• Anonym (Rund)

Två Gastric Bypass?

För ca fem år sedan gjorde jag en gbp och allt gick bra till en början, men jag kunde fortfarande äta allt och kände aldrig mättnad. Jag gick ner 60 kg men för ca ett år sen började jag gå upp igen, fastän jag inte äter mängder eller mycket onyttigt. Totalt har jag nu en viktökning på 25 kg, på mindre än ett år. Jag utreds just nu för fel på sköldkörteln.

Nu undrar jag om någon vet om det går att göra två gbp? Jag får inga bra svar när jag vänder mig till vården.

• Svar på tråden Två Gastric Bypass?
  • Anonym (Rund)
    Jessica518 skrev 2016-07-22 11:57:29 följande:

Jag har heller aldrig fått dumpningar!

Sluta med din raljerande attityd. 

Tack!
  • Anonym (Rund)
    Jessica518 skrev 2016-07-22 11:59:32 följande:

Jag är avundsjuk på dom som kan bli mätta på knäckebröd. Jag har aldrig nånsin blivit det. Varken före eller efter op. Jag skulle lätt kunna äta upp ett helt paket knäcke utan problem. Jag måste ha mjukt bröd för att få mättnad.

Jag känner tyvärr ingen mättnad någonsin. En konstant hunger och sug är allt jag känner. Och jag skulle också lätt kunna trycka ett helt paket, men då går jag upp ännu mer.

Hur länge har du varit opererad?
  • Jessica518
    aronnax skrev 2016-07-20 18:59:00 följande:
    Är opad för 5 år sedan, gick ner 63 kg, gått upp fem men är nöjd. Har varit viktstabil i tre år.

Jag gick ner 50 första året och 13 under andra.
    Äter en köttbit och en potatis, sås och grönsaker. Mår inte så bra av kolhydrater, dumpar på det så jag äter det andra istället.

Dricker inte till maten förutom nån gång om jag äter ute o sippar på ett glas vin.

TS har du testat five day pauch test? Det kan man googla på och sägs återställa tarmen till som nyopad. Man töjer ju inte fickan i magsäcken utan vänjer tarmen att ta emot mer mat.
    Vad innebär detta test?
  • Anonym (Rund)

Har precis ätit en kvarg med en frukt till lunch. Det står "utan tillsatt socker" på kvargen så jag vet inte vad det är för kvarg Cecese äter.

• Anonym (Ter)
    Anonym (Rund) skrev 2016-07-22 12:44:51 följande:

Har precis ätit en kvarg med en frukt till lunch. Det står "utan tillsatt socker" på kvargen så jag vet inte vad det är för kvarg Cecese äter.

Försök äta mer riktig mat. Alltså varm mat med både protein, kolhydrater och grönsaker. Att äta knäckebröd till frukost och sen kvarg till lunch är inget som mättar särskilt bra, är min upplevelse iaf. Och eftersom du känner dig konstant hungrig så är det värt ett försök.
  • Jessica518
    Anonym (Rund) skrev 2016-07-22 12:05:10 följande:
    Jag känner tyvärr ingen mättnad någonsin. En konstant hunger och sug är allt jag känner. Och jag skulle också lätt kunna trycka ett helt paket, men då går jag upp ännu mer.
    Hur länge har du varit opererad?
    Jag har varit opererad i 1 år och 5 månader. Varför äter du inte mjukt bröd stället för knäcke? Det mättar ju mycket bättre. 
  • Jessica518
    Anonym (Rund) skrev 2016-07-22 11:57:45 följande:
    Det är nyckelhålsmärkta hårdbrödmackor så per skiva rör det sig om ca 33 kcal.
    Det känns helt hopplöst att behöva leva på en mindre kost än den jag gör och just nu går jag ju upp i vikt. Och att behöva gå genom livet räknande kcal och att inte kunna unna sig något utan att kroppen suger upp det som en svamp känn inte som en framtid.
    Håller med dig. Jag har gått upp 3-4 kg trots att jag äter exakt som innan. Det är typ omöjligt att bli av med dessa kilon. 
  • Anonym (Rund)
    Jessica518 skrev 2016-07-22 14:43:37 följande:

Jag har varit opererad i 1 år och 5 månader. Varför äter du inte mjukt bröd stället för knäcke? Det mättar ju mycket bättre. 

Mjukt bröd är tyvärr mer onyttigt.
  • Jessica518

Ts hur gör du för att stå ut med hungern mellan måltiderna? Jag dricker en massa te. Oroar mig att få missfärgade tänder eftersom jag dricker så stora mängder, men jag har inget val. Hungern är outhärdliig. 

Svar på tråden Två Gastric Bypass?