• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Fia)

Jag har en bild av människor med mycket tattos överallt och det är att dem kommer från tuffa förhållande , typ jobbig barndom, svår uppväxt, droger och alkohol inblandat. Röker ofta, har hund och en tatuerad partner och ett gäng ungar med attitydproblem

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-20 06:29:28 följande:

TS frågade vad vi tycker om tatueringar på händerna och jag nämnde MIN åsikt. Jag tycker f ö att detta med tatuerande urartat. Snart vänder det och då är det goda tider för laser-studios.

...och jag frågade varför. Om man vill ha en tatuering så är det väl dumt att placera den så att man inte ser den själv? :D
  • Anonym (xx)

Jag tänker att folk har för mycket fritid. Själv hinner jag knappt gå till frissan...

• gbgumman

Egentligen tycker jag alla tatueringar är fula. Alltså även på händerna. Men det är inget jag går och retar mig på och kan nu mer se att vissa är snygga och andra inte är det. De flesta vänner har en eller flera. Jag är glad för deras skull att de gillar dem.

• BandAnna
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-20 03:39:22 följande:

Visst... Det strider till 100% mot deras klädpolicy men DU har säkert sett det.

Vi har också en strikt klädpolicy inom mitt arbetsområde men har anställt människor med både gotisk stil, synliga tatueringar och töjningar. Jag är en av dem med synlig tatuering på handleden. Har även en piercing kvar. Och när jag började inom mitt yrkesområde så hade jag även töjningar och flera piercings i ansiktet.

Inom vården har man haft policys om att man inte får ha piercings. Men jag jobbade där som ung och det var okej så länge jag körde på genomskinlig keeper i plast. Jag har en vän nu med en himlans massa synliga tatueringar, piercings samt dreads. Och även där har de sagt att så länge han kör med keepers så är saken biff samt har sina dreads uppsatta. De kompromissade förstår du.

Du vet, alla är inte så inskränkta i sitt synsätt som du utan kan frångå sina policys och principer. Så även SAS och andra företag.
  • Mooomin
    Anonym (tattuerademannen) skrev 2016-07-20 01:22:15 följande:

Förlorare. Vilket är med sanningen överensstämmande även om någon kommer dragande med undantaget som bekräftar regeln.

Vadå "förlorare", på vilket sätt då? Alla jag känner/känner till som har tatueringar på händerna (20+st) har jobb, familjer och ordnade liv...!?
  • Mooomin
    Anonym (tattuerademannen) skrev 2016-07-20 01:22:15 följande:

Förlorare. Vilket är med sanningen överensstämmande även om någon kommer dragande med undantaget som bekräftar regeln.

Vadå "förlorare", på vilket sätt då? Alla jag känner/känner till som har tatueringar på händerna (20+st) har jobb, familjer och ordnade liv...!?
  • Harmagedon

Tänker inte så mycket på det där med tatueringar på folk. Det är så vanligt idag...

Men jag funderar lite på om tatueringar på händerna håller sig fina? Huden på mina händer ser lätt 20 år äldre än resten av min kropp och är i ständig rörelse. Påverkar inte det tatueringarnas hållbarhet?

• Anonym (Otatuerad)
    Mooomin skrev 2016-07-20 09:17:39 följande:

Kolla på diverse dokumentärer typ Lyxfällan, 112 polisen, Tunnelbanan, Danmarks farligaste fångar, 48 timmar, Missbruk, Efterlyst, Veckan brott m fl. Jag syftar inte på programledarna eller yrkesutövarna i dessa program...

Jag förstår att alla skötsamma tatuerade medmänniskor går i försvarsställning när bilden av dem som förmedlas är en annan.
  • Anonym (Inte så smart)

Har själv stora tatueringar men skulle aldrig ha några på händer, hals eller ansikte. Snacka om att förstöra sina jobbchanser! Så min spontana reaktion är att folk som tatuerar sina händer inte är så smarta.

Svar på tråden Tatuering på händerna!