Anonym (Rund) skrev 2016-07-17 18:08:59 följande:
Jag menar ingenting utan ställer en fråga. En fråga du inte kunde svara på om jag förstått det hela rätt.
Jo jag svarade på din fråga.
Anonym (Rund) skrev 2016-07-17 18:27:38 följande:
Jag ställde ingen fråga kring huruvida man kan gå upp i vikt igen, uppenbarligen vet jag det. Däremot går det som du säger att tänja ut den lilla fickan, något jag också vet. Det är därför jag undrar om det finns något ingrepp som kan göra fickan mindre igen.
Det går inte att tänja ut fickan. Det som händer är att tarmen tar över magens funktion och lär sig att ta emot mer och mer mat.
Anonym (Trevliga människor) skrev 2016-07-17 19:10:04 följande:
Har tyvärr inget svar på frågan, ville bara flika in att jag hoppas TS att du inte tar åt dig av dessa människor som uppenbarligen endast svarade i din tråd för att få hacka lite för att få dig att känna dig mindre värd vilket ju tyder på empatibrist. Helt legitim fråga och inte alls självklart, skulle inte heller lita en sekund på att dessa personer har någon som helst aning utan de tog bara chansen att få vara lite nedlåtande. Att väga för mycket är enligt vissa det värsta man kan göra! Lycka till och ni andra kan ju fundera över vad det innebär att vara en god medmänniska.
Fast det handlar inte om att hacka ner på henne eller vara elak. Hon har gjort en stor operation som hon borde ha mer kunskap om. Innan man tar ett sånt stort beslut och förändrar hela sitt liv så måste man ju veta vad det innebär.
Jag har själv gjort en gbp och är fortfarande överviktig. I mitt fall beror det mycket på att första året blev "förstört" då jag blev gravid nästan direkt efter. Så nu får jag kämpa på nästan som om jag inte va opererad.