• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • 3hjärtan
    Hanna 82 skrev 2016-09-06 12:38:56 följande:

Lite nervös nu. Ska på UL nästa vecka, har inte blött på nån vecka nu men däremot tycker jag inte jag är lika trött längre, inte direlt nått illamående heller (har iof inte mått så dåligt alls men mindre ändå nu), men iaf fortfarande öm i brösten......men blir ju orolig ändå att nått är tokigt denna gången med.... Ö

Vad har du haft för blödningar?
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-09-06 13:21:31 följande:

Vad har du haft för blödningar?

Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.
  • Mariaelvira1990

Någon mer som ska på tidigt ultraljud? Vi ska imorgon jag är så nervös! Mår inte illa har endast spytt 4 gånger hittills, men brösten och magen är inte att tala om. Ingen blödning men trött som bara den :)

• 3hjärtan

[quote=76947688][quote-nick]Hanna 82 skrev 2016-09-06 19:01:34 följande:[/quote-nick]Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.[/

Då är det nog ingen fara. Själv blöder jag lite nu och då

• Eloons
    Mariaelvira1990 skrev 2016-09-07 09:02:18 följande:

Någon mer som ska på tidigt ultraljud? Vi ska imorgon jag är så nervös! Mår inte illa har endast spytt 4 gånger hittills, men brösten och magen är inte att tala om. Ingen blödning men trött som bara den :)

Jag har varit på två tidiga ultraljud! Första gjorde jag när jag trodde jag var längre gången än vad jag var, men var endast i V4-5... Såg en liiiiiten prick då i livmodern typ :) och så gjorde jag ett sist i fredags, då var fostret i vecka 9+1 och vi fick se och höra hjärtat, det var verkligen jättemysigt :)
  • Litengroda

Hej! Jag är 32 år o väntar mitt andra barn är i v 9+3.

Har en son som är 1,5 år.

Bokade kuben idag, så nu vill jag bara att veckorna tickar på snabbt. ????

Är gärna med i den nya fb gruppen om den är hemlig ????

• Sophiejos

Hej bor i Stockholm och är i v 7 (6+4)

Ska göra VUL nästa vecka, BF 28 april.

Vill gärna vara med i fb gruppen!

• mamalolo
    Litengroda skrev 2016-09-07 12:14:24 följande:

Hej! Jag är 32 år o väntar mitt andra barn är i v 9+3.

Har en son som är 1,5 år.

Bokade kuben idag, så nu vill jag bara att veckorna tickar på snabbt. ????

Är gärna med i den nya fb gruppen om den är hemlig ????

Nu sa du något! Måste man boka in kub separat? Har tidigare gått på MVC på förlossningen så där var allt samlat. Denna gång ska jag skriva in mig på en vanlig MVC. Hur gör man då?

Är det förresten någon av er som gjort nya NIPT istället för KUB?
  • Hanna 82
    Mariaelvira1990 skrev 2016-09-07 09:02:18 följande:

Jag ska göra UL på tisdag, då är jag i 9+6. Förra grav som slutade i MF gjorde jag UL i 6+5 och då såg man ett litet tickande hjärta, tyvärr var nått fel märkte jag i v10 så gjorde UL igen och såg då ett större foster men inget som rörde sig, hade dött i 8+2, rätt orolig för UL nu efter 2 MF att det inte ska va nått liv nu heller.....men bättre att se det nu än att gå och vänta och hoppas längre i onödan med....men håller ju tummarna att allt ser bra ut.
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-09-07 10:06:14 följande:

[quote=76947688][quote-nick]Hanna 82 skrev 2016-09-06 19:01:34 följande:[/quote-nick]Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.[/

Då är det nog ingen fara. Själv blöder jag lite nu och då

Tack för stöttningen, hoppas verkligen på 3e gången gillt efter 2 MF....
Svar på tråden BF April 2017