• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-22 05:54:49 följande:

Nu är det sommarvärme och tatueringarna är ute och luftar sig. Suck och åter suck. De sitter på snart sagt ALLA ifrån ungdomar till gamla kärringar. Häromdagen såg jag en kvinna (typ 60) som hade en stor ful tatuering på benet. Var säkert en present från barnen/barnbarnen på 60-årsdagen? .........................suck så ful den var.

Äh asså lämna tråden e du snäll! Såna som du e bara patetiska. Hejdå
  • Mooomin
    Anonym (agda) skrev 2016-07-22 03:38:54 följande:

Men du kan väl undvika ansikte, hals och händer? Ett tips bara. (i all välmening)

Men varför ska man behöva göra det?
  • Anonym (nejje)

Frågade inte TS vilka reaktioner det väckte hos oss? Då måste väl TS kunna köpa att vissa av oss reagerar med att tänka wt, låg intelligens, självupptagen mm.. Annars skulle vi ju inte svara ärligt

• Mooomin
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-21 09:22:16 följande:

Skit snack rakt av säger jag då! Asså e ni pensionärer hela bunten som har dessa fördomar??

Fast, det där är ju oxå en fördom. Som inte stämmer heller för den delen. De jag får mest komplimanger av ang min tatuering på handen är just pensionärer! :D
  • Mooomin
    Anonym (agda) skrev 2016-07-21 06:24:19 följande:

Ursäkta att jag lägger mig i här MEN man blir inte WT av att tatuera sig utan det är man redan innan om man väljer att "pryda" sin kropp med stora tatueringar och alldeles särskilt om man tatuerar ansikte, hals och/eller händer! WT rakt av.

Fast det där stämmer (rent generellt) inte alls. Jag känner inga "WT" men känner mycket tatuerat folk. Jag anses heller inte vara wt. Det är f.ö ett begrepp som inte brukar användas av människor med "hög status" eller utbildning.. Så det säger rätt mycket om den som yttrar sig.
  • Anonym (Kvinna)
    Mooomin skrev 2016-07-22 10:38:54 följande:

Fast, det där är ju oxå en fördom. Som inte stämmer heller för den delen. De jag får mest komplimanger av ang min tatuering på handen är just pensionärer! :D

Haha ja vet! Därför ja skrev så. Blir så trött bara.
  • Mooomin
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-22 10:51:09 följande:

Haha ja vet! Därför ja skrev så. Blir så trött bara.

Jo, jag blir ocå trött av att vissa har så skeva fördomar, men såna människor har säkert fördomar om allt. Vissa har inte lika öppet sinne och det är synd. Men det är inte värt att lägga sin energi på det.
  • Anonym (Kvinna)
    Mooomin skrev 2016-07-22 11:01:52 följande:

Jo, jag blir ocå trött av att vissa har så skeva fördomar, men såna människor har säkert fördomar om allt. Vissa har inte lika öppet sinne och det är synd. Men det är inte värt att lägga sin energi på det.

Nej verkligen inte. Det e bara sorgligt.. Tur inte alla e såna
  • M i s s

Fast jag har inget emot att folk har fördomar. Jag har också fördomar. Men man borde ju ändå förstå och tänka att det är fördomar, jag dömmer ingen efter omslaget trots att jag kan tänka vissa saker.

Lägre intelligens, döper sina barn till hittepå namn, wt (löjligt ord), har jag inte sett med tatueringar, eller ja kanske har dom någon enstaka tatuering, antagligen inget som går att jämföra med de tatueringar jag tycker är snyggt. Däremot uppfattar jag det som att dom röstar på SD, slänger ur sig rasistiska saker, går på allt, allmänt tröga. Det är min uppfattning från olika sidor på internet, insändare i tidningen osv. Jag har inte en enda sådan i min vänkrets.

Mina vänner har en väldigt fin människo och djursyn. Och mycket tatueringar. Man dras väl till likasinnade.

• BandAnna
    M i s s skrev 2016-07-22 11:49:13 följande:

Fast jag har inget emot att folk har fördomar. Jag har också fördomar. Men man borde ju ändå förstå och tänka att det är fördomar, jag dömmer ingen efter omslaget trots att jag kan tänka vissa saker.

Lägre intelligens, döper sina barn till hittepå namn, wt (löjligt ord), har jag inte sett med tatueringar, eller ja kanske har dom någon enstaka tatuering, antagligen inget som går att jämföra med de tatueringar jag tycker är snyggt. Däremot uppfattar jag det som att dom röstar på SD, slänger ur sig rasistiska saker, går på allt, allmänt tröga. Det är min uppfattning från olika sidor på internet, insändare i tidningen osv. Jag har inte en enda sådan i min vänkrets.

Mina vänner har en väldigt fin människo och djursyn. Och mycket tatueringar. Man dras väl till likasinnade.

Jag beundrar er som orkar föra vidare diskussionen =)

Själv har jag sagt mitt och det får räcka så. Människor får upp ögonen när de är redo för det. Tills dess kan man argumentera sig blå utan gehör. Men förhoppningsvis har vi lyckats så ett frö hos någon här i tråden.

Kort och gott, jag vet vem jag är och faller definitivt inte inom ramen för de märkliga bilder som somliga målat upp här. Inte heller gör mina vänner det, vilka är de mest godhjärtade, roliga och intelligenta (gällande mer än bara en intelligens) jag vet. Med det sagt så säger jag "kriga vidare, kämpa tappert". Jag nöjer mig med att läsa =) 

Svar på tråden Tatuering på händerna!