• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • mamalolo
    Eloons skrev 2016-09-08 10:38:57 följande:

Okej! :) hur långt gången är du nu? :)

7+4. Har inskrivning den 19/9, alltså på 9+0.
  • Eloons
    mamalolo skrev 2016-09-09 08:42:32 följande:

7+4. Har inskrivning den 19/9, alltså på 9+0.

Okej!
  • UgurBöcegi

Hej ja då ska man få andra barnet som kommer 26 april om allt går bra ???? känner mig mycket dålig kräker hela tiden och har sura uppstötningar ???????? får man vara med i denna gruppen eller?

• Trillian80
    Mariaelvira1990 skrev 2016-09-07 09:02:18 följande:

Någon mer som ska på tidigt ultraljud? Vi ska imorgon jag är så nervös! Mår inte illa har endast spytt 4 gånger hittills, men brösten och magen är inte att tala om. Ingen blödning men trött som bara den :)

Jag har bara kräkts en gång och det då jag tvingade mig själv att göra det. Tredje graviditeten och har aldrig kräkts tidigare gånger. Men den här gången har jag mått så fruktansvärt illa, så illa att jag blev sängliggande och sjukskriven från jobbet en vecka och därefter gått som i en dimma ett par veckor till. Är i v 11 nu och börjar äntligen må bättre. Ska på inskrivning på måndag, ganska sent alltså. 
  • Trillian80
    mamalolo skrev 2016-09-05 19:50:38 följande:
    Nyfiken! Hjälper tabletterna på en gång? Jag är i vecka åtta och mår betydligt mer illa än vid tidigare graviditeter. Kräks inte utan har mer som ett konstant illamående som håller i sig hela dagen. Blir tokig!

Hur mår ni?
    Hur många barn har du? :)
    Detta är min tredje graviditet och kan inte minnas att jag mått såhär illa de två andra gångerna. Vet inte om det är för att det är 5 år sen sist eller för att det helt enkelt blir jobbigare desto fler gånger man är gravid... 
  • mamalolo
    Trillian80 skrev 2016-09-09 14:35:10 följande:

Hur många barn har du? :)

Detta är min tredje graviditet och kan inte minnas att jag mått såhär illa de två andra gångerna. Vet inte om det är för att det är 5 år sen sist eller för att det helt enkelt blir jobbigare desto fler gånger man är gravid... 

Exakt samma för mig! Tredje barnet och mitt yngsta är lite över fyra år nu. Kan inte heller minnas att jag mådde så här illa. Minns att jag var hungrig på morgonen men denna gång ligger jag mest i sängen och är såååå trött. Håller tummarna för att det släpper för oss båda snart!
  • 3hjärtan

Jag mår ockaå sjukt illa. 4e barnet. Vissa dagar är det som att jag har magsjuka. Hoppas det vänder snart. Vardagen blir så jobbig när man mår så här

• Lina E

Då är det inte bara jag som mår så fruktansvärt dåligt:( väntar också tredje barnet, minstingen är 5 år nu.

Jag känner sån skuld gentemot mina barn, de har rätt till en pigg och glad mamma. Just nu hår jag i en dimma, vill bara sova bort dagarna. Barnmorskan tyckte jag skulle sjukskriva mig och sluta pressa mig så hårt men jag vill inte att mina kollegor ska få reda på det ännu.

Måtte detta dåliga mående ta slut snart.

• mamalolo
    Lina E skrev 2016-09-09 16:21:15 följande:

Då är det inte bara jag som mår så fruktansvärt dåligt:( väntar också tredje barnet, minstingen är 5 år nu.

Jag känner sån skuld gentemot mina barn, de har rätt till en pigg och glad mamma. Just nu hår jag i en dimma, vill bara sova bort dagarna. Barnmorskan tyckte jag skulle sjukskriva mig och sluta pressa mig så hårt men jag vill inte att mina kollegor ska få reda på det ännu.

Måtte detta dåliga mående ta slut snart.

Åh, känner precis samma! Min äldsta frågade när det är vår så att de kan få sin mamma tillbaka. :(

Plus - jag fick övertyga min man om ett tredje barn. Han lär ångra sig nu... Har inte vågat fråga. :-/
  • mamalolo
    3hjärtan skrev 2016-09-09 15:16:30 följande:

Jag mår ockaå sjukt illa. 4e barnet. Vissa dagar är det som att jag har magsjuka. Hoppas det vänder snart. Vardagen blir så jobbig när man mår så här

Krya! Har också som magsjuka fast spyr inte utan mer åt andra hållet. Blir alldeles matt och trött.

Kram!
Svar på tråden BF April 2017