Rubia87 skrev 2016-09-11 21:03:11 följande:
Hej! Jag var också med i den lite inaktiva tråden! Jag är idag i vecka 7+5. Förstår att det är en jobbig situation.. Kan bara råda dig till att lyssna på magkänslan, det kommer bli bra till slut oavsett! Vad säger pappan till barnet?
Jag och min kille har bara träffats i ett halvår och hade dessutom precis gjort slut när vi fick reda på att jag var gravid. Det var väldigt blandade känslor för mig i början eftersom jag inte kände att han var "den rätta för mig" och att jag verkligen inte hade tänkt skaffa barn nu. Jag kände ren panik i ett par dagar. Men magkänslan sa mig ändå att det var ödet och jag kunde inte ens tänka mig att göra abort (har gjort två stycken förut). Nu känner jag bara bra känslor kring graviditeten, förhållandet med min kille och den familj vi är på väg att skapa, även om förutsättningarna är annorlunda jämfört med andra!
Det finns så många typer av familjekonstellationer idag och det finns verkligen inget rätt eller fel. Jag har en bekant som är nybliven, ensamstående mamma och både hon och sonen verkar må strålande. Om du känner för att prata av dig så lyssnar jag gärna!
Åh tack för stödet, och detsamma! Vi verkar vara i liknande situationer. Jag har också varit tillsammans med pappan till barnet, för ungefär ett år sen. Sedan gjorde vi slut och efter det har vi setts sporadiskt - det finns en värme och en attraktion mellan oss ändå, vilket är bra såklart. Han har blandade känslor, men har sagt att han stöttar mig oavsett beslut.
Jag tänker också att familjekonstellationer kan se ut på alla möjliga sätt, och den "avvikelsen" från normerna har jag egentligen inga problem med. Det kommer säkert utmaningar på vägen, men man får ta det som det kommer.
Och ja, det här med att lyssna på magkänslan tror jag också på. I mitt fall har det varierat, men den återkommande känslan har ändå varit att behålla det.
Hur förhåller sig pappan till ditt barn? Ska ni försöka satsa på förhållandet?