• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Linnea1986
    prinsessan15 skrev 2016-08-17 07:15:41 följande:
    Grattis! :) hur långt gången är du?
    V4 (3+6)
  • sigge1235

När berättar ni för andra omkring er? Menar då familj och närmaste vänner. Mina närmaste tjejer kommer jag inte kunna ljuga för när de frågar (vet att vi försökte) men vi vill helst vänta med familjen till det känns lite säkrare. Samtidigt känns det lite fel att inte berätta för dem först.. hmm..

• Frida Be

Vi har valt att berätta för närmaste familjen (våra föräldrar och syskon) samt att jag har berättat för min bästa väninna. Detta för att ha några att prata med och dela allt med plus att jag skulle inte tycka att det var tungt om dem visste och det blev missfall. Det skulle snarare kännas skönare att jag då har dessa personer att luta mig mot.

• Eloons
    sigge1235 skrev 2016-08-17 10:14:43 följande:

När berättar ni för andra omkring er? Menar då familj och närmaste vänner. Mina närmaste tjejer kommer jag inte kunna ljuga för när de frågar (vet att vi försökte) men vi vill helst vänta med familjen till det känns lite säkrare. Samtidigt känns det lite fel att inte berätta för dem först.. hmm..

Vi har berättat för våra familjer, vi står så himla nära dom att skulle något hända så har vi deras stöd. De vart så himla glada :) har även berättat för min bästa vän. Är i 5+3 tror vi, inte riktigt säkra men det kändes rätt för oss att berätta.
  • Miss Maria

Åh får jag vara med här?

Jag blev opererad för ett x den 3 juli då både foster och högra äggledare togs bort :(. Den 23 juli visade ältestet positivt till min stora förvåning och nu har jag fått ett plus på gravtestet :)! Hann inte få någon mens mellan!!

• sigge1235

Nu har jag också bokat BM-möte och UL. Vi fick UL i mitten av oktober (v.13). 

Men man har ju läst såna skräckisar om att man upptäckt att det inte finns något foster på tidigt VUL utan bara hinnsäckar (?). Ger detta något symptom eller kan man inte säga säkert att det finns en bebis därinne förrän v.13 alltså? Ja jag är nojjig, ja :P 

• Malinskaa

Hejsan Grattis till alla som har plussat ! Jag plussade 12/8 efter 1 års försök. Tog mig hjälp för 2 månader sen av CB Fertilitetsmonitor som funkade jätte bra första månaden för att sedan andra månaden juli/augusti endast visa hög igenom hela månaden och gav då upp och sökte kontakt för att starta en Fertilitetsutredning. Dagen efter tog jag ett test bara så då jag har så så många hemma och till min stora förvåning får jag ett plus och nu säkert 15 test senare sitter jag här och hoppas att bebis vill hålla sig kvar därinne ! Är överlycklig och redan nu full av kärlek !

• mosterJenny
    LisaO skrev 2016-08-14 18:57:10 följande:

BIM+9 och har inte testat än för det känns så surrealistiskt. Däremot har jag ljusbruna flytningar och ont höger nertill i magen, molande liksom. Kan jag vara gravid? OM jag är gravid så är jag i v.6 med BF 13 april. Blir inte klok på detta. Har aldrig haft utebliven mens och den har aldrig varit senare än max 2 dagar tidigare. Vad kan det annars vara?

Hur går det för dig? Har du vågat testa nu?
  • mamalolo

4+2 för mig idag. Nästan inga känningar. Fick 2-3v på CB igår vilket lugnar lite. :) Hur är det för er andra?

Svar på tråden BF April 2017