• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Stjärnebo
    sigge1235 skrev 2016-08-14 18:03:02 följande:

Ja det är klart visst är det så

Till alla - fanns det en FB-grupp för oss och är den jättehemlig? Ska gå official först i v. 12 tänkte vi så om det nu håller i sig

Fb grupp finns och den är hemlig. Vill du med så skriv ditt fb namn till mig så lägger jag till dig som vän för att kunna lägga in dig i gruppen. Tar bort dig som vän sen igen :)
  • Jaasmine91
    mamalolo skrev 2016-08-14 17:42:24 följande:

Hade du starkare än igår? Eller starkare än när du först plussade?

Starkare än när jag först plussade i torsdags och morgontestet jag gjorde i fredags. :)
  • LisaO

BIM+9 och har inte testat än för det känns så surrealistiskt. Däremot har jag ljusbruna flytningar och ont höger nertill i magen, molande liksom. Kan jag vara gravid? OM jag är gravid så är jag i v.6 med BF 13 april. Blir inte klok på detta. Har aldrig haft utebliven mens och den har aldrig varit senare än max 2 dagar tidigare. Vad kan det annars vara?

• grodan26
    3hjärtan skrev 2016-08-14 18:21:56 följande:

Grodan26

Kommer färgade flytningar varje toabesök?

Japp varje gång. Hade ett uppehåll på tre dagar för några dagar sen men annars haft sedan ÄL+8 typ. Tänker att om det vore tecken på missfall så borde det ju ha satt igång med riktiga blödningar. Att gå och småstänka såhär borde väl snarare vara tecken på känsliga slemhinnor eller livmodertapp? Hoppas det iallafall.. 
  • 3hjärtan
    grodan26 skrev 2016-08-14 19:05:31 följande:

Japp varje gång. Hade ett uppehåll på tre dagar för några dagar sen men annars haft sedan ÄL+8 typ. Tänker att om det vore tecken på missfall så borde det ju ha satt igång med riktiga blödningar. Att gå och småstänka såhär borde väl snarare vara tecken på känsliga slemhinnor eller livmodertapp? Hoppas det iallafall.. 

Hoppas också på det
  • sigge1235

Jag hade också bruna flytningar fem dagarna innan plus, haft nån liten brun plupp här och där och sen lite mer idag. Jag tänker mig att det antingen är kvar blod/slemhinna från när ägget fäste eller känsliga slemhinnor som blöder lite och som kommer ut stötvis ihop med flytningarna. Så idag när jag fick lite brunt igen kanske det var för att jag hade mycket mer flytningar idag (=tog med sig det gamla blodet ut). Detta är dock bara min egen teori. Som jag hoppas stämmer eftersom jag som sagt med fick lite brun flytning nu i eftermiddag. 

• mamalolo
    Jaasmine91 skrev 2016-08-14 18:19:38 följande:

Starkare än när jag först plussade i torsdags och morgontestet jag gjorde i fredags. :)

Ah, ok! Skönt! Håller tummarna!
  • prinsessan15
    sigge1235 skrev 2016-08-14 15:26:31 följande:
    Vad kul ???? visst var det vi som pratade om äl-stickorna? Vi lyckades tydligen båda pricka in då iaf

Jag testar också varje dag men blev avrådd i en tråd här att sluta med det :p

Har Ni ringt mvc än? Plussade just innan helgen så tänkte ringa nu nästa vecka - eller hur tidigt ska man ringa?
    Ja det var det! Så kul att det tog sig och samtidigt!

Jag har ringt min mvc, dem sa att dem inte brukar ha inskrivning förrän v7 men jag fick en tid om 3 veckor :) dem sa att de skulle skicka remiss för ultraljud då också så det känns bra :)
  • Frida Be

Hej allihopa,
    Undrar om man kan få hoppa in här? Plussade idag 3+6. Det är vårt andra barn och är således beräknat 25/4-17. Lite roligt är att vår som också var beräknad den 25/4-15 men kom lite tidigt den 11/4-15. Så blir nästan precis 2 år emellan om allt går vägen. Vi bor i Tyskland och sonen är född här men vi är alla tre svenskar så är kul att prata med några andra om erfarenheter osv. Är det några fler som väntar andra barnet? Kram Frida

Svar på tråden BF April 2017