• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Drace
    Pentra skrev 2016-07-12 18:37:32 följande:

De som drar paralleller mellan rakade kön, barn och pedofili är okunniga, saknar grundläggande kunskaper här och kan knappast vara mer fel ute i ämnet, eftersom sådana paralleller sannerligen är så långt från den faktiska sanningen om könsbehåring man kan komma gällande detta, då den i verkligheten ligger på ett mycket, mycket djupare plan än så... Det var länge sedan vi bodde i grottor och levde bland träden och behövde könshår som skydd mot sol, kyla, omgivning, växtlighet och växtsafter etc. Vår materiella evolution och vårt utvecklade leverne medför att könsbehåringen nu ist. är grogrund för bakterier, smittor, mikrober och löss etc., och därför har könsbehåringen sedan långa tider spelat ut sin roll. Det finns faktiskt nu många folkgrupper som genom den naturliga evolutionen förlorat sitt könshår, och den vägen kommer vi alla förr eller senare att vandra...men, tack vara alla fördelar som könshårslösheten medför så, ju förr dess bättre... Om, hur och även varför en person vårdar sitt kön, med avaeende på behåringens vara eller ickevara, avslöjar alltså en hel del viktig information om just honom/henne. ... Och, ser man inte skillnad på en vuxen och ett barn utan att vara tvungen att kolla håret mellan benen på vederbörande så anser jag att man endast bör hålla sig till sex med sig själv. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Vilka folkgrupper skulle det vara som är helt utan könshår. Och vart har du isf läst det?

• Anonym (ansar)
    Anonym (Blä) skrev 2016-07-12 15:41:20 följande:
    Men det är ju just det som är sjukt. Att dy tycker att det "signalerar barn"!? Vad har du för sjuka tankar? Även om jag inte rent estetiskt föredrar ett helrakat kön på varken kvinna eller man, så tänker ju inte jag på barn om jag ser ett? Usch..
    Det är inga sjuka tankar, det är ett faktum. Ett barn har inga könshår - de är barn. En vuxen man eller kvinna har naturligt könshår vilket jag anser är manligt och kvinnligt. Eftersom åsikter efterfrågades i frågan gav jag min åsikt. Jag föredrar och tänder på män som har hår. Hår runt kuken och på hela kroppen, dock kan han vara kal på huvudet. Det signalerar manlighet för mig och gör att jag tänder.
  • Påven Johanna
    Pentra skrev 2016-07-12 18:37:32 följande:

De som drar paralleller mellan rakade kön, barn och pedofili är okunniga, saknar grundläggande kunskaper här och kan knappast vara mer fel ute i ämnet, eftersom sådana paralleller sannerligen är så långt från den faktiska sanningen om könsbehåring man kan komma gällande detta, då den i verkligheten ligger på ett mycket, mycket djupare plan än så... Det var länge sedan vi bodde i grottor och levde bland träden och behövde könshår som skydd mot sol, kyla, omgivning, växtlighet och växtsafter etc. Vår materiella evolution och vårt utvecklade leverne medför att könsbehåringen nu ist. är grogrund för bakterier, smittor, mikrober och löss etc., och därför har könsbehåringen sedan långa tider spelat ut sin roll. Det finns faktiskt nu många folkgrupper som genom den naturliga evolutionen förlorat sitt könshår, och den vägen kommer vi alla förr eller senare att vandra...men, tack vara alla fördelar som könshårslösheten medför så, ju förr dess bättre... Om, hur och även varför en person vårdar sitt kön, med avaeende på behåringens vara eller ickevara, avslöjar alltså en hel del viktig information om just honom/henne. ... Och, ser man inte skillnad på en vuxen och ett barn utan att vara tvungen att kolla håret mellan benen på vederbörande så anser jag att man endast bör hålla sig till sex med sig själv. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Vi har aldrig bott i grottor. Och vilka folkgrupper är det som förlorat sitt könshår? Menar du på allvar att de - i det tillfälle de mot förmodan skulle existera annat än i tidskriften En ding ding värld - skulle vara mer utvecklade än andra?

