• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Aprilsthlm

Så orolig just nu.

Hugger massa på vänster sida av magen... gör riktigt ont!! :( :( inge blod men så orolig! Ringde men de sa bara att jag skulle avvakta... någon som känner igen det?

• sandiepie
    Aprilsthlm skrev 2016-07-27 11:43:36 följande:

Så orolig just nu.

Hugger massa på vänster sida av magen... gör riktigt ont!! :( :( inge blod men så orolig! Ringde men de sa bara att jag skulle avvakta... någon som känner igen det?

Håller tummarna för dig!! Vill säga att de blir bra.

När jag fick missfall, v 16, då fick jag riktiga sammandragningar och sedan värkar. Så din smärta känner jag tyvärr inte igen.

Själv fick jag en brun flytning idag. Hoppas de är ofarligt!
  • lottaliten
    sandiepie skrev 2016-07-27 12:54:41 följande:
    Håller tummarna för dig!! Vill säga att de blir bra.

När jag fick missfall, v 16, då fick jag riktiga sammandragningar och sedan värkar. Så din smärta känner jag tyvärr inte igen.

Själv fick jag en brun flytning idag. Hoppas de är ofarligt!

Jag tycker det är fel att ens blanda in ordet missfall när någon skriver i dessa forum för råd och tröst och stöd. Ja, det har gått tokigt för många, och det är fruktansvärt. Men chansen att det går bra är så mycket större.

Detta är inget mot dig Sandiepie, men jag ser det så ofta. Detta är en tråd för alla som väntar barn i April 2017. Och det skall handla om det. Glädjen kring det. Inte missfall.

Vi väntar barn. Vi väntar inte missfall.

Aprilsthlm: Det är med största sannolikhet växtvärk. Ta en varm vetekudde på magen, lägg dig och vila. Ät lite god glass också.

• Aprilsthlm

Tack båda för svar <3... jag håller med om att det ska handla om glädje men är ju mycket oro som kommer upp också.

Jag hoppas på det bästa och försöka bara ta det som det kommer men skönt att ha ett forum att vända sig till.

Ska prova vetekudde å hoppas att det avtar :)

• ally01

Så orolig just nu.

Så har även jag nu, mest igår egentligen. Avtagit lite idag:) fick även en pytteblödning. Var till läkaren idag och hon hittade ingenting ovanligt. Det är ju för tidigt för att se något i livmodern ännu men fick en tid igen om två veckor för säkerhetsskull:)
  • Desahn

Så orolig just nu.

Känner av samma :) det är nog växtvärk. Är det första barnet? Det drar, stramar lite.
    Helt normalt!
  • Eloons
    lottaliten skrev 2016-07-27 13:00:08 följande:

Jag tycker det är fel att ens blanda in ordet missfall när någon skriver i dessa forum för råd och tröst och stöd. Ja, det har gått tokigt för många, och det är fruktansvärt. Men chansen att det går bra är så mycket större.

Detta är inget mot dig Sandiepie, men jag ser det så ofta. Detta är en tråd för alla som väntar barn i April 2017. Och det skall handla om det. Glädjen kring det. Inte missfall.

Vi väntar barn. Vi väntar inte missfall.

Aprilsthlm: Det är med största sannolikhet växtvärk. Ta en varm vetekudde på magen, lägg dig och vila. Ät lite god glass också.

Jättebra skrivet!
  • haannah
    Eloons skrev 2016-07-27 09:43:42 följande:
    Hej! Va kul, grattis! Spännande att få så tätt, det vill jag och min sambo också ha om/när vi får ett syskon till bebisen som ligger i magen för tillfället :)
    Hehe ja, minst sagt spännande! Har alltid sagt att jag gärna vill ha syskon tätt, men trodde inte det skulle bli SÅ tätt. Haha. Men jag börjar smälta vad som händer :) vi har världens snällaste bebis hemma så jag hoppas det går bra! :)
  • Eloons
    haannah skrev 2016-07-27 14:46:00 följande:

Hehe ja, minst sagt spännande! Har alltid sagt att jag gärna vill ha syskon tätt, men trodde inte det skulle bli SÅ tätt. Haha. Men jag börjar smälta vad som händer :) vi har världens snällaste bebis hemma så jag hoppas det går bra! :)

Gud så mysigt! Längtar så jäkla mycket :)
  • Venne

Hej! Jag plussade idag och har enligt en app bf den 8 april och är idag i vecka 3+3. Har haft 2 missfall och försökt i ca 4 år så nu håller jag tummarna, men är väldigt negativt inställd känner jag. Går mest och väntar på NÄR missfallet kommer. Har en dotter som fyller 10 sedan innan

Svar på tråden BF April 2017