• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Minifabriken

Tjosanhejsan

Jag plussade i lördags (bim-3), första barnet. Vi har försökt till och från i två år och jag fick för ett år sedan diagnosen PCOS. Så efter månader av ägglossningsstimulerande tabletter hände det plötsligt. Är överlycklig men samtidigt har det inte riktigt sjunkit in än.

Mina symptom är hittills trötthet, svullna/ömma bröst, och har varit totalt förstoppad den senaste veckan.

.
  • Jaasmine91
    Minifabriken skrev 2016-08-15 19:28:32 följande:

Tjosanhejsan

Jag plussade i lördags (bim-3), första barnet. Vi har försökt till och från i två år och jag fick för ett år sedan diagnosen PCOS. Så efter månader av ägglossningsstimulerande tabletter hände det plötsligt. Är överlycklig men samtidigt har det inte riktigt sjunkit in än.

Mina symptom är hittills trötthet, svullna/ömma bröst, och har varit totalt förstoppad den senaste veckan.

Va kul och grattis! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen för er. :)

Jag upplever exakt samma symptom. Är så otroligt trött att jag nästan höll på att somna i kassan på jobbet idag. Haha :)
  • mamalolo
    Minifabriken skrev 2016-08-15 19:28:32 följande:

Tjosanhejsan

Grattis! ???????? Här har du en till med PCOS. När har du BF?
  • Naima89

Hej hej!

Va roligt med en grupp med bf i april 2017.

Jag plussade idag den 15/8 , bim -4. Det här är mitt andra barn men mitt första är född 08 så jag minns knappt hur det är att vara gravid så tänkte det kunde vara roligt att prata med andra som har bf ungefär samtidigt!

• sigge1235

Självklart är jag jätteorolig för missfall och när man läser om det så verkar det oftast låta att "avsaknad av symptom" är den största varningsklockan. Vilka symptom tror ni främst åsyftas då? Kan vissa försvinna direkt i början av ett missfall? Nojjig över att det gör ont lite i ryggslutet ibland men har svinömma bröst och drömmer helt sjuka drömmar varje natt iaf :-P 

• Jaasmine91
    sigge1235 skrev 2016-08-16 17:22:03 följande:

Självklart är jag jätteorolig för missfall och när man läser om det så verkar det oftast låta att "avsaknad av symptom" är den största varningsklockan. Vilka symptom tror ni främst åsyftas då? Kan vissa försvinna direkt i början av ett missfall? Nojjig över att det gör ont lite i ryggslutet ibland men har svinömma bröst och drömmer helt sjuka drömmar varje natt iaf :-P 

Jag är med nojig. Fick missfall förra graviditeten för ca 3 månader sedan. Men då kände jag på en gång att något var fel. Hade ont från typ dag 1, först trodde jag att det va livmodern som växte men smärtan kändes tillslut som knivhugg. började blöda 1 vecka senare och fattade då att det va missfall.

Denna gången har jag inte ont alls. Ända symptomen jag känner är ömma bröst och extrem trötthet. Samt att jag växlar mellan att svettas ihjäl till att sedan frysa, har även mycket drömmar och graviditet och barn sedan jag plussade så jag känner mig ifs lite lugnare denna gången. :)

Håller alla tummar och tår att det ska gå hela vägen för alla oss här i tråden! ?
  • prinsessan15

Jag är också väldigt orolig! Har hela dagen idag haft ont i magen, går det inte över tills imorgon måste jag nästan åka och kolla upp det känner jag!

• Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-16 19:27:50 följande:

Jag är också väldigt orolig! Har hela dagen idag haft ont i magen, går det inte över tills imorgon måste jag nästan åka och kolla upp det känner jag!

Åh håller tummarna att det går över. :(

Men skulle du ha ont i morgon med tycker jag absolut du ska kolla upp det. Kram!
  • prinsessan15
    Linnea1986 skrev 2016-08-16 23:31:25 följande:

Jag plussade idag, andra barnet :)

Grattis! :) hur långt gången är du?
Svar på tråden BF April 2017