• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Aprilsthlm

Hej!

Har äntligen plussat och är i vecka 4 (bf 3 april)... sååå glad men så orolig för att missfall.... försöker lugna mig men tiden verkar krypa fram... vilka gravidsymtom känner ni av än? :)

• Eloons
    ally01 skrev 2016-07-25 07:30:32 följande:

Hej! Jag och min sambo (25&27 år) har plussat och enligt NC har vi bf den 5e April som några andra av er:) vi kommer från västerbotten och det var vårt fjärde försök. Nu hoppas vi på att allt utvecklas som det ska och att pyret ska vilja stanna kvar hela graviditeten:)

Hej! Va kul att vi är några stycken som har samma datum :) grattis till graviditeten!
    Aprilsthlm skrev 2016-07-25 07:41:00 följande:

Hej!

Har äntligen plussat och är i vecka 4 (bf 3 april)... sååå glad men så orolig för att missfall.... försöker lugna mig men tiden verkar krypa fram... vilka gravidsymtom känner ni av än? :)

Hej! Grattis! :) jag är också lite orolig men försöker inte att tänka på det!

Det jag märkte av var synliga ådror i brösten, väldigt känsliga bröstvårtor och molvärk och det har hållt i sig sen kanske äl+4... Så vi får se om det kommer något mer snart :) vad har du för gravsymtom?
  • Aprilsthlm

Försöker också att inte tänka på det... det går bra i omgångar ;) ringde mvc å blev bokat till ett hälsosamtal innan inskrivningen nu på torsdag så kanske kan prata av mig lite om oron där :)

Jag har lite ömma bröst, inte så mycket dock å inte så svullna än. Har också molande värk, lätt illamående (men inte så de är svårt att äta eller att jag spyr)och lite yr om jag ställer mig snabbt.

Så skönt med ett forumet så man får prata med någon... har inte berättat för så många, endast min sambo och hans mamma :) har du berättar för någon?

• Eloons
    Aprilsthlm skrev 2016-07-25 09:52:54 följande:

Försöker också att inte tänka på det... det går bra i omgångar ;) ringde mvc å blev bokat till ett hälsosamtal innan inskrivningen nu på torsdag så kanske kan prata av mig lite om oron där :)

Jag har lite ömma bröst, inte så mycket dock å inte så svullna än. Har också molande värk, lätt illamående (men inte så de är svårt att äta eller att jag spyr)och lite yr om jag ställer mig snabbt.

Så skönt med ett forumet så man får prata med någon... har inte berättat för så många, endast min sambo och hans mamma :) har du berättar för någon?

Gud va mysigt :) jag sitter och försöker ringa men de svarar inte än, för många som ringer haha...

Ja verkligen jätteskönt! Jag har berättat för mina systrar och min bästa vän som verkligen jag kan prata med allt med tanke på att hon har en graviditet bakom sig! Men jag är så otålig och vill berätta för alla nu nu nu haha :)
    lottaliten skrev 2016-07-25 09:56:39 följande:

Jag fick ett svagt, svagt + imorse (ÄL+10/11) så hoppas joina detta gäng!! <3

Va härligt!! Håller tummarna :)
  • Aprilsthlm

Ja det vill jag också men ska försöka vänta till v.12 om jag kan. Får se om jag kan vänta så länge innan jag berättar mina närmaste kompisar och mina föräldrar. Jag menar det är långt kvar till v 12.

Jag kom fram direkt, så hade tur :) hoppas på att det känns bra hos mvc... tyckte det var svårt att välja vart man skulle gå men nu valde jag det som låg närmast där jag bor.

• sandiepie

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår BIM +1 med Clearblue Plus.

Jag är 26 år, sambo 31år. Bor i villa nere i Skåne. Vi blev gravida på första försöket efter pillerstopp i Januari i år men det slutade i sent missfall v16. Väntan var lång men efter 4 månader tog det sig igen. Nu hoppas vi att pyret stannar tills den är färdig :)

• Eloons

Nu har jag ringt MVC, alltså enligt appen är jag i vecka 3+6, men om de tar min första dag i sista mensen så är jag enligt MVC i vecka 5+2! Har haft oregelbundna cyklar sen jag slutade med minipiller så får se vart det stannar någonstans... Men då blir även det en marsbebis. Vi får helt enkelt vänta och se, vi har samtal 15/8 :)

• Eloons
    sandiepie skrev 2016-07-25 10:17:00 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår BIM +1 med Clearblue Plus.

Jag är 26 år, sambo 31år. Bor i villa nere i Skåne. Vi blev gravida på första försöket efter pillerstopp i Januari i år men det slutade i sent missfall v16. Väntan var lång men efter 4 månader tog det sig igen. Nu hoppas vi att pyret stannar tills den är färdig :)

Hej! Välkommen hit :) vi håller tummarna att det går hela vägen den här gången :)
Svar på tråden BF April 2017