• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • haannah
    Eloons skrev 2016-07-29 05:53:23 följande:

Vad har ni för tankar och funderingar kring kub? Och hur gamla är ni? :)

Här erbjuds vi inte heller kub under 35 tror jag det är, o jag är 25 år. Vi gjorde inget med min dotter, och tror inte vi gör något nu heller eftersom vi isåfall lär åka iväg och göra det i någon annan stad verkar det som :)
  • Aprilsthlm

Här erbjuds alla kub och jag tror jag kommer kolla för att jag ska vara förbered om det är något (kommer att behålla oavset). Men även för att bli lugnad att hjärtat slår ( kub görs här v.12 å vanliga ultraljudet först v.18) då jag är väldigt orolig. Men alla ska göra som känns rätt för dem :)

• mariama
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 08:49:29 följande:

Här erbjuds alla kub och jag tror jag kommer kolla för att jag ska vara förbered om det är något (kommer att behålla oavset). Men även för att bli lugnad att hjärtat slår ( kub görs här v.12 å vanliga ultraljudet först v.18) då jag är väldigt orolig. Men alla ska göra som känns rätt för dem :)

Ja, för att få lugna sig lite vore det ändå rätt skönt :) Jag använde en doppler med första barnet och hittade hjärtat runt v 12-13, det var så härligt!
  • Aprilsthlm
    mariama skrev 2016-07-29 08:52:23 följande:

Ja, för att få lugna sig lite vore det ändå rätt skönt :) Jag använde en doppler med första barnet och hittade hjärtat runt v 12-13, det var så härligt!

Vad är en doppler? :)
  • Eloons
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 08:49:29 följande:

Ja det är så här jag tänkte också! Jag har typ blivit lite nojig över att det inte "räcker" som anledning för barnmorskan. Och nu bor jag i Stockholm och hoppas jag kan få det också, jag är 23... Men främst av allt vill jag bara se hjärtat så man vet :)
  • mariama
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 09:02:10 följande:

Vad är en doppler? :)

En liten hjärtljudsapparat som man kan köpa och lyssna på bebisens hjärta med :) Toppengrej!
  • Aprilsthlm
    Eloons skrev 2016-07-29 09:20:07 följande:

Ja det är så här jag tänkte också! Jag har typ blivit lite nojig över att det inte "räcker" som anledning för barnmorskan. Och nu bor jag i Stockholm och hoppas jag kan få det också, jag är 23... Men främst av allt vill jag bara se hjärtat så man vet :)

När jag pratade med min barnmorska så lät det som om de flesta väljer kub då det erbjuds till alla. Eftersom du bor i sthlm så tror jag inte att det ska vara några problem :)
  • Eloons
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 10:00:58 följande:

När jag pratade med min barnmorska så lät det som om de flesta väljer kub då det erbjuds till alla. Eftersom du bor i sthlm så tror jag inte att det ska vara några problem :)

Skönt! Tack för informationen :)
Svar på tråden BF April 2017