• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Fia) skrev 2016-07-20 08:30:56 följande:

Jag har en bild av människor med mycket tattos överallt och det är att dem kommer från tuffa förhållande , typ jobbig barndom, svår uppväxt, droger och alkohol inblandat. Röker ofta, har hund och en tatuerad partner och ett gäng ungar med attitydproblem

De va ju en väldigt skev bild måste ja säga!
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-20 09:51:41 följande:
    Kolla på diverse dokumentärer typ Lyxfällan, 112 polisen, Tunnelbanan, Danmarks farligaste fångar, 48 timmar, Missbruk, Efterlyst, Veckan brott m fl. Jag syftar inte på programledarna eller yrkesutövarna i dessa program...

Jag förstår att alla skötsamma tatuerade medmänniskor går i försvarsställning när bilden av dem som förmedlas är en annan.
    Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.
  • Anonym (tattuerademannen)
    Mooomin skrev 2016-07-20 09:17:39 följande:
    Vadå "förlorare", på vilket sätt då? Alla jag känner/känner till som har tatueringar på händerna (20+st) har jobb, familjer och ordnade liv...!?
    Att det finns 20+ personer i din umgängeskrets som har tatueringar på händerna låter inte särskilt troligt om du inte mestadels rör dig  en subkultur med väldigt låg social status.
  • Mooomin
    Anonym (tattuerademannen) skrev 2016-07-20 10:20:04 följande:

Att det finns 20+ personer i din umgängeskrets som har tatueringar på händerna låter inte särskilt troligt om du inte mestadels rör dig  en subkultur med väldigt låg social status.

Jag rör mig inte i någon subkultur alls faktiskt, men känner en handfull tatuerare, ett gäng vanliga svenssons med tatueringar på bl.a händerna, samt en del random människor som jag känner till via vänner osv, och ingen av dom har låg social status. De jobbar inom väldigt olika yrken och lever hyfsat vanliga liv. Faktiskt. Inga bidragstagare, långtidsarbetslösa (alla kan ju vara mellan två jobb någon gång i livet) eller missbrukare/kåkfarare. En del av dom är musiker men lever inte på musiken.
  • Mooomin
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-20 09:51:41 följande:

Kolla på diverse dokumentärer typ Lyxfällan, 112 polisen, Tunnelbanan, Danmarks farligaste fångar, 48 timmar, Missbruk, Efterlyst, Veckan brott m fl. Jag syftar inte på programledarna eller yrkesutövarna i dessa program...

Jag förstår att alla skötsamma tatuerade medmänniskor går i försvarsställning när bilden av dem som förmedlas är en annan.

Ja, självklart finns det folk i dom kategorierna som har tatuerade händer, precis som det finns de som tillhör dom, men som inte har det. Sen finns det även gott om "vanligt" folk som har tatuerade händer. :)
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (Inte så smart) skrev 2016-07-20 09:58:09 följande:

Har själv stora tatueringar men skulle aldrig ha några på händer, hals eller ansikte. Snacka om att förstöra sina jobbchanser! Så min spontana reaktion är att folk som tatuerar sina händer inte är så smarta.

Det beror nog på vad man jobbar med och hur chefen är.
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-20 10:11:08 följande:

Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.

Jag skrev att man skulle bortse från programledarna och yrkesutövarna i dokumentärerna.

Om du inte sett några tatueringar i Lyxfällan har du nog bara lyckats pricka in de få program utan just tatuerade. Jag har sett de flesta avsnitten. Jag är bl a intresserad människor och beteende. Gå in på nätet och kolla igenom alla avsnitt som sänts, (10 år) Passa också på och kolla vilka som har väggtexter, vilka som röker, vilka som snusar, vilka som gått på inredningstrenderna, vilka som prylfixerade m m. Ser du något mönster?

Sedan finns det alltid några som inte "passar" in i mönstret. Men är de nöjda och trygga i sina val bryr de sig inte om vad andra tycker och tänker och känner inte att de behöver gå in i försvar.
  • Anonym (Otatuerad)
    Mooomin skrev 2016-07-20 11:06:16 följande:

Ja, självklart finns det folk i dom kategorierna som har tatuerade händer, precis som det finns de som tillhör dom, men som inte har det. Sen finns det även gott om "vanligt" folk som har tatuerade händer. :)

Jag svarade bara på frågan om varför tatuerade kan uppfattas som förlorare.

Alla normalbegåvade människor vet att alla tatuerade inte är stöpta i samma form.
  • Mooomin
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-20 12:51:43 följande:

Jag svarade bara på frågan om varför tatuerade kan uppfattas som förlorare.

Alla normalbegåvade människor vet att alla tatuerade inte är stöpta i samma form.

Ibland undrar man..
  • Anonym (Inte så smart)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-20 11:07:16 följande:
    Det beror nog på vad man jobbar med och hur chefen är.
    Självklart är det så men det minskar utbudet avsevärt. Speciellt om man nån gång i livet för för sig att lämna sitt knegarjobb och skaffa sig en utbildning. Där är det nog mer vanligt att det inte är ok med synliga tatueringar. Jag har en i nacken som döljs av mitt hår. Hade uppsatt en gång på ett tidigare kontorsjobb och chefen kom och sa till mig att jag måste släppa ner håret ute hos kunder eller om det skulle komma en kund. De hade aldrig anställt mig om jag hade haft tatuerad händer.
Svar på tråden Tatuering på händerna!