• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Blue113

Hello :) hoppar in här, väntar vårat andra barn är i vecka 9 nu.

Mår som vanligt dock trött :) men åkt på en dunder förskylning nu så är konstant trött...

Nu väntar vi på att få göra kub testet och se så det ser bra ut.

Är det många som väljer att göra kub testet?:)

• kangaroo
    Rubia87 skrev 2016-09-12 06:45:03 följande:
    Vad skönt att han stöttar dig oavsett, det är ju det viktigaste just nu! :) Min kille är jätteglad, han ville aldrig att vi skulle göra slut utan det har mer varit jag som är osäker på mina känslor. Så det kunde inte så slutat bättre för hans del, skämt åsido :P Nej men, vi kommer absolut satsa på förhållandet, han är världens bästa för mig och all osäkerhet hos mig har försvunnit. Det var som om jag inte ville stänga några dörrar förut och aldrig riktigt ville satsa på honom. Men nu är det faktiskt bara han och barnet som har betydelse för mig.

Hur går dina tankar då, vill ni försöka satsa på varandra eller tänker ni att ni fortsätter som det varit?

Har du varit på något besök/kontroll förresten?
    Vad fint! Skönt att du kunnat landa i situationen. Jag känner också att det här med att ha valt verkligen underlättar. Man har bestämt sig, och kan ta det därifrån.

Alltså jag vet inte. Vi ska ses ikväll och prata om allt, han vet ännu inte att jag har bestämt mig. Så får se hur han reagerar. Jag är inte så sugen på att vara tillsammans med någon alls just nu, men jag vill såklart ha en bra relation med honom. 

Jag var på gynbesök hos en barnmorska precis när jag fått reda på det för snart tre veckor sen. Då gjorde hon vaginalt ultraljud, så fick ju se hjärtat röra sig och allt. Väldigt häftigt och omtumlande. Men måste skriva in mig på mvc, har ännu inte gjort det. 
    Har du varit på någon kontroll?
  • celavie1
    Blue113 skrev 2016-09-12 14:05:43 följande:

Mår som vanligt dock trött :) men åkt på en dunder förskylning nu så är konstant trött...

Hej!

Jag hoppar också in här från en annan tråd. Är i vecka 11+0. Mår ganska bra men är sjukt trött på kvällen samt spänd mage. Jag och min sambo valde bort kub test trots att jag är 40 år. Efter 5 år med barnlöshet samt flera ivf försök och ett missfall blev vi bara så glada när jag blev gravid spontant så vi har valt bort det. Orkar inte ta ställning till det helt enkelt. Hoppas så att det ska gå bra. Det är bra dock att man kan testa :)
  • JHJ

Är med i v 9 men går in i v 10 imorgon (tisdag) :) det är min första graviditet. Väntar med på att få göra kub test, ska ta proverna imorgon och har tid hos bm 6 oktober :)
    Jag har världens värsta illamående, har fått utskrivna tabletter för det som gör dagarna lite bättre :) min trötthet börjar bli bättre iallafall, det var extremt jobbigt för ett par veckor sedan. Lycka till med allt :)
  • Dubbeljuni

Vi har valt att göra kub-testet, gjorde det även med dottern. Fick tid 14 okt så det är lång väntan :( Om allt ser bra ut har vi tänkt att berätta för våra familjer och jobb efter det. När har ni kub?
  • Blue113
    celavie1 skrev 2016-09-12 23:00:53 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här från en annan tråd. Är i vecka 11+0. Mår ganska bra men är sjukt trött på kvällen samt spänd mage. Jag och min sambo valde bort kub test trots att jag är 40 år. Efter 5 år med barnlöshet samt flera ivf försök och ett missfall blev vi bara så glada när jag blev gravid spontant så vi har valt bort det. Orkar inte ta ställning till det helt enkelt. Hoppas så att det ska gå bra. Det är bra dock att man kan testa :)

Okej och grattis till bäbisen i magen :) förstår eran tanke ang kub så tänkte vi med vårat första barn. Mem med detta så var jag tyvärr säker på att jag/vi ville göra kub testet. Vet inte riktigt varför :)
  • Blue113
    JHJ skrev 2016-09-12 23:23:01 följande:

Är med i v 9 men går in i v 10 imorgon (tisdag) :) det är min första graviditet. Väntar med på att få göra kub test, ska ta proverna imorgon och har tid hos bm 6 oktober :)

Jag har världens värsta illamående, har fått utskrivna tabletter för det som gör dagarna lite bättre :) min trötthet börjar bli bättre iallafall, det var extremt jobbigt för ett par veckor sedan. Lycka till med allt :)

Vi ska också göra kub testet den 6 okt. Hoppas allt får bra. Jobbigt med illamåendet, jag har turen att inte må illa alls, mådde lika bra under min första graviditet. Så hoppas det håller i sig :)
  • Blue113
    Dubbeljuni skrev 2016-09-13 20:08:38 följande:

Vi har valt att göra kub-testet, gjorde det även med dottern. Fick tid 14 okt så det är lång väntan :( Om allt ser bra ut har vi tänkt att berätta för våra familjer och jobb efter det. När har ni kub?

Okej vi tänkte också berätta för alla om kuben visar på bra siffror :) ska in den 6 okt, känns länge men det går ganska fort ändå. Vill bara få det överstökat så man kanske kan börja "njuta" mer av denna graviditet. Hur gammal är dottern eran?/) men våran första graviditet gjorde vi inge kub. Men jag ångrade mig så hemskt i slutet av graviditeten att jag inte gjorde det.
  • Rubia87
    kangaroo skrev 2016-09-12 16:04:14 följande:

Vad fint! Skönt att du kunnat landa i situationen. Jag känner också att det här med att ha valt verkligen underlättar. Man har bestämt sig, och kan ta det därifrån.

Alltså jag vet inte. Vi ska ses ikväll och prata om allt, han vet ännu inte att jag har bestämt mig. Så får se hur han reagerar. Jag är inte så sugen på att vara tillsammans med någon alls just nu, men jag vill såklart ha en bra relation med honom. 

Jag var på gynbesök hos en barnmorska precis när jag fått reda på det för snart tre veckor sen. Då gjorde hon vaginalt ultraljud, så fick ju se hjärtat röra sig och allt. Väldigt häftigt och omtumlande. Men måste skriva in mig på mvc, har ännu inte gjort det. 

Har du varit på någon kontroll?

Hoppas att ert samtal gick bra! Vad häftigt att se det så tidigt :) Jag har faktiskt bokat vaginalt ultraljud imorgon eftersom alla mina symtom plötsligt försvunnit och jag känner sån oro från ingenstans. Har förstått att det inte är helt ovanligt men jag blir inte klok på det utan tänker på det och oroar mig. Sen har vi inskrivning/hälsosamtal på torsdag, om allt ser ut som det ska imorgon dvs. Ja, det kan va dags att skriva in dig! :)
  • Hanna 82

Gjorde UL igår, v9+6 pga tidigare MF, allt såg bra ut och var rätt exakt på dagen när de mätte fostret. Nu har jag dock åkt på världens förkylning, hoppas inte det är nån fara, men ska vila och hålla koll så jag inte får feber om jag förstått rätt för feber är inte bra.....

Svar på tråden BF April 2017