tankar? Även om jag inte rent estetiskt föredrar ett helrakat kön på varken kvinna eller man, så tänker ju inte jag på barn om jag ser ett? Usch..
    Vad är det med dig? I princip alla inlägg du har skrivit i den här tråden har varit otrevliga. Du kan bättre.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Niklas) skrev 2016-07-12 17:29:11 följande:

Vad är det med dig? I princip alla inlägg du har skrivit i den här tråden har varit otrevliga. Du kan bättre.

Otrevliga? Jag frågar personen vad denne har för sjuka tankar som tänker på barn när hen ser ett helrakat kön. Är det otrevligt? För det är rätt sjukt. Normalt tänker folk väl bara "aha, ett rakat kön" och kanske en spontan värdering om huruvida man tycker det är snyggt/fult. Men att tänka på barn, nä..
  • Anonym (38 år)

Totalt oviktigt för min parter.

• Pentra

De som drar paralleller mellan rakade kön, barn och pedofili är okunniga, saknar grundläggande kunskaper här och kan knappast vara mer fel ute i ämnet, eftersom sådana paralleller sannerligen är så långt från den faktiska sanningen om könsbehåring man kan komma gällande detta, då den i verkligheten ligger på ett mycket, mycket djupare plan än så... Det var länge sedan vi bodde i grottor och levde bland träden och behövde könshår som skydd mot sol, kyla, omgivning, växtlighet och växtsafter etc. Vår materiella evolution och vårt utvecklade leverne medför att könsbehåringen nu ist. är grogrund för bakterier, smittor, mikrober och löss etc., och därför har könsbehåringen sedan långa tider spelat ut sin roll. Det finns faktiskt nu många folkgrupper som genom den naturliga evolutionen förlorat sitt könshår, och den vägen kommer vi alla förr eller senare att vandra...men, tack vara alla fördelar som könshårslösheten medför så, ju förr dess bättre... Om, hur och även varför en person vårdar sitt kön, med avaeende på behåringens vara eller ickevara, avslöjar alltså en hel del viktig information om just honom/henne. ... Och, ser man inte skillnad på en vuxen och ett barn utan att vara tvungen att kolla håret mellan benen på vederbörande så anser jag att man endast bör hålla sig till sex med sig själv. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?