• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Över knät)

Alla dessa tjejer som längtar efter ordentligt med smisk på stjärten.
    Kul att ni finns :)

• Anonym (Så är det)
    Anonym (Tina) skrev 2025-06-01 10:19:46 följande:

Forskning har visat att om man lever i ett mer jämställt förhållande så skiljer man sig mindre ofta. Det här att "ta för sig" kan bli jobbigt i ett förhållande i längden. Speciellt om kvinnan får göra det mesta av hushållsarbetet.

Den typen av maskulinitet kräver också ofta mer ständig beundran och uppmärksamhet från kvinnor. Men det gäller såklart inte alla, men det finns sådana mönster.

Jag tycker inte det är mesigt när jag kan diskutera med min partner på lika villkor, snarare blir det mer intressanta samtal. Känner mig nära partnen då.Gillar att vi utöver att vara partners, också är goda vänner på lika villkor. Det känns tryggt. Nordiska killar kan vara självständiga och manliga, fast på kanske ett lite annat sätt.

Men var och en behöver välja efter sina önskningar. Så då väljer du den maskuliniteten och jag föredrar en annan maskulinitet.

Fast de jämlika killarna kommer ju inte ens dit, då det inte är den typen av killar kvinnor går igång på sexuellt. (Generellt) Kvinnor vill ha en typ av kille att knulla med och en annan att leva med, och den tvåsidigheten är inte helt lätt att leva upp till som man.

Lägg därtill till att nästan vad som helst kan leda till en anmälan idag, så svenska killar rör sig i ett minfält när det gäller kontakt med tjejer. En komplimang kan ses som sexuella trakasserier, leda till sparken osv.

Då det är rätt ironiskt att nu när kvinnor fått den jämlikhet ni vill ha, då väljer ni bort de svenska killarna och tar de ifrån de mest ojämställda kulturerna istället. 

Märkligt på ett sätt men helt självklart om man tittar hur vi är biologiskt programmerade.
  • Trent
    Anonym (Så är det) skrev 2025-06-06 08:42:56 följande:
    Fast de jämlika killarna kommer ju inte ens dit, då det inte är den typen av killar kvinnor går igång på sexuellt. (Generellt) Kvinnor vill ha en typ av kille att knulla med och en annan att leva med, och den tvåsidigheten är inte helt lätt att leva upp till som man.

Lägg därtill till att nästan vad som helst kan leda till en anmälan idag, så svenska killar rör sig i ett minfält när det gäller kontakt med tjejer. En komplimang kan ses som sexuella trakasserier, leda till sparken osv.

Då det är rätt ironiskt att nu när kvinnor fått den jämlikhet ni vill ha, då väljer ni bort de svenska killarna och tar de ifrån de mest ojämställda kulturerna istället. 

Märkligt på ett sätt men helt självklart om man tittar hur vi är biologiskt programmerade.
    Vem har gett kvinnorna jämlikhet?
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Så är det) skrev 2025-06-06 08:42:56 följande:

Svenska kvinnor säger sig vilja ha snälla killar, men tröttnar snabbt på dessa för att dom är för tråkiga. Man säger sig värdera naturen, men har samtidigt shopping och resor som största intressen. Man förespråkar personlighet och värdegrund vid val av partner, ändå vet man att utseende är mäns nummer ett och skönhetsbranschen och filter i sociala medier går varmare än någonsin.

Vill även avsluta med att män har världens dubbelmoral i andra frågor, så vi är inte ett dugg bättre. Det är helt enkelt den värld vi lever i.
  • jontebula
    Anonym (Över knät) skrev 2025-06-01 16:53:44 följande:

Alla dessa tjejer som längtar efter ordentligt med smisk på stjärten.
    Kul att ni finns :)

Javisst, och sen blir man anmäld dagen efter för våldtäkt... fint va
  • Anonym (Tina)
    Anonym (Typ) skrev 2025-06-06 09:01:27 följande:
    Svenska kvinnor säger sig vilja ha snälla killar, men tröttnar snabbt på dessa för att dom är för tråkiga. Man säger sig värdera naturen, men har samtidigt shopping och resor som största intressen. Man förespråkar personlighet och värdegrund vid val av partner, ändå vet man att utseende är mäns nummer ett och skönhetsbranschen och filter i sociala medier går varmare än någonsin.

Vill även avsluta med att män har världens dubbelmoral i andra frågor, så vi är inte ett dugg bättre. Det är helt enkelt den värld vi lever i.
    Det är skillnad på snälla män och mesiga män! Mesiga män kan man bli trött på.

Snälla män kan tänka självständigt och ha sin vilja och sina preferanser. Det dom kan göra är att prata sig fram med partnen till lösningar som fungerar för båda, så att både partnen och de själva får saker som de behöver. En del saker behöver man kompromissa om när man lever ihop, gäller både kvinnor och män.

En dominant man kan man lättare tröttna på,  särskilt efter att par år. Man har ju också  sett i statistik att det är fler skilsmässor i par där parterna inte är jämställda.
  • Anonym (Tina)

Kanske kan man sammanfatta: självkänsla är attraktivt (att tycka att man i stort är rätt okej).

• Anonym (Tina)
    Trent skrev 2025-06-06 09:00:56 följande:
    Vem har gett kvinnorna jämlikhet?
    Precis, i varje steg mot jämlikhet har kvinnor varit drivande. 

Dessutom är lönerna i typiska kvinnoyrken fortfarande lägre än lönerna i typiska manligt dominerade yrken. Man värderar inte yrket efter ansvar.

Kvinnor har också en tyngre arbetsbelastning, i och med att de gör mer hemarbete.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Tina) skrev 2025-06-06 12:16:31 följande:
    Precis, i varje steg mot jämlikhet har kvinnor varit drivande. 

Dessutom är lönerna i typiska kvinnoyrken fortfarande lägre än lönerna i typiska manligt dominerade yrken. Man värderar inte yrket efter ansvar.

Kvinnor har också en tyngre arbetsbelastning, i och med att de gör mer hemarbete.
    Kvinnor väljer mestadels offentligs sektorn. Hemtjänst. Sjukhus osv där staten sätter pisslöner jämfört med det jobb man gör. Jämnfört med privata sektorn som är oftast industri, transport och andra ganska fysiska arbeten. Där är lönen lite högre än den offentliga. Vet ingen av mina kvinnliga kollegor som kör lastbil som har sämre lön än vad jag själv lider av. 
  • Anonym (6 juni)
    Anonym (Kille) skrev 2025-06-06 13:02:24 följande:
    Kvinnor väljer mestadels offentligs sektorn. Hemtjänst. Sjukhus osv där staten sätter pisslöner jämfört med det jobb man gör. Jämnfört med privata sektorn som är oftast industri, transport och andra ganska fysiska arbeten. Där är lönen lite högre än den offentliga. Vet ingen av mina kvinnliga kollegor som kör lastbil som har sämre lön än vad jag själv lider av. 
    Även i yrkesgrupper där det jämför mellan klassiskt manliga yrken och klassiskt kvinnliga tjänar män mer - oavsett om det är i offentlig eller privat verksamhet.

Du kan t o m räkna med att dina kvinnliga kollegor tjänar några slantar mindre än dig.
Svar på tråden Svenska killar så mesiga