Uttran skrev 2016-07-22 15:17:54 följande:
Det är just pga det här som jag är emot GB operationer. Det är som att försöka operera en anorektiker och tro att man löser problemet.
Du behöver inte en till operation ts, du behöver hjälp med ditt matmissbruk. Kontakta psykiatrin och stå på dig. Jag vet att det är ett helvete att få hjälp och köerna är långa men man måste börja någonstans.
Jag är både opad och syrra som jobbat i flera år med gbp-operationer och även dess komplikationer.
Har också många fler års vana från psykiatrin, främst slutenvård där jag tyckte mycket om att jobba med ätstörningar. Då var jag själv fet.
Jag kan inte allt men att säga att det inte löser något att opa är i mina ögon naivt och okunnigt.
Det finns bla. Forskning som visar att hormonet gherlin som man minskar genom att operera bor det mesta av magsäcken styr hungerkänslor och impulser till hjärnan att äta.
Vår kirurg sa att det är som att man som så fet har för högt uppskruvad termostat och kroppen strävar efter att ha sin höga vikt och vid operation skruvas den ner, inte så vetenskapligt just detta men men .
Forskning visar SOREG att gbp är det som har absolut störst verkan på vikten i längden.
Vissa kan nog behöva hjälp med tankar kring mat och känslor mha. KBT, för man äter ju ofta sina känslor.
För mej så var skillnaden drastisk, vaknade och hade inte kolhydratsuget kvar, det är fortfarande borta efter fem år och jag håller min vikt för första gången i mitt 40 åriga liv.
Det var tufft i början men man vande sig.
Tillbaka till TS: läs på länken om 5 day pouch test, jag hade provat, ser många på ett annat forum som fått tillbaka det de hade i början av operationen.