• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • LinnJanuari
    haannah skrev 2016-07-30 20:14:32 följande:

Åh vad glad jag blir. Jag har en dotter född i januari och plussade i början av veckan :) kul med en som är i "samma situation" :) hehe

Ja verkligen!! :D Ville ni också ha tätt eller blev det som en överraskning? :)

• haannah
    LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:04:12 följande:
    Det blev verkligen en överraskning, men en välkommen sådan helt klart :) hehe. Vi hade pratat om att en till i slutet av nästa år hade varit kul, nu blev det lite tidigare än så! Haha. Hade panik första dagarna, och dåligt samvete mot dottern, men det börjar lägga sig :) de kommer förhoppningsvis få SÅ kul med varandra :) men jag har verkligen svårt att ta in att jag är gravid, har inga symtom förutom liiite illamående och att jag är extremt andfådd (!!!) haha. Hur mår du? :)
  • LinnJanuari
    haannah skrev 2016-07-31 09:10:53 följande:

Det blev verkligen en överraskning, men en välkommen sådan helt klart :) hehe. Vi hade pratat om att en till i slutet av nästa år hade varit kul, nu blev det lite tidigare än så! Haha. Hade panik första dagarna, och dåligt samvete mot dottern, men det börjar lägga sig :) de kommer förhoppningsvis få SÅ kul med varandra :) men jag har verkligen svårt att ta in att jag är gravid, har inga symtom förutom liiite illamående och att jag är extremt andfådd (!!!) haha. Hur mår du? :)

Åh men exakt! <3 Redan innan vår son kom var det "Vi ska ha en Bugaboo Donkey för vi ska ha tätt!" Haha! Och nu när vi märker hur lätt och nöjd vår son är så kändes det inte skrämmande, men tro mig... Kommentarerna "han har inte ens börjat gå än, vänta ni bara" Ja men då får det väl bli jobbjgt då, just därför. Vi ville inte hinna bli bekväma. Men respekterar de som vill vänta och andra får respektera vårt beslut. :D

Alltså förra graviditeten började jag må dåligt i v 8/9-v16.... Är sååå nervös för det eftersom vi har Ilian (vår son) att ta hand om... Hua! Men just nu har jag inga symptom ALLS. Lite känsligare för att inte få bli fööör hungrig bara men inget som jag hade kunnat räkna ut på egen hand innan. Jag tog ju dessutom ett test i onsdags (27/7 10 dagar efter äl) och det var negativt. Sen tog jag ett digitalt på fredagsmorgonen bara för att jag skulle träffa några barndomsvänner på lördagen, så ville vara helt säker på att jag kunde dricka, hade köpt cider på systemet dagen innan HAHA! Sen när det stod gravid 1-2... Alltså jag har filmat min reaktion, det är det som är såååå kul HAHA! Kanske lägger ut den i FB gruppen om alla är snälla ;D

Vi vill ju såååå gärna ha en flicka nu också, men bara för det så blir det väl en pojke :D men dock så har vi sååå många tvillingar på min sida.... Nervreckiiiing! :D

• mariama

[quote=76842356][quote-nick]LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:38:38 följande:[/quote-nick][/quote]

Haha, det hade varit superkul att se din film ju!! :D

• haannah
    LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:38:38 följande:
    HAHA jag sa det till min sambo, att om man hade tänkt till lite så hade man köpt en bugaboo donkey från början! Det gjorde tyvärr inte vi, men däremot har jag ju en ursäkt till att köpa en nu om jag vill ;) haha. 

Absolut, jag håller med dig. Folk får respektera hur situationen är precis som jag accepterar och respekterar att vissa bara vill ha 1 barn, vissa 10 barn eller vissa många år mellan varje barn. Det är ju helt och hållet upp till var och en. MEN samtidigt kan jag inte låta bli att känna "skam" hur jäkla konstigt det än låter!! herregud, jag tycker det känns jobbigt att behöva berätta för familj så småningom att jag är gravid igen, så himla löjligt!! 

