micromat skrev 2016-07-18 21:19:15 följande:
Har dom röntgat dig för att se så att du inte utvecklat en "ny" magsäck. Det finns vissa ovanliga fall där tarmen bildar en ny magsäck typ..
Sen ska dom absolut gå vidare med en utredning av skölkörtel med mera.
Äter du mycket protein? Hur äter du överlag? Rör du dig som man ska?
Testat 5-day puoch testet?
Den har inye röntgat mig, men nu vet jag att jag ska be dem göra det, så tack.
Jag äter som en "vanlig" människa, inte överdrivet mycket av något. Jag dricker ingen alkohol, läsk eller saft, äter nästan aldrig glass men träning har jag svårt att hinna med.
Jag har kollat upp den där dieten du nämnde och ska börja köra den imorgon. Så tack ännu en gång.
Anonym (.. 2) skrev 2016-07-19 13:46:15 följande:
Det kan väl knappast vara svårt att töja ut magsäcken. Det är väl bara att äta mer än man ska.
Exakt. Och det är lätt att äta mer än man ska när man inte mår dåligt, dumpar eller ens känner sig mätt.
Anonym (KD) skrev 2016-07-19 14:09:12 följande:
jag är ledsen över att du verkar ta illa upp anonym ...2 men min enda tanke var att hjälpa till. Däremot tror många att magsäcksoperationer ska lösa allt och det gör det inte eftersom en stor del av vårt ätande är psykologiskt kopplat.
och nä det är inte så enkelt att bara äta mer för att töja ut magsäcken. äter jag för mycket för snabbt så spyr jag.
Men ni vill inte ha tips och synpunkter tror jag - ni vill nog att ngn ska säga att det går att göra två gbp så ni slipper ta tag i problemet...
Konstigt att du spyr, de allra flesta kan inte spy efter en gbp, jag tillhör dem. Å andra sidan dumpar de flesta när de äter fel eller för mycket av något, det gör inte jag. Så det finns alltid undantag som bekräftar regeln.