• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Aprilsthlm
    Desahn skrev 2016-07-27 13:53:57 följande:

Känner av samma :) det är nog växtvärk. Är det första barnet? Det drar, stramar lite.

Helt normalt!

Hej!

Ja det är första barnet, så eftetlängtat :) <3

Är det ditt första? :)

Åh, hoppas det bara är ordentlig växtvärk!
  • Aprilsthlm
    ally01 skrev 2016-07-27 13:45:59 följande:

Så har även jag nu, mest igår egentligen. Avtagit lite idag:) fick även en pytteblödning. Var till läkaren idag och hon hittade ingenting ovanligt. Det är ju för tidigt för att se något i livmodern ännu men fick en tid igen om två veckor för säkerhetsskull:)

Tack för svar, känns skönt att få höra hur det känns för andra. Hoppas allt går bra <3 vad bra att du fått en ny tid snart :)
  • sandiepie
    lottaliten skrev 2016-07-27 13:00:08 följande:

Jag tycker det är fel att ens blanda in ordet missfall när någon skriver i dessa forum för råd och tröst och stöd. Ja, det har gått tokigt för många, och det är fruktansvärt. Men chansen att det går bra är så mycket större.

Detta är inget mot dig Sandiepie, men jag ser det så ofta. Detta är en tråd för alla som väntar barn i April 2017. Och det skall handla om det. Glädjen kring det. Inte missfall.

Vi väntar barn. Vi väntar inte missfall.

Aprilsthlm: Det är med största sannolikhet växtvärk. Ta en varm vetekudde på magen, lägg dig och vila. Ät lite god glass också.

Önskar inte någon förlusten av ett barn. Men man ska inte lägga det i skym undan heller. Hon var orolig och undrade om någon kände igen sig, då svarade jag på mitt sätt.

Går det inte att prata om allt som har med graviditet att göra här, så vill jag inte göra er sällskap här längre. Tack för mig.
  • frokenY
    Jag startade en blogg igår, om denna spännande ressa - som får vara jättehemlig ett tag till. Därav den opersonliga head:er bland annat. Men, skriva är lite av min grej - och bloggar brukar vara kul att följa.

sofiacharlottaelvira.vimedbarn.se/
    Någon annan som bloggar? :)
  • emmymichaela

Hej alla!

Stort grattis till er allihop!

Jag är 22 år, fick mitt första barn i februari i år. Plussade häromdagen och är i vecka 5 (4+4) idag så har BF runt 1/4-17.

Jag och min sambo vill ha två täta barn så detta kan inte bli bättre! :)

• Eloons
    emmymichaela skrev 2016-07-28 08:41:25 följande:

Hej alla!

Jag är 22 år, fick mitt första barn i februari i år. Plussade häromdagen och är i vecka 5 (4+4) idag så har BF runt 1/4-17.

Hej! Stort grattis till dig med! Va kul med så tätt i åldern :) ska bli kul att följas åt allihopa här inne :)
  • haannah
    emmymichaela skrev 2016-07-28 08:41:25 följande:

Hej alla!

Hej! Vad skönt att höra att det är en till i samma sits som mig! Haha. Är också i 4+4 idag, och min dotter är född i slutet av januari. Jag har så svårt att ta in den här graviditeten med tanke på att jag typ inte känner någonting, inga symtom eller så än. Hur mår du? :)
  • mariama

Hoppar nog också in här nu, har plussat på BIM-5 så det är svagt men syns ändå! Väldigt roligt men också lite läskigt! Första försöket, andra barnet (första barnet föddes i feb-15) :)

• Skyrocket

Hej allihopa. Jag plussade för en och en halv vecka sedan och har bf runt den 28/3. Har dock flyttats på RUL med båda tidigare så räknar kallt med en april bebis. Är det okej om jag är här med er också?

Om ni vill kan jag skapa en hemlig fb-grupp för oss. Eller har någon redan gjort det? :)

Svar på tråden BF April 2017