• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • vi blir 3

Hej,

Har inte testat än, är på BIM -3, men hör gärna mer om era symptomer B-)

• sigge1235
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 07:27:29 följande:

Hej,

Har inte testat än, är på BIM -3, men hör gärna mer om era symptomer B-)

Jag trodde ju inte att jag var gravid, testade blankt varje dag och fick liten blödning (brun men ändå). Men jag hade tydliga symptom som var dessa:
    * Nös jätteycket (gör jag nästan aldrig)
    * Ömma bröst (kunde iofs va mens-relaterat)
    * Spänningsvärk i magen i flera dagar som aldrig gick över till mensvärk
    * Huvudvärk

Det räckte för att övertyga mig att testa igen trots blödning och då fick jag plus :D
  • vi blir 3

Gud så härligt sigge1235! För oss verkar det inte bli nått denna månad fick precis en tidigare blödning. Dock skönt att veta att kroppen fungerar något sånär :D

• sigge1235
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 09:12:14 följande:

Gud så härligt sigge1235! För oss verkar det inte bli nått denna månad fick precis en tidigare blödning. Dock skönt att veta att kroppen fungerar något sånär :D

Blödning verkar ju kunna komma ändå - har du några symptom?

Glömde på min lista:

Kissnödig hela tiden

Jättetrött

Konstiga drömmar
  • Frida Be

Hej vi blir tre, denna graviditeten kände jag det tidigt. Kände igen som en lite joggande smärta från livmodern från när jag var gravid förra gången. Vidare fick jag inga bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Testade på eftermiddagen igår, en dag innan mens och fick positivt. Vid min första graviditet fick jag mycket konstiga drömmar som enda symptom.

• linden

Här kommer en till med bf i april 2017! Testade positivt igår och har bf 23/4.
    Andra försöket och första barnet, är 28 år. Ska bli spännande att följa allas resa och framförallt om det är någon mer som bor i Bromma/Sundbyberg :)

• Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-14 20:21:23 följande:

Ja det var det! Så kul att det tog sig och samtidigt!

Jag har ringt min mvc, dem sa att dem inte brukar ha inskrivning förrän v7 men jag fick en tid om 3 veckor :) dem sa att de skulle skicka remiss för ultraljud då också så det känns bra :)

Jag ringde med MVC idag, ska på inskrivningssamtal 10/10 då är jag i vecka 13 och på hälsosamtal nu på torsdag. Förra grav när jag ringa bokade de bara inskrivning. Undrar om detta är något nytt?
  • sigge1235

Oj vad sent med vecka 13, tycker jag det låter som iaf!! Jag skulle helst vilja göra vul vecka 7 ocv vanligt ul vecka 12 men det kanske är önsketänkande??

• Angie87

Hej! 
    Hoppar gärna in här.
    Efter första seriösa försöket har vi nu plussat för ca två veckor sedan. Kände nästa direkt att jag nog var gravid och så gjorde jag test 3 dagar efter beräknad mens och mycket riktigt så var det plus.
    Sjukt läskigt och overkligt! Första barnet, jag är 29 och min man 30.
    Enligt mina beräkningar ( med häjlp av app) så är jag nu i v7, 6+3. BF 6april.

Börjar dock bli orolig för missfall då jag för några dagar sedan började få bruna flytningar, först liite men som sdan blev mörkare och mer och nu igår började jag blöda rent blod som håller i sig även idag.

Hur vet jag om det är ett missfall? 

Det är rent blod, inget slem eller klumpar.
    Behöver inte binda men det rinner när jag går på toaletten.

ursäkta för ingående detaljer...

Svar på tråden BF April 2017