TS får ursäkta om jag "kidnappar" tråden,men jag är så nyfiken på hela den här Gastric frågan, har sett "My 600 lb life" på TLC massvis av gånger - inte pga att jag själv har sånt viktproblem, utan mer av nyfikenhet. Det jag inte förstår riktigt, dom här patienterna sägs äta runt 20-30.000 (!) kcal per dag. Personligen förstår jag inte ens hur någon kan få i sig så mycket, men antar att det måste vara någon form av beroende som slår in. Men när dom sen har opererat sig, hur är det ens möjligt att äta i sånna mängder att man kan lägga på sig i princip samma ohälsosamma övervikt igen? Även om dom inte äter hälsokost - bara mängden mat som är restriktivierad genom operationen, borde det ens vara möjligt? Eller är matsmältningen så "förstörd" av tidigare osunt leverna,att minsta kallori blir "super" uppsugen i systemet, nästan som att fetma blir som en allergi? Eller hur funkar det? Tar jag mig själv tex, kan jag äta "onyttigt" här och där,och det händer inte så mycket på det stora hela. Skulle jag väga mig per dag, pendlar jag säkert i vikt, men väger mig ca 1 gång i månaden,och brukar väga ganska förvånansvärt lika, sånär som på några hekton hit/dit. Nu äter jag iofs inga mängder snabbmat,snacks eller godis,och alkohol är jag heller inte så förtjust i,men såhär på sommarn blir det ju några glassar i veckan när det är varmt.Nån chokladbit slinker väll också ned... Å andra sidan äter jag nog lite mindre, när det är varmt...Men ändå.