åh men samma här med illamåendet. känner ingenting nu nästan, men när jag väntade dottern var det värst mellan vecka 7-12 typ, innan det kom tillbaka ca vecka 19-20 :O USCH! Nu har man ju som sagt en bebis att ta hand om samtidigt ;) hehe.. Åh jag förstår dig att du vill ha en av varje, det skulle jag också tycka var otroligt roligt om det blev en pojke för oss nu :) Men en till flicka vore underbart det också förstås. vem vet, det kanske är tvillingar ;) hehe.. Det lär ju visa sig inom sinom tid! haha. Herregud vad du har lättat upp det här för mig, min panik börjar lägga sig ;)
  • 1315

Hej!

Plussade för 5 dagar sen, på BIM-6.. Känns helt overkligt fortfarande då det var första försöket!

Nu räknar vi dagarna till de tidiga ultraljud som vi bokat in i vecka 8+ Och hoppas innerligt att allt ser bra ut då!

Jag är 26 år och har en son som är född -13 och en dotter född -15. Bor i Malmö och väntar nu 3e barnet tillsammans med mannen i mitt liv :)

• Alorac82

Hej! Jag plussade nu på morgonen så jag har Bf ca 6/4. Kommer nog bli tidigare eftersom det kommer bli planerat snitt (pga. Två akutsnitt tidigare). Detta blir en sladdis om allt går vägen de andra barnen kommer vara 12 och nästan 10 år... Så det blir verkligen att börja om från början (samma pappa). Hade mf i mitten av april när jag var i v. 10+4 så jag är naturligtvis ganska orolig men ska försöka att inte noja förmycket.

Jag skickade ett meddelande till Iris b för jag vill gärna vara med i Fb gruppen :)

• Hoppaspåattblifem
    Alorac82 skrev 2016-08-01 09:45:01 följande:

Hej! Jag plussade nu på morgonen så jag har Bf ca 6/4. Kommer nog bli tidigare eftersom det kommer bli planerat snitt (pga. Två akutsnitt tidigare). Detta blir en sladdis om allt går vägen de andra barnen kommer vara 12 och nästan 10 år... Så det blir verkligen att börja om från början (samma pappa). Hade mf i mitten av april när jag var i v. 10+4 så jag är naturligtvis ganska orolig men ska försöka att inte noja förmycket.

Jag skickade ett meddelande till Iris b för jag vill gärna vara med i Fb gruppen :)

Hej och grattis! Vad kul med en till som ska ha en sladdis!:) vi väntar tredje barnet med. Syskonen kommer vara 7 o 9 1/2 år när/om bebisen kommer. Jag fick också MA i slutet av mars i vecka 11.. Så jag vågar inte glädjas över denna graviditet förrän efter vecka 13:/ känns som att man bara går o väntar på att det ska gå fel igen.. Håller tummarna för oss båda iaf!! :)
  • Hoppaspåattblifem
    1315 skrev 2016-07-31 20:37:11 följande:

Hej!

Plussade för 5 dagar sen, på BIM-6.. Känns helt overkligt fortfarande då det var första försöket!

Nu räknar vi dagarna till de tidiga ultraljud som vi bokat in i vecka 8+ Och hoppas innerligt att allt ser bra ut då!

Jag är 26 år och har en son som är född -13 och en dotter född -15. Bor i Malmö och väntar nu 3e barnet tillsammans med mannen i mitt liv :)

Grattis o välkommen! :)
  • Alorac82

[quote=76844953][quote-nick]Hoppaspåattblifem skrev 2016-08-01 09:53:45 följande:[/quote-nick]Hej och grattis! Vad kul med en till som ska ha en sladdis!:) vi väntar tredje barnet med. Syskonen kommer vara 7 o 9 1/2 år när/om bebisen kommer. Jag fick också MA i slutet av mars i vecka 11.. Så jag vågar inte glädjas över denna graviditet förrän efter vecka 13:/ känns som att man bara går o väntar på att det ska gå fel igen.. Håller tummarna för oss båda iaf!! :)

Tack :) jag ska försöka ta en vecka i taget och håller också tummarna för oss båda!

Svar på tråden BF April 2017