• Anonym (Thinker)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Hej

Som titeln på denna tråd anger så är min för undran utgör kvinnor och män intimrakning efter trettio års ålder?

Själv gör jag detta och har passerat trettio för några år sedan. Jag gör det mest för att det känns skönare och fräschare där ner men även för att jag föredrar också att min mot partner är det pga att det är mycket fräschare under Vaginalt och oralt sexueltumgänge. 

En sak som ytligare ligger i min fråga är är det viktigt att din partner, man som kvinna, one night stand också är det? ??Det skulle även vara intressant att veta varför är det så viktigt eller varför inte det är så viktigt   

• Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?
  • Dresscode
    Anonym (Hanna) skrev 2016-07-11 15:55:47 följande:
    Skrev ju tvärtom.. Att det är ni gamlingar som rakar er, inte vi unga. 
    Och nej, Facebook uppfanns inte innan jag föddes ;)
    Jag tackar för "Ni gamlingar"...
  • MammAmma

Jag är 33 och rakar mig väldigt sällan, de gånger jag får för mig att raka är det bara blygdläpparna. Ansar dock regelbundet. Huruvida en partner - fast eller tillfällig sådan - rakar sig eller inte, bryr jag mig inte om. Huvudsaken är att han friserar sig så han själv är bekväm.

• Anonym (Ölandstjejen)

Är 30 år och kör allt som oftast helrakat. Nångång då och då blir det landningsbana på killens begäran men den brukar inte bli så långvarig.

• Frökenfrykena
    Dresscode skrev 2016-07-11 15:58:19 följande:

Jag är 33 år gammal så jag är väl gränsfall om jag tillhör de äldre eller yngre gardet men som både jsg och Hanna skrev så är det idag vanligare (enligt oss två - andra får uttala sig själva) att äldre är helrakade än yngre och allra vanligast bland lite äldre män enligt min erfarenhet (40+).

Befinner mig på nudiststränder i Kroatien nu och bland nudister är det väl iofs fler som är helrakade än bland "gemene man" men även här är det klart flest +40 männen som är helrakade.
  • Anonym (qrp)
    MammAmma skrev 2016-07-11 16:13:54 följande:

Jag är 33 och rakar mig väldigt sällan, de gånger jag får för mig att raka är det bara blygdläpparna. Ansar dock regelbundet. Huruvida en partner - fast eller tillfällig sådan - rakar sig eller inte, bryr jag mig inte om. Huvudsaken är att han friserar sig så han själv är bekväm.

Rakar du inte bikinilinje och rumpa heller?
  • Anonym (Mamman)

Är +40are som är helrakad. Har gjort det i ca 14 år o jan inte tänka mig att låta fet växa ut. Gillar inte helrakade män utan tycket att det är manligt med hår.

• Anonym (Blä)
    Anonym (Hanna) skrev 2016-07-11 13:18:50 följande:

Tror det är mer trendigt nuförtiden att ha hår :) jag är 24 och ansar bara. De flesta av mina partners har haft hår men direkt när jag varit med någon äldre har de varit helrakade!

Känns som att gamla ibland rakar sig för att de försöker "hänga med" och vara ungdomliga typ.

Eller så är det för att vi "gamla" (?) har gjort det sen vi var unga, och vant oss, och därför fortsätter med det. Är du 14? Det var då man tyckte att 30+ var gammalt. Haha..
  • Anonym (Hanna)
    Dresscode skrev 2016-07-11 15:58:19 följande:

Som man ropar får man svar. Du var inte särskilt trevlig i ditt inlägg så..
  • Lilje
    Anonym (Hanna) skrev 2016-07-11 15:55:47 följande:
    Skrev ju tvärtom.. Att det är ni gamlingar som rakar er, inte vi unga. 
    Och nej, Facebook uppfanns inte innan jag föddes ;)
    Varför skulle äldre då raka för att vara mer lika unga? Hade det varit motivationen hade nog håret stannat kvar.
  • Pussan
    Tretumsnyckel skrev 2016-07-11 09:35:05 följande:

Jag föredrar orakat och jag är 23 år. Alla tjejer jag varit med i min egen ålder har varit orakade utom en men jag har även testat på lite milfs och där har det varit rakat men jag tycker det känns lite perverst. Det ska vara hår på en mogen kvinna det är bara småflickor som är hårlösa och det gör det hela lite vidrigt. Mogna kvinnor ska ha hår punkt!

Det verkar vara tvärtom va? De yngre tjejerna är orakade numera. Jag är över 40 (långt över...) och skulle aldrig drömma om att träffa en karl utan att vara helt renrakad. Känner mig mycket fräschare och sexigare. Pervers? Kanske det då om du vill. Det har jag inget emot
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?