• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Anonym (Len)

Jag är 47-årig kille och är helrakad för det känns mycket fräschare.

• Anonym (been there done that)
    Anonym (Päls) skrev 2016-08-09 21:38:34 följande:

Raka är något vissa killar gör i ansiktet. Jag tycker att det är äckligt.

Varför är det äckligt att raka skägget eller muschtashen???

Jag som kille brukade raka mig ansikte och kön och armhålor. Armhålorna för att jag fick själv ont i huvudet utav svettlukten! Vissa säger att det är omöjligt men jag fick faktiskt det.

Nu rakar jag mig inte någonstans längre. Och måste säga att jag är förvånad utav den bekväma känslan som jag inte trodde var möjligt att ha med hår igen. Och huvudvärk får jag inte längre, konstigt nog. Nu e jag vildvuxen normal :D
  • Tom Araya

Jag är 44 och har mestadels dejtat jämnåriga +/- 5 år. De allra flesta har varit hel- eller delrakade.

Provade nyligen att slicka en tjej som fått för sig att prova att låta håret växa ut från att tidigare rakat sig och det var mindre angenämnt om man så säger.
    Att man inte skulle få hår i munnen vid oralsex för att håren inte växer i eller på själva fittan är skitsnack från folk som antagligen själv inte har provat. Jag får även mina egna skäggstrån i munnen om de växer sig för långa.
    Så jag föredrar att slippa busken, men det behöver inte vara helt slätrakat för det.
    Hur andra gör som jag inte har intimt umgänge med bryr jag mig inte alls.

• Anonym (slät)

Vi har passerat 50-strecket och vi rakar oss båda, det blir så lent och skönt då, älskar att se hustrun naken så sexig då man ser hennes blygdläppar.

• Anonym (kanske mer erfaren?)
    Tom Araya skrev 2017-04-15 15:43:16 följande:

Jag är 44 och har mestadels dejtat jämnåriga +/- 5 år. De allra flesta har varit hel- eller delrakade.

Provade nyligen att slicka en tjej som fått för sig att prova att låta håret växa ut från att tidigare rakat sig och det var mindre angenämnt om man så säger.
    Att man inte skulle få hår i munnen vid oralsex för att håren inte växer i eller på själva fittan är skitsnack från folk som antagligen själv inte har provat. Jag får även mina egna skäggstrån i munnen om de växer sig för långa.
    Så jag föredrar att slippa busken, men det behöver inte vara helt slätrakat för det.
    Hur andra gör som jag inte har intimt umgänge med bryr jag mig inte alls.

jag är en man på 50+
    som började slicka fitta och uppskatta detta vid 13 års ålder
    det gör över 35 års erfarenhet av att slicka fitta
    och om du vill kan jag lära dig hur du skall göra
    för under över dessa 35 år så har då inget hårstrå besvärat mig.....

Tvärt om
    att slicka en rakad ohygienisk okvinnlig
    osexig osensuell fitta är ju tråkigt

jag vill ha kvinnlighet, hygien, sensualitet, sexighet
    med dofter och aromer.

När vill du att kursen startar?............
  • Anonym (slät)
    Anonym (kanske mer erfaren?) skrev 2017-04-22 20:55:39 följande:
    jag är en man på 50+
    som började slicka fitta och uppskatta detta vid 13 års ålder
    det gör över 35 års erfarenhet av att slicka fitta
    och om du vill kan jag lära dig hur du skall göra
    för under över dessa 35 år så har då inget hårstrå besvärat mig.....

Tvärt om
    att slicka en rakad ohygienisk okvinnlig
    osexig osensuell fitta är ju tråkigt

jag vill ha kvinnlighet, hygien, sensualitet, sexighet
    med dofter och aromer.

När vill du att kursen startar?............
    Har också 35 års erfarenhet!
    Klart man får hårstrån i munnen ibland då fittan är orakad, alternativet är ju att sära på blygdläpparna med händerna och uteslutande ägna sig åt skåran.
    Att kunna gapa över hennes blygdläppar och slicka och suga på hela området utan att få hår i munnen är nåt vi båda njuter mycket av.
    Vill man njuta av hela fittan är en rakad oslagbar, har aldrig upplevt att den inte smakar eller luktar fitta.
    Att få se blygdläppar och fitta istället för en hårbuske det är sexigt och sensuellt!
  • New  Dawn

Jag är förvånad att så många män har SÅ svårt för att någon är rakad. Sex är ju så skönt och härligt.

Jag tycker inte det är sexigt att vara så begränsad att man antingen inte står ut med hår, eller att man har så svårt för rakat. Eller att tycka att det är tråkigt(!) att slicka någon bara för att den har, eller inte, har hår känns väldigt begränsat i min värld. Vad jobbigt det måste vara om ni träffar en kvinna som visar sig gå emot era krav.

Visst, preferenser är ju inget konstigt att ha, dvs att man FÖREDRAR något, men det verkar vara så avgörande för många av er...Det känns främmande.

Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    New Dawn skrev 2017-04-23 19:31:02 följande:

Jag är förvånad att så många män har SÅ svårt för att någon är rakad. Sex är ju så skönt och härligt.

Jag tycker inte det är sexigt att vara så begränsad att man antingen inte står ut med hår, eller att man har så svårt för rakat. Eller att tycka att det är tråkigt(!) att slicka någon bara för att den har, eller inte, har hår känns väldigt begränsat i min värld. Vad jobbigt det måste vara om ni träffar en kvinna som visar sig gå emot era krav.

Visst, preferenser är ju inget konstigt att ha, dvs att man FÖREDRAR något, men det verkar vara så avgörande för många av er...Det känns främmande.

Första meningen ska det stå att jag är förvånad att så många män har så svårt att någon är rakad eller orakad.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (35 och 45)

Vi är 35 och 45 båda rakar sig men det varierar hur mkt. Ibland helrakat , ibland bara lite ans, ibland mer stylad frilla. Beror på ork, sexuell period osv.. :)

Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?