• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Kvinna)
    MissNastrax skrev 2016-07-21 14:08:34 följande:

Ja tydligen, trots att jag har massa piercingar så har stora företaget (i sthlm helt okej lön) låtit mig sitta med ekonomi och sånt där som kräver några hjärnceller... herregud, en tatuering kanske gör mig korkad nog att inte ens kunna debet och kredit ;) får kanske börja städa då istället på kontoret.

Ja det e nog lika bra du gör det haha. Fattar du va tragiskt?!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-21 15:51:20 följande:

Oj! Vilket bra svar. Verkar som ett bra och genomtänkt svar från en trygg, säker och harmonisk människa. Jag kan ha fel... men jag tolkar det som att jag stampade på en öm tå eller att du kom på att du kastade sten i glashus. (Att du är lika fördomsfull många andra människor, precis som jag)

Oh nej! Blir bara så trött på människor som du, som har såna fördomar, därav pensionär svaret! Du trampar absolut inte på en öm tå. Står fortfarande för vem jag är.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (WT) skrev 2016-07-21 15:56:40 följande:

Jag är 24.......... Och kan stava.Kan man inte ta sanningen så......Och du uppvisar ju så stor mogenhet också.

Ja du har väl automatisk stavning på telefon. Så duktigt av dig!

Mogen eller inte, blir ändå trött på människor som ni, fulla med fördomar, små som stora.

Sanningen? För att ni är några som råkar tycka som ni gör? Haha den va bra! Det är absolut ingen sanning med det, det kallas åsikt lilla gumman!
  • MissHelene

Alltså jag måste bara skriva igen då det verkar krylla av puckon här inne (om man får säga så utan att bli anmäld). Det är väldigt få arbetsgivare som anställer efter utseende. Visst, vissa yrken passar det inte i men jag antar att om man är ute efter ett sånt yrke så gör man inte synliga tatueringar. En seriös arbetsgivare går efter tex erfarenhet, betyg, referenser etc. Kunskap före utseende. Hur folk ser ut är inte relevant i dagens samhälle. Jag har vänner som e allt ifrån akademiker till förskollärare och som ser ut som mig, fulltatuerade. Jag hade även en kvinnlig läkare för några år sedan som var full av tatueringar.
    Folks fördomar får mig att må illa vad det än gäller. Åsikter får alla ha men att döma folk utefter deras utseende tyder bara på det saknas ngt viktigt i deras huvuden. Just saying...

• Kirenaj68
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-21 10:36:29 följande:
    Vad får dig att vara så fördomsfull och tro att de som tycker som agda är pensionärer? Vad har du fått den värderingen ifrån? Det känns om du inte är trygg i dina val utan måste gå i försvar och försvara en massa människor som du inte känner. De känns inte längre som att du tycker att det är kul att få veta folks riktiga åsikter om tatuerade händer och tatueringar överlag, som du skrev i trådstarten.
    Vad har du själv för fördomar ang pensionärer? Du skrev f.ö i din TS att det är kul att höra folks åsikter. Så länge de är de rätta tydligen......Vissa gillar tattisar, andra inte. Precis som vissa gillar blodpudding och andra inte.
  • Flisan79
    Kirenaj68 skrev 2016-07-21 23:27:06 följande:
    Vad har du själv för fördomar ang pensionärer? Du skrev f.ö i din TS att det är kul att höra folks åsikter. Så länge de är de rätta tydligen......Vissa gillar tattisar, andra inte. Precis som vissa gillar blodpudding och andra inte.
    Problemet är ju inte att du/ni ogillar tatueringar. Smaken är som baken.
    Däremot de nedtryckande kommentarerna och fördomarna. Att man är "bättre" om man tar avstånd från tatueringar. Att man är dum i huvudet om man tatuerar sig osv.

Ser du någonstans en enda kommentar från någon av de tatuerade om att de är bättre än de som är otatuerade?
    Hellre försvara sig själv än att trycka ner andra och tro sig vara överlägsen.
  • Anonym (Tatuerade)

Jag har tatueringar på hela min vänstra underarm och låret, är framgångsrik egenföretagare sen flera år tillbaka. Bor i en lägenhet tillsammans med min sambo som har tatueringar på händerna, aldrig någonsin har någon ifrågasatt hans förmåga efter tatueringen. Tyvärr finns det fortfarande folk med mycket fördomar, men då älskar jag att krossa dom lite när jag berättar vad jag jobbar med och hur jag lever ;) nej, inte alkis, narkoman eller kommer från en trasig familj. Älskar helt enkelt konst, och tatueringar kan vara så himla vackert! Skulle inte känna mig hel utan mina, och fler ska det bli ;)

• Anonym (agda)
    Anonym (Tatuerade) skrev 2016-07-22 02:54:35 följande:

Jag har tatueringar på hela min vänstra underarm och låret, är framgångsrik egenföretagare sen flera år tillbaka. Bor i en lägenhet tillsammans med min sambo som har tatueringar på händerna, aldrig någonsin har någon ifrågasatt hans förmåga efter tatueringen. Tyvärr finns det fortfarande folk med mycket fördomar, men då älskar jag att krossa dom lite när jag berättar vad jag jobbar med och hur jag lever ;) nej, inte alkis, narkoman eller kommer från en trasig familj. Älskar helt enkelt konst, och tatueringar kan vara så himla vackert! Skulle inte känna mig hel utan mina, och fler ska det bli ;)

Men du kan väl undvika ansikte, hals och händer? Ett tips bara. (i all välmening)
  • neverpreggo

Jag tycker inte handtatueringar brukar bli så snyggt men själva tatuerandet har jag inget emot.

• Anonym (agda)

Nu är det sommarvärme och tatueringarna är ute och luftar sig. Suck och åter suck. De sitter på snart sagt ALLA ifrån ungdomar till gamla kärringar. Häromdagen såg jag en kvinna (typ 60) som hade en stor ful tatuering på benet. Var säkert en present från barnen/barnbarnen på 60-årsdagen? .........................suck så ful den var.

Svar på tråden Tatuering på händerna!