• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (agda)

Vi som fanns liksom redan "förr i världen" och har upplevt lite andra tider har kanske svårare att se den ev tjusningen med tatueringar än vad dagens unga  har? Jag har faktiskt aldrig i hela mitt avlånga liv varit med om ett mode som är så TOTALT övergripande och poppis i alla åldrar som just tatueringar. Det förvånar mig. Modetrender har kommit och gått genom decennierna och man behöver inte gå längre tillbaka än till 80-talet för att man ska halvt skratta ihjäl sig när man ser hur folk var klädda(?!). Frågan är vad som händer med tatueringsmodet. Kommer det att bestå? Har ngt mode någonsin överlevt på lång sikt? Tatueringar går ju att ta bort med laser och det jag tror är att laserstudios kommer att växa upp som svampar ur jorden och det kommer att bli allt billigare och enklare att ta bort tatueringar. För rimligtvis så kommer många att upptäcka att den där dödskallen som man tatuerade på halsen när man var 20 inte alls känns cool när man är 35.

• Anonym (agda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-22 10:29:16 följande:
    Äh asså lämna tråden e du snäll! Såna som du e bara patetiska. Hejdå
    ?? Jaså? Så tråden är till för folk som gillar tatueringar? Du var lite otydlig i din trådstart i så fall. Omformulera.

• Flisan79
    Anonym (agda) skrev 2016-07-22 12:52:03 följande:

Vi som fanns liksom redan "förr i världen" och har upplevt lite andra tider har kanske svårare att se den ev tjusningen med tatueringar än vad dagens unga  har? Jag har faktiskt aldrig i hela mitt avlånga liv varit med om ett mode som är så TOTALT övergripande och poppis i alla åldrar som just tatueringar. Det förvånar mig. Modetrender har kommit och gått genom decennierna och man behöver inte gå längre tillbaka än till 80-talet för att man ska halvt skratta ihjäl sig när man ser hur folk var klädda(?!). Frågan är vad som händer med tatueringsmodet. Kommer det att bestå? Har ngt mode någonsin överlevt på lång sikt? Tatueringar går ju att ta bort med laser och det jag tror är att laserstudios kommer att växa upp som svampar ur jorden och det kommer att bli allt billigare och enklare att ta bort tatueringar. För rimligtvis så kommer många att upptäcka att den där dödskallen som man tatuerade på halsen när man var 20 inte alls känns cool när man är 35.

Med tanke på att en av de äldsta kvarlevor av en människa hade tatueringar så skulle jag vilja påstå att det är en "trend" som verkligen är urgammal. Massor av folkslag använder och har använt tatueringar hur länge som helst.
  • Anonym (Tatuerade)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-22 03:38:54 följande:

Men du kan väl undvika ansikte, hals och händer? Ett tips bara. (i all välmening)

Men varför ska jag egentligen göra det? För att jag helt enkelt ska funka i din rosa värld? :) undrar bara :)
  • Anonym (Tatuerade)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-22 12:52:03 följande:

Jag kan tänka mig att det kan kännas konstigt att våra tatueringar känns lika självklara för oss som att du går runt i byxor för dig. Jag kan verkligen förstå att alla människor väljer sitt eget sätt att leva på, det är fantastiskt. Men jag tycker absolut inte man ska klanka ner på andra och ha dålig attityd för det.
  • Anonym (agda)

Bor

Flisan79 skrev 2016-07-22 21:08:02 följande:
    Med tanke på att en av de äldsta kvarlevor av en människa hade tatueringar så skulle jag vilja påstå att det är en "trend" som verkligen är urgammal. Massor av folkslag använder och har använt tatueringar hur länge som helst.
    Typ så folk vill se ut som neandertalare? Förklarar ju en hel del.
  • Flisan79
    Anonym (agda) skrev 2016-07-23 06:55:37 följande:

Bor

Snarare att det ligger i vår natur att vilja smycka oss.
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-23 06:55:37 följande:

Bor

Vet inte om just neandertalarna var kända för att ha en massa tatueringar!?
  • Anonym (nejje)

Nej men där har vi ju just det - det primitiva. Ja, urmänniskor i alla kontinenter har varit tatuerade men det är just det - urmänniskor. Eleganta nutidsmänniskor håller kroppen ren. 

• Anonym (nyfiken)

kanske lite OT, handlar inte om tatuering på handen men ni som gillar tatueringar och kan tänka er att ha stora på kroppen, vad tycker ni om detta:

Jag såg för några år sen en tjej på stan, det var sommar och varmt så hon hade ett urringat linne. Ovanför brösten, upp mot ena axeln/halsen hade hon en jättetatuering med bokstäver. Varje bokstav var ca 3 cm breda, helt svarta och ifyllda, ca 5 cm höga. Jag hittar på namnen nu men texten löd: KALLES ANNA

altså hennes pojkväns namn + hennes, som om hon vore en ägodel. Jag tyckte det var så förskräckligt. Delvis att formuleringen blev som en ägodel och att det var så pass stort. Tänk om de gör slut?  Hon var 20+. 

Hade det varit Kalle + Anna eller liknande hade det åtminstone varit lite mer romantiskt. 

Svar på tråden Tatuering på händerna!