• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Anonym (Jossan)

Alltså vad menar du med svenska och utländska killar?
    Svensk är ju alla som har svensk medborgarskap.
    Menar du att du vill vara ihop med en tysk, dansk eller norsk?

• nevermind

Det är dig det är fel på TS, inte männen. Du verkar inte kunna ta hand om dig själv. Hur gammal är du?

• Marten
    dressyrpiska skrev 2016-08-29 18:47:28 följande:

När man har problem med sig själv, och sin attityd, så är det lätt att skylla på andra.
    Att attraheras av någon med utländsk bakgrund är en sak. Det kan man inte riktigt hjälpa. Men att uppfinna orsaker, där det är fel på andra, för att man gör det. Det är direkt oansvarigt.
    Men det är okej ändå. Men då tycker jag du ska gå hela vägen ut och leva precis så som du gör. Låga kvinnolöner, stanna hemma i hemmet eller ha rätt okvalificerade arbetsuppgifter, inte få rösta.
    För det är ju de sakerna människor kämpat, blött och rent av dött för. Sådant som vi ser som självklart.
    Vill man inte ha det, utan ett patriarkist samhälle så bör man stå för det.

Det är väl ändå inte samma sak?
    Att ha en preferens för utländska män innebär väl inte att man vill leva i Svenskt 1800-tal som kvinna.

Vissa gillar inte rödhåriga, överviktiga, smala, blonda, svarta, gula, röda, moderater eller sverigedemokrater.

Det finns faktiskt en hel drös(massor, kanske flertalet) supersympatiska utländska män och killar i Sverige av alla möjliga ursprung som har en annan kulturell inställning till kvinnor, det innebär inte att de misshandlar och våldtar dem utan behandlar kvinnor med respekt.

Hela tråden börjar spåra ur.
  • Alessia

Jaha du TS, du och jag har verkligen diametralt motsatt uppfattning om vad det innebär att vara "en riktig man".

• Heteca

Jag skulle inte vara så dum att jag gifte mig med en utländsk (ni vet vad jag menar med utländsk, det är inte norrmän och finländare om vi säger så...). För jag VET hur mycket elände det brukar bli för kvinnor som gör det, i längden. Och deras barn. Men LITE kan jag förstå vad TS menar. 

Jag kommer ihåg ett tag när jag dansade argentinsk tango t.ex.. Där krävs det att mannen vågar ta ledningen, vågar vara bestämd i sina rörelser, vågar spela på sin manlighet. När han gör det, så blir man själv också mer feminin - det är någon urgammal parningsritual som går igång, och man leker leken, man och kvinna, glömska för allt annat. Fast det EGENTLIGEN bara händer på dansgolvet och är helt oskyldigt. 

De bästa männen jag dansade med var en kristen arabisk kille från Palestina, en italienare och en chilenare. De svenska männen var hopplösa - de kunde inte ens "knycka till" med bestämdhet när de ville att man skulle vända upp, utan de rörde bara lite försiktigt, mjukt på sina spagettiarmar... Det blev inte tango överhuvudtaget! 

Men som sagt: det där spelet är snabbt överspelat ändå, och sedan ska man leva i en vardag - och då föredrar man en svensk man framför en som hänger ute med sina polare, väntar sig att bli serverad och uppassad hand and foot, och att man alltid ska vara redo för sex hur trött man än är. När HAN känner för det. Tro mig - svenska män vinner i längden!

• dressyrpiska
    Marten skrev 2016-08-31 09:31:35 följande:
    Det är väl ändå inte samma sak?
    Att ha en preferens för utländska män innebär väl inte att man vill leva i Svenskt 1800-tal som kvinna.

Vissa gillar inte rödhåriga, överviktiga, smala, blonda, svarta, gula, röda, moderater eller sverigedemokrater.

Det finns faktiskt en hel drös(massor, kanske flertalet) supersympatiska utländska män och killar i Sverige av alla möjliga ursprung som har en annan kulturell inställning till kvinnor, det innebär inte att de misshandlar och våldtar dem utan behandlar kvinnor med respekt.

Hela tråden börjar spåra ur.
    Du får läsa om mitt inlägg så ser du att jag menar precis så. Man kan ha en preferens, som du kallar det. Men då får man liksom stå för den saken.
    Skyller man på andra och vurmar för en mossig kvinnosyn borde man också ta konsekvenserna av det.

Självklart finns det bra män från andra kulturer Men det var ju inte de som TS tycktes intresseras för, utan de med just en antik kvinnosyn.
  • Anonym (Beta som vill bli mer alfa)

Du har helt rätt ts, och jag kan förstå varför du inte attraheras av oss svenska män. Män som inte kan stå upp för sig själva eller någon annan. Det är dock inte bara vårat eget fel eftersom vi blir uppfostrade så här. Vi blir ilurade att man visst kan attrahera en fotomodell fast man är en blyg mes. Jag attraheras inte heller av tjejer som beter sig som män. Hellre att ni är lite känslosamma och mjuka. Eller ni har väl rätt att vara hur fan ni vill. Men jag attraheras inte av maskulint beteende.

• Anonym (Jesus)
    Anonym (Jossa­n) Svensk är ju alla som har svensk medborgarskap.

Knappast!

Bara för att man har svenskt medborgarskap är man inte svensk.
    Det finns många som har dubbelt medborgarskap, inte kan prata svenska osv.

• Anonym (Savage)

Jag kan ju säga såhär att jag är mix 50/50 Svensk och Utlänskt påbrå.

Jag skulle aldrig falla mig in att träffa/ligga/vara tillsammans med en utländsk tjej...

Och när det kommer till kvinnor som TS har sagt är att svenska kvinnor vill inte ha mesiga svenska killar idag för dom inte har pondus eller vara en man.

sedan att vissa av er säger att alla utländsk män slår och våldtar kvinnor kan ni glömma..

Men jag vet vad jag vill ha och jag tar för mig.

t.ex i lördags en kvinna som är/var tillsammans med sin svenska mesiga man i 16år...träffar mig i baren och jag var rakt på sak... "du är jävligt snygg, ska vi dra till min hytt och knulla" 

Hon bara, här är det rakt på sak....klart jag är rak på, tror du vi ska fika...så hängde hon med...och säger sedan jag är lite blyg av mig...jo tjena hinner inte ens komma innanför hytten innan hon sliter sönder min mig skjorta och jag drar in henne i duschen och vi har så jävla skön sex..

3 dagar senare hittar hon mig på facebook via tydligen en gemensam vän och kan inte sluta tänka på att jag tog för mig och inte var så jävla mesig som hennes man.

• 100kgpappa
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 14:38:39 följande:

Tycker det är killens uppgift med. När en kille skulle kolla min trosfärg så sa min kille ingenting en riktig mespropp

Din bedömning är alltså baserad på en kille?

Dessutom är klimatet sånt att hade han sagt ifrån hade han varit i rasist, och hade det blivet handgemäng hade han åkt dit för hatbrott.
Svar på tråden Svenska killar så mesiga