On topic: jag rakar mig ingenstans. Inte min man heller.
  • vargveum

Har endast träffat kvinnor äldre än 30 på senare tid (35-51 år). I princip alla är helrakade eller nästan. Hur det ser ut i yngre åldrar har jag ingen aning om.

• Anonym (Fjantigt)

Tänk att folk aldrig kan svara på en fråga utan att klanka ner på andra. Makalöst!

Känns inte heller lustigt att mobbning existerar när inte ens vuxna människor klarar av att föra en vettig diskussion.

1. Att säga att äldre personer rakar sig för att vara ungdomliga. Det var verkligen konstigt, handlar väl om vana och vad man gillar. Men så fort man är över 30 får man inte göra något som yngre gör eller? Som förövrigt äldre började med tidigare så sluta härma äldre!

2. Att säga fy och usch till helrakning för att man då ser ut som ett barn. Räcker det inte med ett "jag är inte helrakad för att jag föredrar hår"?

3. Att säga att någon är äcklig eller ofräsch om man behåller/ tar bort könshår. Skärpning!!!!

Min man får göra precis hur han vill. Bryr mig föga.

jag är själv 25 (eftersom folk tjatar om ålder). Rakar blygdläppar och rumpan men behåller en större triangel på venusberget som jag ansar. Var helrakad när jag träffade min man för 9 år sedan. Han berättade att han föredrog lite hår på venusberget så det blev så ????

Trivs väldigt bra med det och jag är inte ett dugg ofräsch och lider inte av infektioner / svamp.

Rakade bort allt när jag var höggravid och inget såg, men det trivdes jag inte med. Kändes naket ????????????

• Anonym (Fjantigt)

Alla frågetecken som blev var egentligen smileys :p

• Frökenfrykena

Trist att det ofta blir hätsk stämning här inne så fort folk har olika åsikter/tycke/smak. Jag förstår inte heller de som tycker att man ser ut som ett barn bara för att man rakar av sig sitt könshår. Däremot har jag full förståelse för att man tycker att det är snyggare med eller utan (eller ansat - eller vilken "frisyr" man än nu må ha). Jag och min man föredrar full buske upptill och rakade blygdläppar på mig medan vi föredrar helrakat på honom (både estetiska och praktiska skäl).

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Fjantigt) skrev 2016-07-12 23:05:26 följande:

Tänk att folk aldrig kan svara på en fråga utan att klanka ner på andra. Makalöst!

Känns inte heller lustigt att mobbning existerar när inte ens vuxna människor klarar av att föra en vettig diskussion.

1. Att säga att äldre personer rakar sig för att vara ungdomliga. Det var verkligen konstigt, handlar väl om vana och vad man gillar. Men så fort man är över 30 får man inte göra något som yngre gör eller? Som förövrigt äldre började med tidigare så sluta härma äldre!

2. Att säga fy och usch till helrakning för att man då ser ut som ett barn. Räcker det inte med ett "jag är inte helrakad för att jag föredrar hår"?

3. Att säga att någon är äcklig eller ofräsch om man behåller/ tar bort könshår. Skärpning!!!!

Min man får göra precis hur han vill. Bryr mig föga.

jag är själv 25 (eftersom folk tjatar om ålder). Rakar blygdläppar och rumpan men behåller en större triangel på venusberget som jag ansar. Var helrakad när jag träffade min man för 9 år sedan. Han berättade att han föredrog lite hår på venusberget så det blev så ????

Trivs väldigt bra med det och jag är inte ett dugg ofräsch och lider inte av infektioner / svamp.

Rakade bort allt när jag var höggravid och inget såg, men det trivdes jag inte med. Kändes naket ????????????

Vem har skrivit att man är ofräsch/äcklig om man behåller/tar bort hår?!
  • Anonym (Ms fit)

Jag är 43 å jag rakar mig helt nu..å det känns så skönt å rent.

Tyckte det kändes lite konstigt första gången men nu känns det riktigt bra å det liknar inte ett barns underliv.

• Anonym (slät)
    Anonym (Ms fit) skrev 2016-07-13 17:48:01 följande:

Jag är 43 å jag rakar mig helt nu..å det känns så skönt å rent.

Tyckte det kändes lite konstigt första gången men nu känns det riktigt bra å det liknar inte ett barns underliv.

Håller med.
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?