• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Ahoo
    linden skrev 2016-08-15 13:23:25 följande:

Här kommer en till med bf i april 2017! Testade positivt igår och har bf 23/4.
    Andra försöket och första barnet, är 28 år. Ska bli spännande att följa allas resa och framförallt om det är någon mer som bor i Bromma/Sundbyberg :)

Grattis va roligt! Och samma bf som mig! :D
  • mamalolo

Andra försöket och första barnet, är 28 år. Ska bli spännande att följa allas resa och framförallt om det är någon mer som bor i Bromma/Sundbyberg :)

Grattis och välkommen! Då delar vi BF!
  • mamalolo
    Angie87 skrev 2016-08-15 13:57:09 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in här.

Efter första seriösa försöket har vi nu plussat för ca två veckor sedan. Kände nästa direkt att jag nog var gravid och så gjorde jag test 3 dagar efter beräknad mens och mycket riktigt så var det plus.

Sjukt läskigt och overkligt! Första barnet, jag är 29 och min man 30.

Enligt mina beräkningar ( med häjlp av app) så är jag nu i v7, 6+3. BF 6april.

Börjar dock bli orolig för missfall då jag för några dagar sedan började få bruna flytningar, först liite men som sdan blev mörkare och mer och nu igår började jag blöda rent blod som håller i sig även idag.

Hur vet jag om det är ett missfall? 

Det är rent blod, inget slem eller klumpar.

Behöver inte binda men det rinner när jag går på toaletten.

ursäkta för ingående detaljer...

Åh, håller tummarna för att det inte är ett missfall. Jag kände på mig direkt att jag hade ett (i v 6 i april). Testerna blev aldrig starkare efter att jag fick 2-3v på CB och det kändes helt enkelt fel. Så när jag började blöda lite visste jag. Det blev en kraftigare mensblödning rätt snabbt; redan samma dag som första dropparna.
  • Ice Age
    Jaasmine91 skrev 2016-08-15 13:29:48 följande:
    Jag ringde med MVC idag, ska på inskrivningssamtal 10/10 då är jag i vecka 13 och på hälsosamtal nu på torsdag. Förra grav när jag ringa bokade de bara inskrivning. Undrar om detta är något nytt?
    Här har man inskrivning runt v12 men även ett hälsosamtal gärna så tidigt som möjligt i graviditeten. Vet inte hur länge men iaf sedan förra graviditeten 2014
  • vi blir 3
    sigge1235 skrev 2016-08-15 11:17:28 följande:

Blödning verkar ju kunna komma ändå - har du några symptom?

Glömde på min lista:

Kissnödig hela tiden

Jättetrött

Konstiga drömmar

Jag har varit väldigt trött (powernapat flera dagar) och haft en tryckande känsla mellan benen, som man har i samband med förlossningen läääänge, brukar bara ha det under mens och en dag innan samt ömma kliande och utstående bröstvårtor men det är bara första försöket sedan spiralen togs ut så det gör väl inte direkt något. Har dock aldrig fått tidig mena...
  • Jaasmine91
    sigge1235 skrev 2016-08-15 13:32:31 följande:

Oj vad sent med vecka 13, tycker jag det låter som iaf!! Jag skulle helst vilja göra vul vecka 7 ocv vanligt ul vecka 12 men det kanske är önsketänkande??

Ja det tyckte jag med. Förra gången blev jag bokad runt vecka 8 men fick MF innan.

Vet dock inte om man ev kan boka något privat vul innan besöket på MVC.
  • Jaasmine91
    Ice Age skrev 2016-08-15 15:37:56 följande:

Här har man inskrivning runt v12 men även ett hälsosamtal gärna så tidigt som möjligt i graviditeten. Vet inte hur länge men iaf sedan förra graviditeten 2014

Okej, pratade med 2 av mina kollegor som också är gravida den ena ska ha i november och den andra i januari. Ingen av dem va på hälsosamtal innan. Samt att jag inte blev erbjuden det förra gången vilket bara va för någon månad sen, därför jag började undra lite. :P

Men ska på hälsosamtalet nu på torsdag iaf så det gick ju fort. :)
  • vi blir 3
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 15:42:07 följande:

Jag har varit väldigt trött (powernapat flera dagar) och haft en tryckande känsla mellan benen, som man har i samband med förlossningen läääänge, brukar bara ha det under mens och en dag innan samt ömma kliande och utstående bröstvårtor men det är bara första försöket sedan spiralen togs ut så det gör väl inte direkt något. Har dock aldrig fått tidig mena...

Glömde även att det har könnts som att mensen runnit till sedan några dagar efter äl och varit tvungen att gå på toaletten
  • prinsessan15

Grattis! Jag bor i Spånga så det är ganska nära! :)
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-15 13:29:48 följande:
    Jag ringde med MVC idag, ska på inskrivningssamtal 10/10 då är jag i vecka 13 och på hälsosamtal nu på torsdag. Förra grav när jag ringa bokade de bara inskrivning. Undrar om detta är något nytt?
    Hm, det verkar ju som att det även är väldigt olika beroende på vilken kommun man bor i! Du får uppdatera om vad hälsosamtalet innebar :)
Svar på tråden BF April 2017