• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • cykeln
    Blue113 skrev 2016-09-12 14:05:43 följande:

Hello :) hoppar in här, väntar vårat andra barn är i vecka 9 nu.

Mår som vanligt dock trött :) men åkt på en dunder förskylning nu så är konstant trött...

Nu väntar vi på att få göra kub testet och se så det ser bra ut.

Är det många som väljer att göra kub testet?:)

Vecka 10 här med andra barnet. Vi väljer att inte göra kub-testet. Gjorde inte det med första heller. Vi vill inte behöva ta ställning till något sådant, känns alldeles för jobbigt.

Skulle det vara något katastrofalt så får vi veta det vid RUL, annars får det vara som det är.

Nu är jag "bara" 26 år, vet inte om jag hade känt annorlunda om jag var äldre, tror inte det.
  • Rubia87

Var och gjorde ett tidigt ultraljud idag eftersom jag plötsligt blev av med mina gravidsymtom (bl.a kraftigt illamående) och blev orolig. Men på skärmen kunde man se ett litet foster med ett bultande hjärta.. Så himla skönt och så häftigt! Barnmorskan beräknade mig till v 7+5 istället för 8+1 som var enligt min sista mens. Om mitt illamående tog slut nu så är jag verkligen så tacksam! Men det kan ju komma och gå om jag förstått det rätt :)

Jag går förresten också gärna med i någon av dom där FB-grupperna.

• Dubbeljuni
    Blue113 skrev 2016-09-13 21:22:28 följande:
    Okej vi tänkte också berätta för alla om kuben visar på bra siffror :) ska in den 6 okt, känns länge men det går ganska fort ändå. Vill bara få det överstökat så man kanske kan börja "njuta" mer av denna graviditet. Hur gammal är dottern eran?/) men våran första graviditet gjorde vi inge kub. Men jag ångrade mig så hemskt i slutet av graviditeten att jag inte gjorde det.
    Dottern är född maj-15. Gjorde kub med henne men vet att jag satt där på det ultraljudet och bara kände "bara den lever så bryr jag mig inte om något annat". Den här gången tänker jag inte riktigt likadant. Hoppas iaf på "bra" siffror, känns som jag inte kan njuta av graviditeten än och då dottern föddes för tidigt kommer säkert denna också för tidigt. Så blir kanske en kort tid att njuta ;/ Så tiden får gärna gå fort nu. Har bokat ett tidigt ultraljud imorgon så jag får ta det först och hoppas det ser bra ut.

Hur gammal är er första?
  • celavie1
    Blue113 skrev 2016-09-13 21:16:44 följande:

Okej och grattis till bäbisen i magen :) förstår eran tanke ang kub så tänkte vi med vårat första barn. Mem med detta så var jag tyvärr säker på att jag/vi ville göra kub testet. Vet inte riktigt varför :)

Jag skulle nog ha tagit testet jag med om jag inte hade haft så svårt att bli gravid. Nu vill jag inte avbryta det till något pris så därför får det bli som det blir.
  • celavie1
    Hanna 82 skrev 2016-09-14 18:10:23 följande:

Gjorde UL igår, v9+6 pga tidigare MF, allt såg bra ut och var rätt exakt på dagen när de mätte fostret. Nu har jag dock åkt på världens förkylning, hoppas inte det är nån fara, men ska vila och hålla koll så jag inte får feber om jag förstått rätt för feber är inte bra.....

Visst är det härligt och se den lilla! Helt magiskt skönt. Jag tror det kan vara skadligt om du har hög feber länge. Alvedon borde man väl kunna ta för att hålla nere tempen? Ring bm om du är orolig
  • Blue113
    Dubbeljuni skrev 2016-09-14 20:16:57 följande:

Dottern är född maj-15. Gjorde kub med henne men vet att jag satt där på det ultraljudet och bara kände "bara den lever så bryr jag mig inte om något annat". Den här gången tänker jag inte riktigt likadant. Hoppas iaf på "bra" siffror, känns som jag inte kan njuta av graviditeten än och då dottern föddes för tidigt kommer säkert denna också för tidigt. Så blir kanske en kort tid att njuta ;/ Så tiden får gärna gå fort nu. Har bokat ett tidigt ultraljud imorgon så jag får ta det först och hoppas det ser bra ut.

Hur gammal är er första?

Okej hoppa du inte föder allt för tidigt. Vi har en son född jan -15 :) vi var på ett VUL förra veckan och fick se den lille där inne med ett tickande hjärta. Dock var det inte så mycket att se så ser framemot kuben och se skillnaden på barnet :)

Men hoppas som dig på bra siffror, vet inte om jag/vi skulle orka med ett sjukt barn.

Lycka till på ultraljudet:)
  • Blue113
    celavie1 skrev 2016-09-14 22:38:57 följande:

Jag skulle nog ha tagit testet jag med om jag inte hade haft så svårt att bli gravid. Nu vill jag inte avbryta det till något pris så därför får det bli som det blir.

Det förstår jag :) bara att njuta av graviditeten så kommer snart en liten bäbis :)
  • Hanna 82
    celavie1 skrev 2016-09-14 22:44:58 följande:

Visst är det härligt och se den lilla! Helt magiskt skönt. Jag tror det kan vara skadligt om du har hög feber länge. Alvedon borde man väl kunna ta för att hålla nere tempen? Ring bm om du är orolig

Jo min BM sa åt mig att ta Alvedon om jag får feber så det kör vi på....
  • Blue113
    cykeln skrev 2016-09-14 18:27:57 följande:

Vecka 10 här med andra barnet. Vi väljer att inte göra kub-testet. Gjorde inte det med första heller. Vi vill inte behöva ta ställning till något sådant, känns alldeles för jobbigt.

Skulle det vara något katastrofalt så får vi veta det vid RUL, annars får det vara som det är.

Nu är jag "bara" 26 år, vet inte om jag hade känt annorlunda om jag var äldre, tror inte det.

Okej jag är nyss fyllda 27 men vill ändå veta. Tror inte jag skulle orka med ett sjukt barn tyvärr. dock kan ju mycket annat hända, men man måste ju hoppas på det bästa ett frisk barn :)
  • Calliope

Hej. Jag hoppar in här från en annan tråd. Har en son sedan tidigare och är nu gravid i v 9. Idag gjorde jag vul och fick beskedet att två små bönor med pickande hjärta finns där inne. Jag visste att risken till tvillingar fanns eftersom jag fick tillbaka två embryo efter min fertilitetsbehandling men det var ändå chockartat.

Svar på tråden BF April 2017