• Anonym (Rund)

Två Gastric Bypass?

För ca fem år sedan gjorde jag en gbp och allt gick bra till en början, men jag kunde fortfarande äta allt och kände aldrig mättnad. Jag gick ner 60 kg men för ca ett år sen började jag gå upp igen, fastän jag inte äter mängder eller mycket onyttigt. Totalt har jag nu en viktökning på 25 kg, på mindre än ett år. Jag utreds just nu för fel på sköldkörteln.

Nu undrar jag om någon vet om det går att göra två gbp? Jag får inga bra svar när jag vänder mig till vården.

• Svar på tråden Två Gastric Bypass?
  • Uttran
    Anonym (Rund) skrev 2016-07-22 19:34:27 följande:

Mycket dålig liknelse som bara visar hur lite du vet om gbp.

Ja, jag vet ju inget alls, jag är bara utbildad sjuksköterska som har jobbat med det här och har en syster som har gjort en sådan operation. Jag antar att du själv är utbildad professor i ämnet, eller åtminstone läkare.
  • Jessica518
    Uttran skrev 2016-07-22 19:38:30 följande:
    Ja, jag vet ju inget alls, jag är bara utbildad sjuksköterska som har jobbat med det här och har en syster som har gjort en sådan operation. Jag antar att du själv är utbildad professor i ämnet, eller åtminstone läkare.
    Hur ska du kunna veta hur det känns att vara opererad när du inte ens är opererad? 

Skrämmande att en sådan som du jobbar med gastric bypass patienter med tanke på din syn på dessa. 

Vi som är opererade vet mer än dig. 
  • Anonym (Rund)
    Uttran skrev 2016-07-22 19:38:30 följande:

Jag tvivlar på att du arbetat med liknande ingrepp med den inställningen du har. Att du praktiserat ett par veckor på en avdelning är inte detsamma som att ha arbetat med det.

Jag erkänner att jag inte vet allt om ingreppet, därav ts.
  • Anonym (hmm)

Jag kan tycka att gbp görs alldeles för ofta och tyvärr fortsätter ofta problematiken eller går över på något annat. Jag hoppas iallafall att ts kommer tillrätta med sina problem.

• micromat

Ät tillexempel såhär: