• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • tankfull
    Anonym (Kaja6) skrev 2018-12-14 11:35:48 följande:
    Vi tjejer är tvetydiga. Bara för att vi säger en sak, så visar vi tydligt vad vi egentligen vill.
    Typiskt svenska killar att inte kämpa för nåt, tror allt ska komma serverat.
    Jag är kvinna, du är man. Då måste han jaga lite, för att jag ska mig värdefull. 
    Mmmm, fast nu är ju inte du en tjej utan en kille som utger sig för att vara en tjej. Rätt genomskinligt.
  • Anonym (Kaja6)
    Anonym (man) skrev 2018-12-14 15:11:20 följande:
    Du är väl medveten om att det beteende som du efterfrågar räknas som sexuella trakasserier på jobbet?
    Att säga nej till en kille och sen vilja att han fortsätter jaga dig rimmar illa med att män skall respektera kvinnor och att ett nej är ett nej. 
    Inte om det görs på rätt sätt. Men svenska killar har inte känslan för det. Blir bara sex om det är alkohol med i bilden. Helst fullt ös medvetslös.
    Nej, långt från vad vi tjejer drömmer om. 
  • Anonym (Äpple)
    Anonym (Kaja6) skrev 2018-12-14 22:17:12 följande:
    Inte om det görs på rätt sätt. Men svenska killar har inte känslan för det. Blir bara sex om det är alkohol med i bilden. Helst fullt ös medvetslös.
    Nej, långt från vad vi tjejer drömmer om. 
    Varje gång det tror jag inte alls på. Många har helt säkert sex vid nyktert tillstånd.
    Det finns en hel del tjejer som uppskattar svenska killar  
  • Anonym (anonym)

välj en riktig man. 

• Anonym (Sara)

Jag hade valt en utländsk kille, dom är mer manliga :)

• Anonym (Ace)

Precis.. en som inte tjafsar och diskuterar en massa utan visar kvinnan vem som bestämmer. Gör hon inte som han säger eller skulle vilja lämna honom så får hon också sota för det eftersom hon vill lämna en "riktig man". Finns gott om bevis, undersökningar och domslut som stöder detta...

• Anonym (Sara)
    Anonym (Ace) skrev 2020-04-16 21:12:04 följande:

Precis.. en som inte tjafsar och diskuterar en massa utan visar kvinnan vem som bestämmer. Gör hon inte som han säger eller skulle vilja lämna honom så får hon också sota för det eftersom hon vill lämna en "riktig man". Finns gott om bevis, undersökningar och domslut som stöder detta...

Ursäkta?
  • Anonym (Äpple)
    Anonym (Fy!) skrev 2016-08-29 19:44:30 följande:

Jag är gift med en svensk man och skulle inte byta det mot något annat om man enbart ska se till kultur. Finns självklart svenskar som är svin också men rent generellt uppfostras svenskar till att tänka mer jämställt 

Hur länge har ni varit gifta
  • Anonym (Äpple)
    Anonym (Flugan) skrev 2016-08-29 13:38:26 följande:

Jag älskar svenska killar. De jag varit med har dyrkat mig och respekterat mig. 

Trevligt låter som du har stött på en massa trevliga killar 
  • Anonym (Ja!)
    Anonym (motsatserna attraherar) skrev 2016-08-30 00:11:36 följande:

Jag tror även många kvinnor från mellanöstern tycker svenska "män är attraktiva.  svenska män få mycket kul med dem

Det händer säkert ganska ofta och är säkert mer vanligare idag än för 10 år sen 
Svar på tråden Svenska killar så mesiga