• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (agda)
    Anonym (nejje) skrev 2016-07-23 16:35:00 följande:

Nej men där har vi ju just det - det primitiva. Ja, urmänniskor i alla kontinenter har varit tatuerade men det är just det - urmänniskor. Eleganta nutidsmänniskor håller kroppen ren. 

Men exakt. I samma stund man väljer att tatuera en jätteblaffa så avslöjar man sig.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-23 18:56:38 följande:

Men exakt. I samma stund man väljer att tatuera en jätteblaffa så avslöjar man sig.

Vad räknas som en jätteblaffa?
  • Mooomin

Nej men där har vi ju just det - det primitiva. Ja, urmänniskor i alla kontinenter har varit tatuerade men det är just det - urmänniskor. Eleganta nutidsmänniskor håller kroppen ren. 

Känns det bra att hävda sig själv och försöka få andra att känna sig mindre/sämre? Jag anser att även eleganta människor blir fula och trashiga om de uppför sig illa eller uttrycker sig nedlåtande..
  • M i s s
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-07-23 16:43:42 följande:

kanske lite OT, handlar inte om tatuering på handen men ni som gillar tatueringar och kan tänka er att ha stora på kroppen, vad tycker ni om detta:

Jag såg för några år sen en tjej på stan, det var sommar och varmt så hon hade ett urringat linne. Ovanför brösten, upp mot ena axeln/halsen hade hon en jättetatuering med bokstäver. Varje bokstav var ca 3 cm breda, helt svarta och ifyllda, ca 5 cm höga. Jag hittar på namnen nu men texten löd: KALLES ANNA

altså hennes pojkväns namn + hennes, som om hon vore en ägodel. Jag tyckte det var så förskräckligt. Delvis att formuleringen blev som en ägodel och att det var så pass stort. Tänk om de gör slut?  Hon var 20+. 

Hade det varit Kalle + Anna eller liknande hade det åtminstone varit lite mer romantiskt. 

Att tatuera in sin partners namn ser jag inte som något positivt. Skulle aldrig göra det. Men vill folk göra det så är det inget som stör mig.

Ens partners namn och tribaler tycker jag är väldigt fult. Men det är ju en smaksak.
  • Flisan79
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-07-23 16:43:42 följande:

kanske lite OT, handlar inte om tatuering på handen men ni som gillar tatueringar och kan tänka er att ha stora på kroppen, vad tycker ni om detta:

Jag såg för några år sen en tjej på stan, det var sommar och varmt så hon hade ett urringat linne. Ovanför brösten, upp mot ena axeln/halsen hade hon en jättetatuering med bokstäver. Varje bokstav var ca 3 cm breda, helt svarta och ifyllda, ca 5 cm höga. Jag hittar på namnen nu men texten löd: KALLES ANNA

altså hennes pojkväns namn + hennes, som om hon vore en ägodel. Jag tyckte det var så förskräckligt. Delvis att formuleringen blev som en ägodel och att det var så pass stort. Tänk om de gör slut?  Hon var 20+. 

Hade det varit Kalle + Anna eller liknande hade det åtminstone varit lite mer romantiskt. 

Bara för att man gillar tatueringar eller respekterar de som väljer att tatuera sig så innebär inte det att man gillar alla tatueringar.

Alla passar inte heller i tatueringar men inte ser jag ner på dem för det.
  • Anonym (agda)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-23 19:32:31 följande:
    Vad räknas som en jätteblaffa?
    Det kan du fundera på.

• Anonym (Lev låta leva)

Eller så säger man att hämmade tråkmånsar till nutidsmänniskor låter bli att smycka sig.
    Eller ännu hellre så låter man varje människa få bestämma själv, utan att lägga värdeomdömen på det hen väljer. 
  • Anonym (Lev låta leva)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-23 18:56:38 följande:
    Avslöjar sig som konstnärlig och kreativ då, till skillnad från alla otatuerade som avslöjar sig som tråkiga och fantasilösa.
    Eller återigen så låter man folk få välja själva.
    Om du nu var med på den gamla goda tiden borde du också lärt dig vikten av tolerans och acceptans inför människors olikheter.
  • Anonym (Lev låta leva)

Sällan har jag sett så mycket fördomar och trångsynthet i en och samma tråd.
    Jag fattar inte vad det är som är så provocerande med tatueringar för en del människor.
    Vad i hela fridens namn är det som är så provocerande med mitt tatuerade hjärta som är till minnes av min döde son, så jag kan känna honom när mig alltid.
    Varför stör det vissa så inåt helvete att det sitter där, det är bara för mig, så varför bryr du dig om det överhuvudtaget? 

Och så detta svartvita tänkande som är så korkat, eftersom verkligheten mycket sällan är svartvit. 
    Jag ser vackra människor helt utan tatueringar, så fina i sin naturlighet.
    Och jag ser människor som uttrycker sig via en eller flera tatueringar som är vackra, färgsprakande och intressanta.
    Sen ser jag tråkmånsar och människor som har tatueringar som jag anser bara är fula och missprydande,
    Men so what, det är deras kroppar och deras liv, dom får väl göra som dom vill.
    Det finns ingen anledning för mig att ha synpunkter på det.
    Och det finns det inte för nån annan heller.
    Fokusera på era egna liv istället så mår ni bättre.

För övrigt Flisan, du har väldigt vackra bilder på din sida, hade jag inte redan gjort min tatuering hade jag gärna gjort den hos dig. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (agda)
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-24 06:29:10 följande:
    Avslöjar sig som konstnärlig och kreativ då, till skillnad från alla otatuerade som avslöjar sig som tråkiga och fantasilösa.
    Eller återigen så låter man folk få välja själva.
    Om du nu var med på den gamla goda tiden borde du också lärt dig vikten av tolerans och acceptans inför människors olikheter.
    Fast vadå "olikheter"? Varenda människa snart har en tatuering. Vi som är "fantasilösa" och otatuerade är de som verkligen vågar vara annorlunda. (Skulle ngn av mina unga vackra döttrar komma och visa upp en tatuering så skulle jag bli förstörd. Lyckligtvis så händer det aldrig för de är bildade)
Svar på tråden Tatuering på händerna!