Pentra skrev 2016-07-12 18:37:32 följande:
De som drar paralleller mellan rakade kön, barn och pedofili är okunniga, saknar grundläggande kunskaper här och kan knappast vara mer fel ute i ämnet, eftersom sådana paralleller sannerligen är så långt från den faktiska sanningen om könsbehåring man kan komma gällande detta, då den i verkligheten ligger på ett mycket, mycket djupare plan än så... Det var länge sedan vi bodde i grottor och levde bland träden och behövde könshår som skydd mot sol, kyla, omgivning, växtlighet och växtsafter etc. Vår materiella evolution och vårt utvecklade leverne medför att könsbehåringen nu ist. är grogrund för bakterier, smittor, mikrober och löss etc., och därför har könsbehåringen sedan långa tider spelat ut sin roll. Det finns faktiskt nu många folkgrupper som genom den naturliga evolutionen förlorat sitt könshår, och den vägen kommer vi alla förr eller senare att vandra...men, tack vara alla fördelar som könshårslösheten medför så, ju förr dess bättre... Om, hur och även varför en person vårdar sitt kön, med avaeende på behåringens vara eller ickevara, avslöjar alltså en hel del viktig information om just honom/henne. ... Och, ser man inte skillnad på en vuxen och ett barn utan att vara tvungen att kolla håret mellan benen på vederbörande så anser jag att man endast bör hålla sig till sex med sig själv. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Vi har aldrig bott i grottor. Och vilka folkgrupper är det som förlorat sitt könshår? Menar du på allvar att de - i det tillfälle de mot förmodan skulle existera annat än i tidskriften En ding ding värld - skulle vara mer utvecklade än andra?
On topic: jag rakar mig ingenstans. Inte min man heller.