Anonym (Ace) skrev 2018-12-14 12:13:39 följande:
Jag är väl medveten om det och har själv råkat ut för en kvinna som efter ett par dejter sade att hon ville avsluta dejtandet men ändå hålla kontakten för att jag var så trevlig, närvarande och inkännande. Vi fortsatte att hålla kontakten ett tag och efter en månad låg vi i sängen tillsammans. Lite märklig upplevelse.
Att "tydligt visa killen vad du vill" och att "ge honom signaler" är inte riktigt samma sak. Visar du tydligt är det ju bra.... Få män vill bli sedda som patetiska puckon som inte förstår ett nej och sänder du bara diskreta signaler är risken stor att killen inte ser dem.
Varför ska mannen per automatik jaga? Känner du inte dig värdefull annars? Då begränsar ju du sig själv och får bara välja bland dem som visar dig intresse. Är det inte bättre att du själv äger din situation och själv söker upp den man du helst vill ha? I det förstnämnda caset nöjer du dig med det urval av män som livet ger dig men i det andra så är det du som äger ditt liv utan begränsningar.
När det gäller tron att allt ska komma serverat så ska man inte kasta sten i glashus... inte ens på fredagar.
Det är en grej bara, vi tjejer tycker det är sexigt och manligt när en kille har självförtroende. Nåt som svenska killar saknar. Jämställdhet är bra, men i detta land har det gått för långt.
I mitt förra jobb jobbade jag ofta ensam med en kille. Tror han var intresserad men han försökte aldrig nåt. Som tjej var jag väldigt utsatt, ensam med honom, och jag kan ibland fantisera om sånt. Inte för att jag vill bli påhoppad, men lite framfusighet skadar inte. Det ska vara en viss dynamik i spelet man/kvinna, så det blir spännande.