• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Typ)

Driften hos kvinnan krockar med vår moderna värdegrund i samhället. Man vill bli bekräftad, man vill att mannen är tydlig och inte alltid anpassar sig, man vill kunna säga nej men mena ja eftersom det bidrar till ännu mer bekräftelse där man känner sig unik, utvald och intressant för mannen. Man ser även att mannen inte ger sig.

Jag säger inte att vi kan springa runt och ta varandra med våld såklart, det är bra att vi lever i ett civiliserat samhälle, jag säger bara att driften hos kvinnan ibland krockar med samhällets värdegrund.

• Anonym (Lägga rabarber)
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 09:05:49 följande:

Driften hos kvinnan krockar med vår moderna värdegrund i samhället. Man vill bli bekräftad, man vill att mannen är tydlig och inte alltid anpassar sig, man vill kunna säga nej men mena ja eftersom det bidrar till ännu mer bekräftelse där man känner sig unik, utvald och intressant för mannen. Man ser även att mannen inte ger sig.

Jag säger inte att vi kan springa runt och ta varandra med våld såklart, det är bra att vi lever i ett civiliserat samhälle, jag säger bara att driften hos kvinnan ibland krockar med samhällets värdegrund.

Det gäller ju sexualdriften över huvud taget, såväl kvinnor som män.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Lägga rabarber) skrev 2025-05-30 09:09:37 följande:
    Det gäller ju sexualdriften över huvud taget, såväl kvinnor som män.
    Japp
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 09:05:49 följande:

Exakt så är det!

Det PK-riktiga mannen, som kvinnor officiellt påstår är det riktiga är ju inte den typen män som de sen blir sexuellt attraherade av.

Inte lätt för unga svenska män idag när nästan vad som helst kan klassas som sexuella trakasserier.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Så är det) skrev 2025-05-30 14:16:13 följande:
    Exakt så är det!

Det PK-riktiga mannen, som kvinnor officiellt påstår är det riktiga är ju inte den typen män som de sen blir sexuellt attraherade av.

Inte lätt för unga svenska män idag när nästan vad som helst kan klassas som sexuella trakasserier.
    Precis, speciellt svårt blir det att som ung man även möta unga kvinnors bekräftelsebehov som är uppskruvat till 1 miljon pga av sociala medier.
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (Kaja6) skrev 2018-12-14 06:59:52 följande:

Svenska killar har inget driv. En kille stötte på mig och det får han pluspoäng för. När jag sa nej, så gav han bara upp. Jag gav honom signaler, ville han skulle jaga mig lite, kämpa för det. Vill en kille ha mig så måste han visa att jag är speciell. Tror utländska killar inte är lika svaga på det här sättet, de visar mer handlingskraft och det tycker vi tjejer är manligt.

Håller helt med. I sängen är det utl. killar/män som gäller. Känner mig mycket mer åtråvärd och sexig. Lite ruffare tag, jag är inte gord utav porslin.
  • Miss Sunny
    transparent skrev 2018-12-14 12:31:43 följande:
    I djurvärlden är det lejonhonor som jagar.
    Just saying Flört
    Just det !   I bland känner jag mig som den äldre lejonhonan som väljer att para sig med den unga starka hanen  ;)
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Lajla S) skrev 2025-05-30 14:46:06 följande:
    Håller helt med. I sängen är det utl. killar/män som gäller. Känner mig mycket mer åtråvärd och sexig. Lite ruffare tag, jag är inte gord utav porslin.
    Det blir märkligt för många unga män idag då samtyckeslagen i vissa avseendet har gjort män överdrivet uppmärksamma på varje liten gest från kvinnan.

Dom följer kvinnan och anpassar sig i den grad att det blir märkligt, dom tar inte för sig vilket ofta kan få en kvinna att känna sig åtråvärd.

Om vi tar metaforen när man söker jobb. Man går in på en arbetsplats och säger att man önskar ett jobb. Om dom då säger att det inte finns något jobb så accepterar man lugnt detta och stör inte mer. Det skulle uppfattas av arbetsgivaren som att man inte är sugen på jobbet.
  • Tecum
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 15:56:17 följande:
    Det blir märkligt för många unga män idag då samtyckeslagen i vissa avseendet har gjort män överdrivet uppmärksamma på varje liten gest från kvinnan.

Dom följer kvinnan och anpassar sig i den grad att det blir märkligt, dom tar inte för sig vilket ofta kan få en kvinna att känna sig åtråvärd.

Om vi tar metaforen när man söker jobb. Man går in på en arbetsplats och säger att man önskar ett jobb. Om dom då säger att det inte finns något jobb så accepterar man lugnt detta och stör inte mer. Det skulle uppfattas av arbetsgivaren som att man inte är sugen på jobbet.
    Menar du att man istället skulle börja rya och kräva ett jobb eller skälla ut  arbetsgivaren?
    Då kan jag meddela att du inte vet vad du pratar om och inte förstår hur arbetsgivare tänker. Vi vill ha kompetens, inte bråk, lagspel, inte soloraider och respekt, inte gnäll.
  • Anonym (Typ)
    Tecum skrev 2025-05-30 20:42:55 följande:
    Menar du att man istället skulle börja rya och kräva ett jobb eller skälla ut  arbetsgivaren?
    Då kan jag meddela att du inte vet vad du pratar om och inte förstår hur arbetsgivare tänker. Vi vill ha kompetens, inte bråk, lagspel, inte soloraider och respekt, inte gnäll.
    Såklart inte, utgår du från att jag är dum i huvudet? Jag menar att man hör av sig igen och visar intresse. Gränsen är hårfin och man måste såklart ha lite känsla, men envishet kan ge bra resultat både i flörtande och på arbetsmarknaden.
Svar på tråden Svenska killar så mesiga