• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (agda)
    Anonym (Inte så smart) skrev 2016-07-20 13:18:54 följande:
    Självklart är det så men det minskar utbudet avsevärt. Speciellt om man nån gång i livet för för sig att lämna sitt knegarjobb och skaffa sig en utbildning. Där är det nog mer vanligt att det inte är ok med synliga tatueringar. Jag har en i nacken som döljs av mitt hår. Hade uppsatt en gång på ett tidigare kontorsjobb och chefen kom och sa till mig att jag måste släppa ner håret ute hos kunder eller om det skulle komma en kund. De hade aldrig anställt mig om jag hade haft tatuerad händer.
    Precis. Vore jag arbetsgivare, idag när konkurrensen om jobben är knivskarp, så skulle jag direkt sålla bort folk med skrymmande synliga tatueringar. En person med stora synliga tatueringar signalerar till mig......."äventyrlig, opålitlig och självupptagen". Alldeles särskilt "självupptagen" vilket sällan är en bra egenskap på en arbetsplats där man ska kunna samarbeta.
  • Anonym (agda)
    M i s s skrev 2016-07-20 10:11:08 följande:
    Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.
    Och jag har tvärtom faktiskt noterat att det är MYCKET tatueringar i Lyxfällan! Senast såg jag på ngt reprisprogram där en medverkande ung kille hade kaniner på halsen. Typ en "bunny" på var sida. Nej det var inte snyggt.

• MrsHughes
    Mooomin skrev 2016-07-20 11:03:02 följande:
    Jag rör mig inte i någon subkultur alls faktiskt, men känner en handfull tatuerare, ett gäng vanliga svenssons med tatueringar på bl.a händerna, samt en del random människor som jag känner till via vänner osv, och ingen av dom har låg social status. De jobbar inom väldigt olika yrken och lever hyfsat vanliga liv. Faktiskt. Inga bidragstagare, långtidsarbetslösa (alla kan ju vara mellan två jobb någon gång i livet) eller missbrukare/kåkfarare. En del av dom är musiker men lever inte på musiken.
    Det måste nog ändå bero på inom vilka kretsar man rör sig. Jag lever vanligt "medelklassliv" i Stockholms innerstad, ligger väl över medelinkomst, har fem års universitetsutbildning, gift med en med utbildning och inkomst i samma spann, arbetar som jurist på statlig myndighet och jag har nog aldrig någonsin sett en person med tatuerade händer i verkliga livet. Det beror inte på att jag inte lägger märke till sådant utan jag är tvärtom intresserad av människor, både deras insidor och utsidor.

En av tjejerna på ICA har olika färg på håret varje gång man kommer dit, tatueringar och piercings ser man ju men just tatueringar på händer är ovanligt där jag rör mig i alla fall. Att känna 20+ personer med tatuerade händer måste var rätt ovanligt...
  • Anonym (nejje)

Jag tycker att tatueringar är WT. Mina vänner som är akademiker och högavlönade = inga tatueringar, de utan högre utbildning och utan bra jobb = har tatueringar. Tyder på dålig smak och brist på elegans. Skulle aldrig skaffa en man med tatueringar. Same goes för piercings. usch..

• MissNastrax

Läst igenom massor och sitter och små fnissar i bussen... "tatueringar är för folk som är wt och har problem"..... jag som sitter och drömmer om tatueringar, har inte haft råd direkt ^^

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (nejje) skrev 2016-07-20 15:28:18 följande:

Jag tycker att tatueringar är WT. Mina vänner som är akademiker och högavlönade = inga tatueringar, de utan högre utbildning och utan bra jobb = har tatueringar. Tyder på dålig smak och brist på elegans. Skulle aldrig skaffa en man med tatueringar. Same goes för piercings. usch..

Jag är akademiker. (Nog för att jag avskyr det ordet...) Har tatueringar, bl.a på händerna.
  • Anonym (Kvinna)
    MissNastrax skrev 2016-07-20 16:31:29 följande:

Läst igenom massor och sitter och små fnissar i bussen... "tatueringar är för folk som är wt och har problem"..... jag som sitter och drömmer om tatueringar, har inte haft råd direkt ^^

Ja akta dig, du blir automatiskt WT,pundare o kriminell om du skaffar tatueringar ;) o ointelligent dessutom!
  • Anonym (tattuerademannen)
    Mooomin skrev 2016-07-20 11:03:02 följande:
    Jag rör mig inte i någon subkultur alls faktiskt, men känner en handfull tatuerare, ett gäng vanliga svenssons med tatueringar på bl.a händerna, samt en del random människor som jag känner till via vänner osv, och ingen av dom har låg social status. De jobbar inom väldigt olika yrken och lever hyfsat vanliga liv. Faktiskt. Inga bidragstagare, långtidsarbetslösa (alla kan ju vara mellan två jobb någon gång i livet) eller missbrukare/kåkfarare. En del av dom är musiker men lever inte på musiken.
    Fast när du nu nämner musiker och tatuerare så låter det faktiskt som du rör dig i någon form av subkultur.
  • Anonym (WT)

WT så det skriker om det! Ännu mer WT än tatueringar på andra ställen. Jag skulle också gissa att du vill ses som hård och ingen "typisk tjej" = frånstötande.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (WT) skrev 2016-07-20 20:43:47 följande:

WT så det skriker om det! Ännu mer WT än tatueringar på andra ställen. Jag skulle också gissa att du vill ses som hård och ingen "typisk tjej" = frånstötande.

Jätte fel faktiskt!! Va e det som gör att du tycker det är wt??
Svar på tråden Tatuering på händerna!