• Emmaonfire

Svenska killar så mesiga

Har många svenska killkompisar som är svenskar och dom är jätte gulliga som gillar feminism och sånt. Men utländska killar tar för sig mer som riktiga män. Mina föräldrar är inte så glada att jag alltid har utländska killar men hur skal man göra? Välja en mesig svensk så föräldrarna blir nöjda eller välja en riktig man??

• Svar på tråden Svenska killar så mesiga
  • Tecum
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 21:54:26 följande:
    Såklart inte, utgår du från att jag är dum i huvudet? Jag menar att man hör av sig igen och visar intresse. Gränsen är hårfin och man måste såklart ha lite känsla, men envishet kan ge bra resultat både i flörtande och på arbetsmarknaden.
    Varför skrev du inte det då, tror du jag är tankeläsare?
  • Anonym (Typ)
    Tecum skrev 2025-05-30 21:59:38 följande:
    Varför skrev du inte det då, tror du jag är tankeläsare?
    Är du på hugget ikväll? Jag kunde säkert varit tydligare, men kan inte se att jag skulle skällt ute vare sig en flört eller en arbetsgivare. Det var för att belysa symboliken med dejting som jag kom in på arbetsgivarspåret.
  • Trent
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 21:54:26 följande:
    Såklart inte, utgår du från att jag är dum i huvudet? Jag menar att man hör av sig igen och visar intresse. Gränsen är hårfin och man måste såklart ha lite känsla, men envishet kan ge bra resultat både i flörtande och på arbetsmarknaden.
    Svår fråga. På sätt och vis blir det ju att jag utgår från det men samtidigt är det ju helt uppenbart att det är så. Knepigt.
  • Anonym (Typ)
    Trent skrev 2025-05-30 22:49:41 följande:
    Svår fråga. På sätt och vis blir det ju att jag utgår från det men samtidigt är det ju helt uppenbart att det är så. Knepigt.
    Du får klura lite på det hela och försöka komma fram till nåt bra!
  • Anonym (Feminist...)

Jag är feminist men föredrar definitivt män från sydligare länder. De vet hur man behandlar en kvinna, svenska män är ofta förståndshandikappade när det kommer till det. De tror att man ska välja dem bara för att de finns och säger "Hej, läget?" typ. Män från sydligare länder har mer charm, mod och är romantiskt lagda.

• Anonym (Feminist...)
    Heteca skrev 2016-08-31 15:54:12 följande:

Jag skulle inte vara så dum att jag gifte mig med en utländsk (ni vet vad jag menar med utländsk, det är inte norrmän och finländare om vi säger så...). För jag VET hur mycket elände det brukar bli för kvinnor som gör det, i längden. Och deras barn. Men LITE kan jag förstå vad TS menar. 

Jag kommer ihåg ett tag när jag dansade argentinsk tango t.ex.. Där krävs det att mannen vågar ta ledningen, vågar vara bestämd i sina rörelser, vågar spela på sin manlighet. När han gör det, så blir man själv också mer feminin - det är någon urgammal parningsritual som går igång, och man leker leken, man och kvinna, glömska för allt annat. Fast det EGENTLIGEN bara händer på dansgolvet och är helt oskyldigt. 

De bästa männen jag dansade med var en kristen arabisk kille från Palestina, en italienare och en chilenare. De svenska männen var hopplösa - de kunde inte ens "knycka till" med bestämdhet när de ville att man skulle vända upp, utan de rörde bara lite försiktigt, mjukt på sina spagettiarmar... Det blev inte tango överhuvudtaget! 

Men som sagt: det där spelet är snabbt överspelat ändå, och sedan ska man leva i en vardag - och då föredrar man en svensk man framför en som hänger ute med sina polare, väntar sig att bli serverad och uppassad hand and foot, och att man alltid ska vara redo för sex hur trött man än är. När HAN känner för det. Tro mig - svenska män vinner i längden!

Precis så. Svenska män tenderar att vara både förståndshandikappade och fumliga när det gäller t.ex. dans, uppförande, stil och hur man får en kvinna att känna sig som en kvinna.
  • Trent
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-30 22:57:16 följande:
    Du får klura lite på det hela och försöka komma fram till nåt bra!
    Alltså sakfrågan är helt självklar. Semantiken är trixigare. Men vem fan bryr sig.
  • Postman

Jag kan känna att väldigt många svenskar, alltså nåde kvinnor och män är otroligt mesiga. Vi är lite tafatta, konflikträdda, har svårt att vara spontana eller bjuda på oss själva i någon slag rädsla för vad andra tycker. Att mänga svenska män är dåliga på att dansa kan jag faktiskt hålla med om men till vårt försvar så får vi heller aldrig läras oss det och det är nog starkt sammankopplat med spontaniteten tror jag.  

• Tobben
    Postman skrev 2025-05-31 09:18:32 följande:

Jag kan känna att väldigt många svenskar, alltså nåde kvinnor och män är otroligt mesiga. Vi är lite tafatta, konflikträdda, har svårt att vara spontana eller bjuda på oss själva i någon slag rädsla för vad andra tycker. Att mänga svenska män är dåliga på att dansa kan jag faktiskt hålla med om men till vårt försvar så får vi heller aldrig läras oss det och det är nog starkt sammankopplat med spontaniteten tror jag.  

Jag håller helt med om den utbredda mesigheten bland båda könen.
    Överallt stöter jag på människor som inte vill ta ett beslut eller agera i sakfrågor. Sätta käften för sig och klaga går däremot bra. Beklagligt!

Dansandet är upp till var och en att lära sig. Få saker har gett mig så mycket genom åren som dans. Det finns gott om små och stora kurser att gå.
  • Postman
    Tobben skrev 2025-05-31 09:30:15 följande:
    Jag håller helt med om den utbredda mesigheten bland båda könen.
    Överallt stöter jag på människor som inte vill ta ett beslut eller agera i sakfrågor. Sätta käften för sig och klaga går däremot bra. Beklagligt!

Dansandet är upp till var och en att lära sig. Få saker har gett mig så mycket genom åren som dans. Det finns gott om små och stora kurser att gå.
    Oja dansandet är upp till var och en att lära sig men för min del så har jag aldrig haft intresset eller själva rörelserna naturligt i kroppen, tror det är så för många andra med. Dans är heller ingen naturlig del i den svenska kulturen såsom i många latinska länder tex. 
Svar på tråden Svenska killar så mesiga